Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ładowanie akumulatora alternatorem

23 Lip 2009 20:42 1900 14
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich.Mam pytanie.Jaki silnik elektryczny będzie obracał alternator tak aby ten ładował akumulator?
    Wiem że pytanie brzmi głupio ale może ktoś wie coś na ten temat.
    Jestem zielony z tej dziedziny.Nie interesuje mnie ładowanie poprzez prostownik.
    Z góry dziękuje.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 38  
    Jak już to 1500obr/min , 800-900 to granica wzbudzenia alternatora.
  • Poziom 20  
    Można dać przekładnię pasową i zwiększyć obroty.
  • Poziom 38  
    Tak i zmniejszyć moc :P Alternator ma 0,6-1kW , jak mu wstawisz silnik 1kW i jeszcze zrobisz przekładnie to to stanie w miejscu. Chociaż sam akumulator tyle nie weźmie, musiał by być wyjechany na amen i jakiś wielki ponad 100Ah.

Moderowany przez Mariusz Ch.:

Przekładnia nie zmienia mocy!! Zmianie ulega moment.

• VIP Zasłużony dla elektroda
    A gdzie tu sens? Gdzie logika?
    Napędzać nie 100% sprawnym silnikiem, nie 100% sprawny alternator, by naładować nie 100% sprawny akumulator. Dla ścisłości - urządzenia te na dzień dobry nie osiągają pełnej sprawności. Więc straty, straty...
    Jaki jest cel takiego kombinowania?
  • Poziom 14  
    Po to żeby otrzymać doskonałe źródło energii...

Ja też kiedyś myślałem, że jak się do silnika podłączy odpowiedni alternator i da się przekładnie to będzie tak chodzić w nieskończoność. Ale odpuściłem, dzisiaj niewykonalne.
  • Poziom 38  
    Błażej Po co ludzie wymyślili agregaty, żeby napędzać nie w 100% sprawnym silnikiem, nie w 100% sprawną prądnicę i zasilać nie w 100% sprawne urządzenia. Trochę pojechałeś....
    Kolega chce sobie zrobić doświadczenie albo stanowisko testów alternatora, to jak ma zrobić ?
    Zaraz pojechałem...