Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prosty zegarek zasilany z usb

22 Lip 2009 18:22 3754 9
  • Poziom 12  
    Witam
    Jestem początkującym elektronikiem i mam prośbę
    Otóż poszukuje układu najprostszego zegarka (minuty:godziny) zasilanego z usb (5V). nie mam możliwości ani umiejętności(chodzę do 3 gim) zaprogramowania mikroprocesora wiec proszę o układ na scalakach.

z góry dziękuje.
  • PCBway
  • Użytkownik usunął konto  
  • PCBway
  • Poziom 34  
    Komputer może bez przerwy dawać napięcie na usb .
  • Poziom 12  
    Sprawdziłem Po wyłączeniu kompa na usb nadal jest napięcie jeżeli zasilacz jest włączony.
  • Poziom 16  
    Koniecznie trzeba go budować? Bo wystarczy kupić jakiś zwykły zegarek elektroniczny na baterie, po drodze dać stabilizator 3V i będzie działać.
  • Poziom 12  
    Nie trzeba ale ja chce go zbudować. Chodzi mi o najprostszy zegarek byle działał na ok.5V.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    -Poszukaj info o zegarach led na układach cyfrowych.

-Jeżeli może być inny port, najprościej było by wykorzystać port LPT i wyświetlacz alfanumeryczny.

-Ewentualnie jakiś zegar mechaniczny zasilany z USB :D
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Przyznam się, że to pytanie zabrało mi trochę czasu... Kiedyś kiedyś, układy "zegarkowe" były dosyć popularne, ale teraz? Przewaliłem internet, katalogi i w zasadzie NIC!
    Ale jeśli Kolega naprawdę chce się pobawić, to proponuję znaleść sobie (jak zwykle) "Elektronikę łatwiejszą niż przypuszczasz" albo inną STARĄ książkę dla elektroników-amatorów - i tam jest z grubsza napisane, jak takie coś skonstruować i zrobić na układach TTL. Zabawa przednia!
    Pozdrawiam i powodzenia:)
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    mdziewie napisał: