Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo S40- mata w siedzeniu.

23 Lip 2009 17:33 3082 6
  • Poziom 16  
    Pytania do znawców tematu.
    Jak zasymulować to świństwo co niby dobre firmy wkładają w siedzenia w autach jako czujnik obecnosci pasażera ?Wystarczy ze dziecko po siedzeniach pochodzi i juz te czujniki diabli wzieli ! Na forum BMW podają taki symulator w postaci diody i rezystora 30K połączonych równolegle ale nie podają biegunowości włączenia .No i czy to zamiast maty do Volvo też pasuje ?Moze ktoś badał jak się zachowuje dobra mata w czasie obciazenia siedzenia ?Czy występują zmiany rezystancji i ile ?
    A moze ktoś wymieniał taką matę i podzieli sie doświadczeniami jak zdejmował tapicerkę z fotela ???!!!
  • Poziom 15  
    Ja zastosowałem taki (emulator maty) kosztowało mnie to 250 zł a wymiana maty kosztowała by około 600 - 800 zł do Fiata stilo. W niektórych autach właśnie mate można zastąpic rezystorem ale w moim przypadku nie dało rady... Taki emulator jest dość skomplikowany siedzi tam układ scalony który symuluje tą mate.
  • Poziom 16  
    W Volvo przewody od maty do wtyczki są jednakowego koloru. Można z tego wnioskować ze w fazie montażu nie ważna było do którego pinu dołączyć poszczególny przewód .Zatem pewno w środku w macie jest element dla którego nie ważna jest biegunowość .Prawdopodobnie zwykła rezystancja .Tylko jak się w tym upewnić ?U mnie jest obecnie zupełna przerwa.
  • Poziom 15  
    Odłącz wtyczke z maty z innego siedzenia i zmierz miernikiem jaka powinna byc rezystemcja. Co do biegunowości to nie wiem bo wtyczka może być tak skonstruowana ze nie da rady jej odwrotnie podłączyć.
  • Poziom 17  
    Na zdrowy rozum, mata jest po to żeby sygnalizowała czy ktoś położył "szanowną panią" , i od tego zależy oporność, czy szerokość impulsu.
  • Poziom 16  
    Wtyczka ma jedną pozycję i inaczej nie wejdzie ale nie w ty rzecz. Jak lutowali przewody do wtyczki w fabryce mat to aby nie pomylić piny z przewodami robiliby różne kolory przewodów. Ponieważ są oba białe to prawie jest to dowód, że to co wewnątrz maty jest nie rozróżnia biegunowości.
    Ja mam obie maty z przodu auta uszkodzone i dlatego nie mogę zmierzyć rezystancji. Tył chyba nie ma mat .
    Może ktoś z forumowiczów ma Volvo i zmierzy tą rezystancję ??Do tego jest bardzo łatwy
    dostęp. Pod siedzeniem widać które przewody idą do maty(-w środku siedziska ) no i wtyka z przewodami wyjmuje się leciutko po odkręceniu ręką śruby na wtyczce. Każdemu właścicielowi tego auta się to może zdarzyć bo jak poczytałem na różnych forumach to maty są bardzo awaryjne. Jak sprawę rozszyfrujemy i dobierzemy emulator maty to będziemy mieli na przyszłość po problemie. To ze uszkodzenie maty powoduje ciągłe zapalenie kontrolki airbag nie muszę chyba wspominać .
  • Poziom 16  
    Wyjaśniło się trochę i może to być interesujące dla innych co będą mieli podobne problemy. Więc siedzenie pasażera w Volvo S40 z 2008 nie ma maty tylko styk. Siedzenie kierowcy chyba nie ma wcale żadnego czujnika obecności kierowcy.
    A u mnie czemu nagle brak sygnalizacji zapięcia lub nie zapięcia pasów na wyświetlaczu tego dalej nie wiem. Tył działa . A siadanie kierowcy ,wkładanie pasa w wtyczkę lub nie -nie powoduje żadnej reakcji.