Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G 2004 r wypadanie zapłonu

23 Lip 2009 16:04 9312 9
  • Poziom 9  
    W mojej Astrze II z silnikiem Z14XE, 85 tys. km, naraz pojawił się następujący problem :
    Po uruchomieniu , jeszcze przy zimnym silniku wszytko jest Ok, w miarę wzrostu temperatury silnik zaczyna coraz bardziej przerywać , a raczej pracować na 3 cylindrach i tracić moc a nawet gasnąc, najgorzej jest przy temp. około 80. Świeci się też kontrolka CHECK . Po pełnym nagrzaniu silnika ( prawie 90 ) silnik pracuje już normalnie , ma pełna moc. Byłem w warsztacie , po podłączeniu do komputera odczytane błędy to wypadanie zapłonów najczęściej na 3 cylindrze. Wymieniono wszystkie świece i listwę DIS z cewkami. Nie pomogło , nadal , już piąty dzień objawy są identyczne, Jak się silnik nagrzeje jest dobrze. Dopóki nie jest nagrzany , nie da się jeździć. Powtórne sprawdzenie na komputerze to nadal błędy - wypadanie zapłonu , teraz tylko na 3 cylindrze. W warsztacie podejrzewają jednostkę sterującą . Czy ktoś ma jakiś pomysł , co to może być ? Czy pozostaje wymiana komputera ?
  • Poziom 35  
    Kompresje zmierz na tym 3. garku jak mu sie pogarsza.
    Mozna by tez sterownie wtryskiem zamienic np miedzy 2 a 3 wtryskiwaczem. Bedzie moze ciut gorzej chodzil ale jezeli wypadanie nie pojawi sie na tym zamienionym cylindrze to mozna wyeliminowac sterownik.
  • Poziom 22  
    A jaką cewkę założyłeś, oryginał, czy tani zamiennik. Miałem taki przypadek, że cewka padła po 2 godzinach od założenia.
  • Poziom 9  
    Świece i cewkę wymieniono mi w warsztacie, cewka to raczej dobry zamiennik. Ale po tej zamianie objawy pracy silnika były identyczne , jak się dobrze nagrzał to było ok. Jako że sie nie poprawiło , wróciliśmy do starej cewki. Mam pojechać do warsztatu znów i zostawic auto na cały dzień , aby mogli obserwować pracę silnika od zimnego do w pełni nagrzanego.
  • Poziom 20  
    bartek_j napisał:
    Kompresje zmierz na tym 3. garku jak mu sie pogarsza.
    Mozna by tez sterownie wtryskiem zamienic np miedzy 2 a 3 wtryskiwaczem. Bedzie moze ciut gorzej chodzil ale jezeli wypadanie nie pojawi sie na tym zamienionym cylindrze to mozna wyeliminowac sterownik.

    Tego sie "trzymaj" Stawiam na uszczelke lub głowice
  • Poziom 9  
    Cisnienie postaram się sprawdzić jak pojadę do warsztau . Co do zamiany sterowania wtryskiem między 2 i 3 wtryskiwaczem , może mógłbym sam spróbować ? Jak to zrobic ?
  • Poziom 9  
    Wczoraj w warsztacie przeprowadzili dłuzszą obserwacje pracy silnika i przy mierzeniu kompresji okazało się że przy średnio nagrzanym silniku kompresja 1 cylindra była za mała, natomiast przy zimnym i dobrze nagrzanym z kompresja było ok. Stwierdzono że problem jest z zaworami ssącymi na 1 cylindrze które przy średnio nagrzanym silniku nie domykają się i albo to jest wina ich popychaczy , wtedy mozna bedzie wymienić popychacz bez zdejmowania głowicy , albo trzeba bedzie ściągnąć głowicę , splanować ja , przeczyścic gniazda zaworów itd. Do naprawy oddam za kilka dni jak będą mieli tzw moce przerobowe ( sezon urlopowy !)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Olej zmieniany 2 miesiące temu , ciągle w tym samym miejscu ten sam Mobil 1 z beczki. Też zastanawiałem sie nad zmianą oleju , czy coś się nie poprawi. Ale dlaczego w takim razie na zimnym nie przerywa, dopiero od około 60 , a zwłaszcza około 80 - piszę o temp. płynu chłodzącego
  • Poziom 9  
    Jak się okazało na 1 cylindrze pękła sprężyna na zaworze ssącym. Stąd też nie było momentami kompresji na tym cylindrze, a sama diagnostyka na TECH2 pokazywała wypadania zapłonów. Skończyło się to na zdjęciu głowicy, jej splanowaniu i wymianie sprężyn na zaworach ssących na tym cylindrze. No i po tej naprawie teraz jest ok.