Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SE c905 - wyłącza sie wyświetlacz

Mart_000 22 Lip 2009 11:41 2527 7
  • #1 22 Lip 2009 11:41
    Mart_000
    Poziom 10  

    Witam,

    Mój c905 jakiś czas temu zaczął się dziwnie zchowywać. To jest slider i przy rozsuwaniu pojawiały się kolorowe plamy na wyświetlaczu. Czasem udało się go rozsunąć i obraz był OK, czasem trzeba było popróbować kilka razy. Pomyślałem, że to taśma między główną płytką a klawiaturą i ekranem. Zamówiłem taśmę i wczoraj wymieniłem, korzystając przy rozbiórce z oryginalnego manuala. Mam wrażenie, że całą operację przeprowadziłem prawidłowo, nic nie połamałem, nie uszkodziłem. Nie jestem fachowcem ale w niejednym elektronicznym urządzeniu grzebałem już z powodzeniem.
    Po zmontowaniu radość była ogromna. Telefon działał wyśmienicie, można było ruszać sliderem do woli, wszystko było OK. Do momentu, kiedy zostawiłem go na chwilę i telefon wyłączył ekran. Potem po rozsunięciu slidera włączyło się tylko podświetlenie ekranu i klawiatury natomiast nie pojawił się obraz. Szybki test pokazał, że wszystko w telefonie działa, tylko obrazu nie ma. Po wyłączeniu i włączeniu ponownym telefon działa pięknie i znowu tylko do momentu wyłączenia wyświetlacza. Nawet jeśli nie ruszam sliderem i mam go cały czas rozsunięty.
    Rozebrałem jeszcze raz urządzenie, upewniłem się że taśma jest pewnie zamocowana z obu stron i wszystkie połączenia siedzą solidnie. Po złożeniu brak zmian.
    Czy któryś z bardziej doświadczonych kolegów spotkał się z takim zachowaniem? Przypomniałem sobie że przed wymianą taśmy również kilka razy zaobserwowałem podobny efekt, jednak wiązałem go właśnie z jej awarią... Co może być przyczyną? Czy zabawa z nowym softem ma sens? Czy całkowity reset, przywrócenie ustawień fabrycznych może coś tu pomóc? Jak mi się wydaje problem nie ma raczej podłoża hardware'owego, bo po włączeniu wszystko działa bez zarzutu... Będę wdzięczny jeśli ktoś przeczyta tę moją przydługą wypowiedź i udzieli mi jakiejś wskazówki... Pozdrawiam!

    Dodano po 34 [minuty]:

    Soft jest najnowszy (przynajmniej wg updatera) a przywrócenie ustawień fabrycznych nic nie dało... Rozpacz, normalnie żal kropka pl....

    Dodano po 27 [minuty]:

    A może ktoś zna wart polecenia serwis w okolicy Katowic?

    0 7
  • #2 22 Lip 2009 12:11
    nutergsm
    Moderator - GSM

    A taśma oryginalna? Bo z podróbkami tak jest.

    0
  • #3 23 Lip 2009 09:30
    kuras00

    Poziom 12  

    wejdź w > * < < * < * i zrób test LCD czasem to pomaga i LCD sie skalibruje i nie bedzie tych plam :D jeżeli to nie pomoże to jedynie taśma oryginalna. Pozdrawiam

    0
  • #4 23 Lip 2009 10:07
    Mart_000
    Poziom 10  

    Dziękuję za podpowiedzi. Taśma z Allegro, na visus identyczna jak oryginał, ale kto ją tam wie... Poeksperymentuję jeszcze z włożeniem starej taśmy, może będzie poprawa. O co chodzi z '> * < < * < *'? Rozumiem że te strzałki to ruch kursorem ale czy trzeba być w jakiś specjalnym miejscu w menu telefonu? Bo jak próbuję normalnie w stanie gotowości to po wciśnięciu kursora telefon pyta o tworzenie skrótu do różnych funkcji...

    pozdrawiam

    M.

    0
  • Pomocny post
    #5 23 Lip 2009 10:14
    nutergsm
    Moderator - GSM

    Kup oryginalną taśmę, a aby wejść do tego menu to wykonaj te ruchy wszystkie w takiej kolejności i wejdziesz w ten tryb.

    0
  • #6 23 Lip 2009 12:19
    Mart_000
    Poziom 10  

    Nutergsm, dziękuję.

    Założyłem starą taśmę. Przy składaniu slidera nadal wyświetlacz wariuje, no bo taśma jest 'strzelona'. Natomiast wyświetlacz budzi się bez kłopotu z uśpienia. Wasze wskazówki były celne. Już reklamuję tę nieoryginalną taśmę.

    I tu jeszcze jedno, ostatnie pytanie - jaj odróżnić czy sprzedawana taśma jest oryginalna czy nie, skoro obie wyglądają identycznie w najdrobniejszych szczegółach i noszą to samo logo, te same wszystkie numerki... Może kupiłem oryginalną taśmę, która z jakiegoś powodu była jednak wadliwa...

    pozdrawiam

    0
  • #8 11 Sty 2010 10:07
    Mart_000
    Poziom 10  

    Zakończę temat, żeby się nie ciągnął... ;-))) Reklamowałem wadliwą taśmę u sprzedawcy. Ku mojemu zdziwieniu (kontakt telefoniczny był dość trudny) bez zastrzeżeń reklamację przyjął i w ramach rekompensaty przysłał mi nieodpłatnie dwie inne nowe taśmy. Zamontowałem pierwszą z nich i telefon do dziś chodzi bez zarzutu. Drugą mam na wypadek, gdyby ten numer mi się jeszcze kiedyś powtórzył. Pozdrawiam wszystkich.

    0
  Szukaj w 5mln produktów