Jeżeli chodzi o uC to jestem bardzo zielony. nigdy nie miałem kontaktu z żadnym uC ani z żadnym językiem programowania.
Chciałbym zacząć przygodę z uC od Atmegi8. Dużo o niej słyszałem i przekopałem całe forum ale nic interesującego nie mogę znaleźć. interesuje mnie płytka startowa. Znalazłem avt 3505 na stronie avt ale nie ma ona buzera ani diod led (słyszałem, że się przydają).
Czy ktoś miły i cierpliwy mógłby zrobić dla mnie 4 rzeczy <prosi>
Podać link do dobrej, sprawdzonej i uniwersalnej płytki startowej(nie schemat bo nie zbyt mi idzie lutowanie) najbardziej interesują mnie linki do polskich stron gdzie można zamówić płytkę i czekać na dostawę do domu
podać stronę z której można ściągnąć najlepiej bezpłatnie jakiś dobry program do pisania programów, który ma opcje podpowiadania i gotowych komend(dla zielonych) (najlepiej c)
podać dobrą i sprawdzoną stronę z łopatologicznie wyłożonym kursem c dla początkujących.
jeżeli dobrze rozumiem to płytka startowa służy jedynie do wgrywania programu, sprawdzania go i używania podzespołów płytki np. wyświetlacza(do nauki). jeżeli już poznam język programowania do czego (poza atmegą8) potrzebuję do zaprogramowania atmegi i wykorzystania jej do sterowania np. migających diod led
Dziękuje z góry
P.S.: przepraszam za to, że jest to pewnie kolejny taki temat ale żaden ze znalezionych na tym forum nie dał mi jednoznacznej odpowiedzi która płytka startowa jest najlepsza. ani tematu, który wytłumaczy komuś takiemu jak jak podstawy
Chciałbym zacząć przygodę z uC od Atmegi8. Dużo o niej słyszałem i przekopałem całe forum ale nic interesującego nie mogę znaleźć. interesuje mnie płytka startowa. Znalazłem avt 3505 na stronie avt ale nie ma ona buzera ani diod led (słyszałem, że się przydają).
Czy ktoś miły i cierpliwy mógłby zrobić dla mnie 4 rzeczy <prosi>

Dziękuje z góry