Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kia Sportage - inst LPG Sirocco - nie widzi obrotów silnika

kwadi 23 Jul 2009 20:12 4386 4
  • #1
    kwadi
    Level 11  
    witam.
    Mam problem ze swoją instalacją Sirocco.
    Auto bardzo rzadko przełącza się na gaz. Nigdy rano, ewentualnie czasami po południu jak jest dość ciepło.
    Po podłączeniu do kompa - program Sirocco (1.3.1.0), widać wszystkie odczyty, brak błędów. Jedynym mankamentem jest to że komputer od gazu nie widzi obrotów silnika. Jak auto przełączyło się na gaz, podłączyłem kompa, zrobiłem autokalibracje i było ok. Rano już znów gaz się nie włączył.
    W programie znalazłem schemat - znalazłem przewód w szarej kostce A2 (brązowy) - powinien być podłączony pod masę cewki zapłonowej. U mnie jest on podłączony do kompa sterującego silnikiem. Sprawdzałem przejście miernikiem i niby było - ale sprawdzałem to w czasie gdy komp nie widział obrotów - i w sumie pin A2 miał przejście z każdą masą na aucie.
    Jedynym wyjściem jest chyba przylutowanie tego przewodu bezpośrednio do masy cewki która w tym aucie jest tragicznie dostępna.

    Poza tym jak juz auto przełączy sie na gaz to jak wcisnę pedał gazu mocniej chcac przyspieszyc auto zaczyna się lekko trząść, silnik wyje ale nie jedzie.

    Instalacja Sirocco, wtryskiwacze Valtek pomarańczowe, auto Kia Sportage 2,0 16V 129 KM.

    Proszę o pomoc, bo auto pali benzyny jak smok.
  • #2
    dett
    Level 20  
    Witam, o ile dobrze pamiętam w tym aucie łatwo dostępny jest czujnik położenia wałka rozrządu i tam znajdziesz odpowiedni sygnał, jest on umiejscowiony w głowicy z tyłu silnika, od strony rozrządu, na wysokości wałka rozrządu, najlepiej jakbyś podał rocznik samochodu i kod silnika, to może nawet bym schemat do tego miał.
  • #3
    kwadi
    Level 11  
    Silnik to chyba FE DOHC.
    K01W DOHC - spisane z kompa (2,0 16v DOHC).
    Rok 1998 przed liftingiem.
    Z góry dzięki ;)
  • Helpful post
    #4
    dett
    Level 20  
    Jeżeli znalazłeś czujnik położenia wałka, to możesz sprawdzić czy będą obroty kabel biało czerwony, pin nr 8 w kompie benzynowym, lub cewka piny nr 1 i 28 w komputerze benzynowym, lub kable żółto niebieski i żółto biały. Wszystkie te kable wg schematu są ekranowane, czyli jedyna możliwość podłączenia się jest przy kostce od cewki lub czujnika, lub przy kości od komputera benzynowego. Na tych kablach powinien być odpowiedni sygnał, ale nie zawsze się to sprawdza.
  • #5
    kwadi
    Level 11  
    dett wrote:
    Jeżeli znalazłeś czujnik położenia wałka, to możesz sprawdzić czy będą obroty kabel biało czerwony, pin nr 8 w kompie benzynowym, lub cewka piny nr 1 i 28 w komputerze benzynowym, lub kable żółto niebieski i żółto biały. Wszystkie te kable wg schematu są ekranowane, czyli jedyna możliwość podłączenia się jest przy kostce od cewki lub czujnika, lub przy kości od komputera benzynowego. Na tych kablach powinien być odpowiedni sygnał, ale nie zawsze się to sprawdza.


    Wielki "punkcik" za profesjonalizm ;)
    Zrobiłem według zaleceń i wszystko pięknie się przełącza ;)
    Wielki szacunek ;)

    Jeśli była by taka możliwość to prosiłbym jeszcze o pomoc w regulacji mojego kompa bo auto na gazie nie jedzie.
    Co mam zrobić, skany programu, ew jakis spis aby można było rozeznać sie w moich ustawieniach ??
    Z góry dzieki ;)

    Pozdrawiam