Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

diagnoza webasto HYDRONIC D 5 W S

23 Jul 2009 23:16 4825 14
  • Level 10  
    witam wszystkich
    zakupiłem UŻYWANE webasto jak w temacie D5WS chciałem zobaczyć czy ten piec działa i próbowałem na sucho go podłączyć (nie mam jeszcze pompy paliwa ani wody ),po podaniu zasilania zapala się'' mini timer'' i mryga
    po ustawieniu godziny teoretycznie chodzi
    naciskam grzanie wygląda jak by sie załączył (patrząc na wyświetlacz) i na wyświetlaczu widać odliczanie z 60 -0 ale na przewodach od pompy paliwa i wodnej , pojawia się napięcie 4,6V na obu obwodach , spodziewałem się 12V czy to oznacza że coś jest uszkodzone? czy czegoś jeszcze nie podłączyłem?
  • Helpful post
    Level 28  
    takie napięcia tam będą do puki nie podłączysz pompek i nie zapalaj tego webasta czasami bez wody ponieważ je spalisz
  • Level 28  
    dlatego masz takie napięcia ponieważ webasto diagnozuje wszystkie elementy a dopiero potem się załącza
  • Level 10  
    witam ponownie
    zrobiłem dziś testy
    podłączyłem jakaś pompę paliwa taka na 12 v(dieslowska od samochodu) i zamiast pompy wody ( nie udało mi się do testów załatwić) dałem zwykły przekaźnik samochodowy
    wodę wymusiłem z kranu szlauchem (wiem że prowizorka ale nie chcę się ładować w koszta jeśli to nie działa)
    włączyłem zasilanie ustawiłem zgar i wygląda to tak
    po załączeniu włącza się na chwilę pompa wody (mój przekaźnik)a po chwili wewnętrzna pompa chyba ta ciśnieniowa (powoduje to wiatr z tłumika )następnie się wyłącza jedna i druga i tak cyklicznie co 2 -3 sekundy
    pompa paliwa ani drgnie jak by prądu nie było (na sucho hula jak szalona)
    co dziwne mimo nie działania pompy paliwa ta wewnętrzna zaciągnęła sama paliwo i po kilku cyklach zaczęła je w sporej ilości wywalać z z tłumika

    i teraz nie wiem co się dzieje piec nie zapalił
    czy to uszkodzony sterownik???czy szukać czegoś innego ???/
  • Level 14  
    PO 1 pompka paliwa dziala impulsowo wiec nie mozesz podpinac takiej normalnej, poprostu sobie cyka wiec niestety musisz kupic taka pompke.
    2. zamiast pompy wody mozesz podpiac zarowke 21wat i ona powinna sie swiecic podczas pracy
    ale zeby piec odpalil musi byc pompa paliwa bo kja sprawdza sterownik na stracie bez tego nie probuj bo zablokujesz sterownik i bedzie lipa
    poczytaj
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=2531239#2531239
  • Level 10  
    homer00 wrote:
    PO 1 pompka paliwa dziala impulsowo wiec nie mozesz podpinac takiej normalnej, poprostu sobie cyka wiec niestety musisz kupic taka pompke.
    2. zamiast pompy wody mozesz podpiac zarowke 21wat i ona powinna sie swiecic podczas pracy
    ale zeby piec odpalil musi byc pompa paliwa bo kja sprawdza sterownik na stracie bez tego nie probuj bo zablokujesz sterownik i bedzie lipa
    poczytaj
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=2531239#2531239

    ale sądzisz że wszystko raczej jest w porządku tylko brakuje pompki takiej właściwej czy jednak to że nie odpalił piec może oznaczać uszkodzony sterownik
    a jak by tak pościł tą pompkę przez przekaźnik ????czy da się tak oszukać sterownik
  • Level 18  
    kolego bez tych pompek niczego nie sprawdzisz.
    Zapamiętaj tylko tyle ze masz około 5 możliwości zastartowania piecyka. Jeśli się nie uda to zablokujesz sterownik i trzeba będzie resetować go programem.
    Wiec najpierw cały osprzęt a następnie testy.
  • Level 10  
    dzis pożyczyłem obie pompy od kumpla z jego auta
    po podłączeniu niby sie wszystko uruchamia ale jak i wcześniej pisałem tak jakby w sposób przerywany włącza i wyłącza się na zmianę
    efekt końcowy jest taki ze nie odpala a z tłumika leci ropa
    cykl może trwać nawet kilka minut i nic się nie blokuje
    jak to zdiagnozować ???

    jak wygląda kiedy sterownik sie zablokuje ????
  • Level 28  
    jak się sterownik zablokuje to pompka nie podaje paliwa u ciebie jest wada mechaniczna rozbierz i obejrzyj je w środku
  • Level 14  
    Mozna zegarem diagnostycznym i wtety podczas proby odpalenia wyskakuje kod bledu i wtedy sprawdzasz co jest grane bo tak to bedziesz szukal i szukal. jesli cos to dzwon to ci opowiem jak to dziala i itd.505737409
  • Level 12  
    Podłączę sie do tematu. Mam również Hydronic D5WS i pompka nie podaje paliwa. Domyślam się, że zablokowanie sterownika o którym pisze glosny83 spowodowane jest niewysyłaniem impulsów elektr. do pomki. U mnie jest inaczej, pompka zasilana jest w sposób ciągły przez co nagrzewa się do wysokiej temperatury. Po paru minutach można "smażyc jajecznicę".
    Kto postawi diagnozę?
  • Level 14  
    Uszkodzony sterownik a raczej tranzystor sterujacy pompka