Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problemy z odpaleniem silnika Perkins 4 cylindry

zorro20 16 Sie 2010 00:44 36283 42
  • #31
    jaclac26
    Poziom 14  
    jedrek to nie chodzi ze pompa się zaciera i go blokuje ? tylko po nagrzaniu jej jest zawczesny zapłon i on go blokuje. a zresztą za dużo tłumaczenia weź sobie zobacz zasade działania pompy i jaki daje kąt wtrysku przy jakich obrotach.
  • #32
    prymus122
    Poziom 13  
    jaclac26- Mam pytanie, bo trochę słabo się znam, napisałeś że zbyt wczesny zapłon powoduje że silnik nie chce zapalić, i to rozumiem, ale nie rozumiem jak to się dzieję że rozrusznik nie ma siły przekręcić silnikiem i zatrzymuję się (czyli działa tak jakby za mało prądu dostawał), czy zbyt wczesny zapłon może spowodować że rozrusznik nie będzie kręcił, lub kręcił słabo, aż do tego stopnia że przygasają kontrolki, byłbym wdzięczny gdyby mi to ktoś wyjaśnił jak to się dzieje, ponieważ słabo się na tym znam a trochę mnie to zaciekawiło.
  • #33
    DIZZI
    Poziom 17  
    prymus122 napisał:
    jaclac26- Mam pytanie, bo trochę słabo się znam, napisałeś że zbyt wczesny zapłon powoduje że silnik nie chce zapalić, i to rozumiem, ale nie rozumiem jak to się dzieję że rozrusznik nie ma siły przekręcić silnikiem i zatrzymuję się (czyli działa tak jakby za mało prądu dostawał), czy zbyt wczesny zapłon może spowodować że rozrusznik nie będzie kręcił, lub kręcił słabo, aż do tego stopnia że przygasają kontrolki, byłbym wdzięczny gdyby mi to ktoś wyjaśnił jak to się dzieje, ponieważ słabo się na tym znam a trochę mnie to zaciekawiło.


    A więc jak tłok idzie do góry w suwie sprężania i gdy już ma dochodzić do
    samej góry to około 2 do 5 mm przed dojściem zostaje rozpylone paliwo przez
    wtryskiwacz i powstaje zapłon tego paliwa a tym samym bardzo gwałtownie wzrasta ciśnienie w cylindrze i tym samym przeciwstawia się tłokowi więc
    rozrusznik ma dużo ciężej a nawet bardzo ciężko żeby żeby go pokonać i tym samym tłok odbija z powrotem ale rozrusznik go pokonuje ostatkiem sił a co za tym idzie to bardzo duży pobór prądu z akumulatora i dla tego przygasają kontrolki.
    Na zimnym silniku paliwo ma ciężej się zapalić i zapala się dużo wolniej więc trzeba je podać dużo wcześniej dlatego kont wtrysku (odległość przed dojściem tłoka do samej góry na ogół jest to jest około 2 - 5mm prze dojściem do góry) przyśpieszany.
    Zaś na gorącym zapala się błyskawicznie dlatego podanie paliwa następuje
    gdy tłok jest na samej górze i nie ma w tedy zjawiska odbijania.

    Opis ten podałem w dużym uproszczeniu i podam jaszcze przykład :
    pewnie zapalałeś kiedyś motocykl na kopniak i jak miał za wczesny zapłon to kopniak potrafił odbić i wyrzucał nogę po mimo przykładania znacznej siły więc sytuacja jest podobna choć silniki różne.

    Jeśli to nie jest zrozumiałe to napisz a wtedy jakoś obrazkowo ci to przedstawię :-))
  • #34
    prymus122
    Poziom 13  
    Ok wszystko zrozumiałe, ale jeżeli dzieje się tak z pompą z powodu jej nagrzania, to czy polewanie jej wodą nie powinno pomóc?? myślę że jeżeli zacieranie tej pompy jest spowodowane jej nagrzaniem, to po polaniu jej wodą powinna ostygnąć i zacząć działać normalnie.
    I jeszcze jedno pytanie, skoro pompa z powodu nagrzania zaciera się i nie podaje paliwa w odpowiednim momencie, to czy nie powinno się to objawiać np: spadkiem mocy silnika podczas jego pracy, albo nadmiernym dymieniem??
  • #35
    DIZZI
    Poziom 17  
    Zaciera się regulator ten przykręcony na spodzie pompy ( taki tłoczek)
    i że by to ostudzić trzeba by długo polewać przy za wczesnym zapłonie nie bardo dymi ale można wyczuć że jest bardziej hałaśliwy i za bardzo zrywny
    (taka twarda praca ).
    Jak będzie nagrzany i wystąpią problemy z odpalaniem to opóźnij zapłon
    po uprzednim zaznaczeniu położenia i w ten sposób dowiesz się czy to wina
    pompy .
    Zapłon (kąt wtrysku) ustawia się przez obrót pompy o kilka stopni po prostu poluzuj trzy śruby i przekręć pompę zgodnie z jej kierunkiem
    obrotów to opóźnisz a odwrotnie do kierunku to przyśpieszysz .
  • #36
    zorro20
    Poziom 10  
    Witam
    w kilku postach jeden z kolegów użył stwierdzenia"Możliwe że rozrusznik ma zużyte panewki i na gorąco wirnik ociera o stojan, albo na gorąco działa tylko "połowa" rozrusznika."
    Panewki są dobre dorabiałem na wymiar na tokarce z odpowiednim luzem i brąz B101.ALe nie rozumiem stwierdzenia "działa połowa rozrusznika".Przecież rozrusznik to silnik szeregowy.Nie jest możliwy taki stan pracy.Chyba że się mylę.Albo proszę o wyjasnienie takiego stanu pracy
  • #37
    iq-power
    Poziom 9  
    czy podczas pracy w miarę rozgrzewania silnika nie słabnie? jeżeli tak to puchną tłoki i po zgaszeniu nie obróci rozrusznik-tłoki rzemiosło lub brak prawidłowego smarowania od spodu (dysze olejowe jeżeli takowe posiada) czy ma przedmuch z odmy?
  • #38
    zorro20
    Poziom 10  
    spadku mocy jakos nie zuważyłem.silnik pracuje w kombajnie chodzi cały dzień na pełnym gazie.cięzko zauważyc spadek mocy.Ale młocarnie jak ruszał na wolnych obrotach tak rusza pomimo upływu lat.Przedmuch jest ale znowu nie katastroficzny jakie już widziałem w życiu
  • #39
    Jędrek59
    Poziom 17  
    zorro20 napisał:
    Witam
    w kilku postach jeden z kolegów użył stwierdzenia"Możliwe że rozrusznik ma zużyte panewki i na gorąco wirnik ociera o stojan, albo na gorąco działa tylko "połowa" rozrusznika."
    Panewki są dobre dorabiałem na wymiar na tokarce z odpowiednim luzem i brąz B101.ALe nie rozumiem stwierdzenia "działa połowa rozrusznika".Przecież rozrusznik to silnik szeregowy.Nie jest możliwy taki stan pracy.Chyba że się mylę.Albo proszę o wyjasnienie takiego stanu pracy

    Jeśli rozrusznik ma dwie pary biegunów, to ma również dwie pary szczotek- jest to
    "dwa silniki w jednym". Inaczej dwa silniki szeregowe połączone równolegle, wystarczy że w jednym z obwodów pojawi się przerwa; np. zawiesi się szczotka rozrusznik rozwija znacznie mniejszy moment i nie może obrócić silnika. Pooglądaj sobie obrazki <http://www2.ar-kari.put.poznan.pl/~psauer/EWA/ewa06.pdf> Pozdrawiam
  • #40
    cwirek6
    Poziom 9  
    niestety wrzystkie porady które tu przeczytałem to na ni tobie tylko darmo się na pracujes powiem krótko wymień tulejki w rozruszniku i zobaczysz że odrazu zacznie wszystko działać jak w zegarku.
  • #41
    zorro20
    Poziom 10  
    Kolego cwirek6 tulejki w rozruszniku wymieniłem o wiele wiele wcześniej jak pisałem.Dorabiane na wymiar z odpowiednim luzem.Wirnik nie ociera o stojan dla jasności sprawy
  • #42
    brayan4
    Poziom 2  
    a co powiesz kolego ja mam taki sam problem i mam nowy akumulator i rozrusznik też nowy z przekładnią planetarną a i tak jak ciepły nie pali
  • #43
    zorro20
    Poziom 10  
    kolego jak wszystko ładnie kręci to szukaj winy po stronie pompy paliwowej.Kilka postów wyżej ktoś wspominał o regulatorze kąta wtrysku że się zaciera pod wpływem temperatury.