Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atmega16 i sterowanie wentylatorami

23 Lip 2009 21:46 1596 13
  • Poziom 9  
    Witam:)
    Od razu mówię jestem laikiem.
    Mam Atmege16 do której podłącze lcd 2x16, do tego eeprom w którym będę przechowywał ustawienia, dodatkowo 4 przyciski (góra ,dół, menu i ok) oraz sondę DS18B20 z której będę czytał temperaturę. I teraz chcę sterować wentylatorem (jego prędkością ) i jako że czytam trochę to forum już wywnioskowałem że do licznika PWM podłącze układ IRFP450, dzięki czemu będę mógł sterować napięciem tego ustrojstwa. I teraz moje pytanie czy dobrze kombinuje czy inaczej to zrobić??
  • Poziom 28  
    Dobrze kombinujesz. Oczywiście zależy co to za wentylatory, ale jak na napięcie stałe to ok
  • Poziom 9  
    Tak jak pisze dopiero to wszystko próbuje stworzyć, mam jeszcze do tego pytanie Czy na dowolnym porcie mogę PWM użyć? a wentylatory będą 90 mm komputerowe do chłodzenia lamp w akwariach
  • Poziom 28  
    Sprzętowy PWM tylko na wyjściach odpowiednich liczników (opisane jest w PDF'ie).
  • Poziom 20  
    Po co aż atmega16 do tego spokojnie jakiś ATtiny starczy. I ile Ty chesz tych ustawień zapisywać, że Ci wewnętrzny eeprom nie wystarczy?
    I co to za wentylator, że aż 14A mosfet potrzebny?
  • Poziom 9  
    Chodzi o to by portów mi starczyło ( sond będzie kilka i kilka wentylatorów. to są zwykłe komputerowe wentylatorki. Jedynie co będę trzymał w ustawieniach to wartość od której ma załączać wentylki i tyle. a i mam pytanie bo układ pracuje na 5 V a wentylatorki są na 12 więc jak to zrobić by układ sterował tym przedziałem?
  • Poziom 33  
    mosfety najlepiej sterować za pomocą wtornika ,najprosciej za pomoca jakiegoś małego NPN typu BC546 , IRFP ma duża pojemnośc bramki i pewnie podłączony bez posrednio do uC nie wysterujesz go wpełni
  • Poziom 28  
    Jak da od strony masy to wysteruje