Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

T 25 '77 - pompa wtryskowa

wojtek250590 24 Lip 2009 20:55 30555 41
  • #1 24 Lip 2009 20:55
    wojtek250590
    Poziom 20  

    mam taki problem z moim ruskiem: jak stałem dziś na polu i doładowali mi na przyczepę 2t zboża to traktor odpalił wcisłem gaz i wszedł na obroty i zgasł. drugi raz zapaliłem i to samo. a za trzecim też go zmóliło go ale już poszedł poza tym iwan niema takiej mocy jak miał. zauważyłem przy wymianie olejów(jakieś 2 dni temu) że w pompie wtryskowej tam gdzie się olej spuszcza w celu wymiany tam była ropa. traktor trochę kopci od tej wymiany.czy to pompa wtryskowa i czy mam się szykować na dość spore koszty(nowa pompa koszt ok.1200zł), czy może dolot nieszczelny a może wtryski leją paliwo jest, filtry paliwa nowe, filtr powietrza wyczyszczony, olej w filtrze wymieniony, olej w silniku wymieniony, filter oleju wyczyszczony, i jak by ktoś mógł wysłać mi budowę trysków w t25. z góry dzięki i pozdrawiam

    -2 29
  • #5 25 Lip 2009 20:19
    szczepanstjepan
    Poziom 20  

    Koledzy mam takie pytanie, bo słyszałem że pompa do t 25 pasuje od c 330 :D Taki gościu na wiosce mówi że ma taką wsadzoną. ??

    0
  • #6 29 Lip 2009 22:45
    UlfgaR
    Poziom 23  

    Cytat:
    nowa pompa koszt ok.1200zł)


    Zawsze można kupić po regeneracji.

    hm, wątpię, ale jutro zapytam znajomego mechanika który miał doczynienia z t25

    0
  • #7 30 Lip 2009 23:43
    Jędrek59
    Poziom 17  

    Zanim zaczniesz myśleć o wymianie pompy sprawdź drożność przewodów zasilających: między zbiornikiem a odstojnikiem, między odstojnikiem a pompą zasilającą, a także sprawdzić samą pompę zasilającą (nie wtryskową !!!) mogły pójść zaworki lub sprężyna- najprościej podstawić drugą.

    1
  • #9 02 Sie 2009 10:35
    wpsowa692
    Poziom 24  

    Sam odstojnik też niech sprawdzi może źle kielich założony i ssie lewe powietrze tam jest dziwny układ jak dużo paliwa w baku to ok jak mało to zaczyna kaprysić.

    0
  • #11 12 Sie 2009 10:57
    massacrator
    Poziom 9  

    To że w pompie jest mieszanka oleju z ropą to wina pompki zasilającej, w niej jest taki oring który może puszczać ropę do komory, proszę to sprawdzić... A dodatkowo może być inna przyczyna - sekcje w pompie puszczają - ale radzę zacząć od pompki zasilającej! Pozdrawiam

    1
  • #13 12 Sie 2009 23:53
    UlfgaR
    Poziom 23  

    to jest ta pompka, którą się odkręca i ręcznie pompuje.

    Jak np. braknie Ci paliwa i się zapowietrzy to tą pompką się pompuje

    0
  • #16 13 Sie 2009 23:18
    Jędrek59
    Poziom 17  

    UlfgaR napisał:
    to jest ta pompka, którą się odkręca i ręcznie pompuje.

    Jak np. braknie Ci paliwa i się zapowietrzy to tą pompką się pompuje

    Pompa zasilająca to ta do której przykręcona jest pompa ręczna opisana powyżej, dochodzi do niej przewód od odstojnika (ssący), a odchodzi do filtrów (tłoczący), z przewodem ssącym łączy się jeszcze cienki przewód przychodzący zza pompy wtryskowej.

    0
  • #17 11 Gru 2011 21:14
    fza
    Poziom 11  

    W t 25 jest pompa wtryskowa jednonurnikowa z regulatorem wielozakresowym (silnik dwucylindrowy). Jaka jest zasada działania takiej pompy.

    0
  • #18 19 Sty 2012 16:59
    *SSaPeRR*
    Poziom 17  

    W T25 należy w pompie wymieniać olej co 50-60mtg. Jeżeli w pompie nazbiera się ropa to może dojść do zatarcia.
    A co do pomp takich jak w C330 zakładanych do T25, to takie są. Różnią się tylko kołnierzem którym mocuje się ja do silnika.

    1
  • #19 16 Lut 2012 16:46
    Dawid Bartela
    Poziom 2  

    może pąpa bierze ci lewe powietrze

    0
  • #20 16 Lut 2012 17:24
    sm48
    Poziom 15  

    fza napisał:
    W t 25 jest pompa wtryskowa jednonurnikowa z regulatorem wielozakresowym (silnik dwucylindrowy). Jaka jest zasada działania takiej pompy.


    http://agrotechtorg.ru/ware/1221/1221-5.JPG
    Nurnik 22 (na przekroju pompy) obraca się wokół własnej dzięki przekładni zębatej oraz wykonuje ruchy góra dół wymuszane przez krzywkę.
    Przez obrót nurnika kanalik w nim ustawia się naprzeciw kanału prowadzącego w kierunku przyłącza przewodu do wtryskiwacza odpowiedniego cylindra a ruch góra dół powoduje pompowanie paliwa jak w zwykłej pompie.

    Paliwo do pompy napływa do pompy przez króciec 11 i potem widocznym skośnym kanałem nad nurnik. Kiedy nurnik się podnosi odcina połączenie z tym kanałem i następuje wzrost ciśnienia i następuje wtrysk paliwa do cylindra naprzeciw, którego kanału jest akurat kanalik w nurniku.

    Regulacja dawki następuje przez tuleję 22, która odsłania kanalik upustowy. Im tuleja jest wyżej tym pompa wtryskuje większą dawkę.

    Pompa ta ma stały kąt początku wtrysku.

    1
  • #21 16 Lut 2012 19:51
    fza
    Poziom 11  

    SM48 - o takie wyjaśnienie chodziło, dzięki

    0
  • #22 22 Lut 2012 22:29
    mtracz
    Poziom 29  

    Co do pompy od C-330 do Władka.
    To nie jest tak do końca typowa pompa od C-330.
    Ma inny kołnierz do mocowania i oczywiście sprzęgiełko na walku.
    Ale tak naprawdę chodzi mi o to, żeby ktoś sobie nie myślał że weźmie pompę z C-330 i sam sobie ja wsadzi do Władka po małych przeróbkach.
    A to dla tego że we Władku pompa jest po lewej stronie silnika, a w C-330 po prawej.
    Czyli cięgło gazu jak i pompka zasilająca były by od strony bloku silnika.
    Więc jak to jest zrobione?
    Obudowa pompy jest zaadaptowana z pompy od C-360, która jest po lewej stronie silnika, no i oczywiście bebechy z pompy C-330.

    Jeszcze co do paliwa w pompie. Pompy z T-25 maja taki mały feler, że sekcja wysokiego ciśnienia z czasem zaczyna puszczać paliwo i dostaje się ono do korpusu pompy, gdzie powinien być olej. Ale nie ma się bardzo co bać, że pompa się zatrze.
    Po pierwsze w sekcji wysokiego ciśnienia jest samo paliwo i jakoś tam się nie zaciera, tak samo wtryski. Ropa nie jest sucha, dowodem niech będzie pompa MF 255 (rotacyjna oczywiście) jest smarowana paliwem i jakoś się nie zaciera, chyba że ktoś jeździ na opale to po jakimś czasie siadają.
    Reasumując jeśli przy wymianie oleju w silniku wymienimy także olej w pompie to jej w zupełności wystarczy. Pisze to na podstawie własnych spostrzeż. Mam Władka z 1976r i ma dopiero 2 pompę. A przyznam, że stara bywała zaniedbywana i nie maiła kiedyś zmienianego zbyt często oleju.

    0
  • #23 26 Kwi 2012 09:22
    Romet_ogar
    Poziom 1  

    1. Koszt przekładki c330 do t25 = 70zł i nie zrobi sie tego samego bo t25 ma ustawiane na kołnierzu przez pochylenie kąt wyprzedzenia zaplonu
    2"Obudowa pompy jest zaadaptowana z pompy od C-360, która jest po lewej stronie silnika" Nie wiem kto ci takich głupot nagadał pompa c360 jest pompą 4 sekcyjną i nie zakłada się jej do t25 ma inne ustawienie wałka niż w "ciapałku"
    3.Co do paliwa w pompie " Po pierwsze w sekcji wysokiego ciśnienia jest samo paliwo i jakoś tam się nie zaciera, tak samo wtryski." gratulacje myślenia, to bardzo przeszkadza ponieważ: podczas gdy sekcja tłoczna zacznie przepuszczać paliwo podczas ruchu powrotnego pompującego pompuje także i olej z pompy. 2 ropa w korpusie powoduje "zaklejenie" się regulatora, zwiększenie zużycia łożysk i jest niedopuszczalne polecam rozebrac po takiej jeździe wtryskiwacze i zobaczyć ich stan..
    4"niech będzie pompa MF 255 (rotacyjna oczywiście) jest smarowana paliwem i jakoś się nie zaciera" - pompa wyposażona jest w specjalne tuleje lozyskujące technologia lepsza, ktore są smarowane ropą, t25 ma zwykłe łożyska dla ktorych ropa to za mało...

    Więc kolego pisząc na własnych doświadczeniach wciskasz ciemnote chłopakowi żeby zniszczył pompe.. widać jak bardzo się na tym nie znasz i jak dbasz o swoj ciągnik

    0
  • #25 06 Maj 2012 18:35
    mtracz
    Poziom 29  

    Widzę, że kolega mądrzejszy ode mnie. Dobrze ale niech kolega przeczyta sobie jeszcze raz mój post bo widzę, że z tej mądrości olał go sobie tak szybko przeczytał i nie wszystko zrozumiał.
    A dziękuje moje sprzęty maja się dobrze i widzę że bardzo byś się zdziwił. To że ktoś kiedyś nie dbał o pompę to nie znaczy że to ja(ciągnik odkupiony), chciałem pokazać że wcale się nie zacierają i są wytrzymałe przy braku serwisu.
    Osobiście widziałem pompy które nie miały zmienianego oleju i długo działały, nawet przy regeneracji tragedii nie było, ale ja nie mówiłem koledze żeby wcale oleju nie zmieniał, a zmieniał przynajmniej przy wymianie oleju w silniku, w tedy może nie zapomni. Pytanie teraz tylko jak często to ktoś robi.
    Pozdrawiam

    0
  • #26 05 Wrz 2012 19:36
    fza
    Poziom 11  

    Czym zabezpieczone jest (stabilizowane) koło napędzające pompę wtryskową (wersja z kołnierzem i tuleją brązową) przed przesuwaniem się do przodu tj. w kierunku napędu licznika. U mnie ma możliwość przesuwania się do obudowy. Czy brakuje mi czegoś, czy tak ma być.

    1
  • #27 28 Wrz 2013 09:30
    2139622
    Poziom 11  

    Witam. Mam we władku pompę wtryskową "nowego typu". Kołnierz mocuje pompę do bloku, a na wałek pompy przykręcony jest wieniec zębaty. Przy wymianie kołnierza wypadł ten główny wałek. Są na nim dwie krzywki i koło zębate. I teraz pytanie, czy mogę ten wałek włożyć "tak o", czy trzeba go ustawić. Szczególnie chodzi mi te koło zębate. ?

    0
  • #28 28 Wrz 2013 10:32
    mtracz
    Poziom 29  

    Koło zębate stożkowe na końcu wałka który znajduje się wewnątrz pompy?
    Jeśli dobrze kojarzę to koło napędowe regulatora obrotów. Tam nic się nie ustawia, to tylko napęd dla regulatora odśrodkowego.
    Najważniejsze by zgadzało się główne koło napędowe pompy do wałka. Ale w sumie tam jest wpust więc musi się zgadzać.
    Nie zapomnij sprawdzić-ustawić kąta wtrysku po założeniu pompy.

    0
  • #29 02 Paź 2013 19:03
    2139622
    Poziom 11  

    Dzięki. A wiesz może jak jest rozdzielany wtrysk na poszczególne cylindry, bo jest to pompa jedno sekcyjna. Jeden główny tłok wysokiego ciśnienia, mała krzywka według mnie pompka zasilająca, no i te koło zębate.

    PS Rysunek schematyczny tego wałka.

    T 25 '77 - pompa wtryskowa

    1
  • #30 03 Paź 2013 09:19
    sm48
    Poziom 15  

    Tutaj masz przekrój takiej pompy
    http://www.dizelmotor.in/publ/1/1/3-1-0-194

    a tutaj zasadę pracy takiej pompy.
    http://www.dizelmotor.in/publ/1/skhemy_raboty...litelnogo_toplivnogo_nasosa_tipa_nd/3-1-0-279
    tłoczek oprócz wykonywania ruchu posuwistego od krzywki wykonuje też ruch obrotowy od przekładni zębatej napędzanej od wału regulatora, co powoduje ze tłoczek ustawia się swoimi otworkami naprzeciw kanałów prowadzących do konkretnego wtryskiwacza

    kolega mtracz chyba nigdy nie ustawiał takiej pompy i piszę nieprawdę, ponieważ położenie krzywki i położenie kątowe tłoczka musi być ściśle zsynchronizowane inaczej pompa nie będzie pracować prawidłowo.

    1