Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problemy z odpaleniem silnika Perkins 4 cylindry

24 Lip 2009 22:48 36157 42
  • Poziom 10  
    Witajcie
    Posiadam kombajn zbożowy Claas w którym zamontowany jest silnik Perkins 4 cylindry typ 4.236.
    Silnik odpala od "kopa" gdy jest zimny. Gdy maszyna sobie popracuje np 1 godzinę wszytsko się nagrzeje niemożliwe jest odpalenie tego motora z powodu tak jakby rozładowania się akumulatora.Rozrusznik nie może obrócić wałem kontrolki przygasają i staje w miejscu.Chwilkę odczekam około 20 minut trochę wszystko odpocznie i rozrusznik przeżuci wałem z problemem ale możliwe jest urychomienie silnika.Zwrcia żadnego raczej nie ma w instalacji bo może sobie kjomabjn stać 3 dni z załączonymi klemami do akumulatora włączoną stacyjką nacikam start i zapala bez problemu.Napięcie ładowania na klemach to o.k 13.3 V(prądnica)
    Wymieniłem w rozruszniku:
    tulejki - nie pomogło
    wymieniłem izolacje uzwojeń stajanu -nie pomogło.
    Akumulator ma 3 lata bardzo dobrze trzma prądy nie ma z nim żadnego problemu.
    Znajmomy miał podobny przypadek a rozrusznikiem tzn podczas wzrostu temp. zwarcie robił wirnik.
    Tez wymieniłem na nowy nie pomogło
    Teraz założyłem zamiast prądnicy alternator 60A.Bo twierdzę ze prądnica psuje robote tzn zamiast ładować w pewnym momencie rozładowowywuje akumulator.
    Wina nie leży po stronie mechanicznej silnika tak twierdzę na 99,9% działa bez problemu nie dymi ciśnienie oleju na poziomie 3,5 bar.
    Może miał ktoś podobny przypadek i co zrobił ???? Czy idę dobrym tropem ????
  • Poziom 26  
    Napiecie ladowania za male, powinno byc kolo 13,8V - 14,4V.
    Co do pompy to jesli to by byla jej wina to silnik by krecil normalnie tylko by nie palil.
  • Poziom 20  
    A automat rozrusznika został sprawdzony, one też mają to do
    siebie, ze w końcu przy wyższej temp. nie wyrzucają bendixa.

    Dodano po 31 [sekundy]:

    Przy próbie odpalenia stukaj w automat.
  • Użytkownik obserwowany
    Jeśli kręci wolno to wina elektryczna.
    Jeśli kręci normalnie to objaw zużycia pompy wtryskowej.
  • Poziom 10  
    Zacząłem sezon żniwny problemy jak były tak są dalej.Sprawdzałem wszystkie instrukcje pokolei polewanie pompy paliowej wodą, pasy idące z silnika na młocarnię.Wszytsko jest wporządku a silnik dalej nie pali.
    Może to jest jakiś trop tzn: jak próbuje odpalić silnik i odciągnę dźwignię do wyłączania silnika to rozrusznik obraca wałem normalnie.Gdy tylko dźwignię cofnę do pozycji normalnej pracy (nie wyłączania silnika) odrazu rozrusznikowi brakuje siły do obrócenia wałem i zatrzymuje się.
  • Poziom 23  
    Co do zużycia pompy wtryskowej, jeśli jest tam pompa rotacyjna(a przy perkinsie 3 takowa jest, nie wiem jak u Ciebie) to może ciepły nie palić, ale kręcić powinien normalnie.

    Ja chwilowo problem z taką pompą rozwiązywałem polewając głowiczkę zimną wodą, po wylaniu 2 butelek wody traktor zapalał.

    Ale jeśli piszesz, że nie zakręci to raczej nie jest to pompa.
  • Poziom 24  
    Wychodzi na to że zapłon za wczesny.
  • Poziom 10  
    Umnie tez jest pompa rotacyjna.
    Jeden "Elektrodowicz" przysłał mi na priv taką wiadomość cytuje:
    Nie jestem mechanikiem i nie znam się na tego typu maszynach, ale spotkałem się z sytuacją gdzie identyczne objawy dawał uszkodzony rozrząd, a dokładniej starte krzywki na wałku rozrządu. Tylko że to dotyczyła małego silnika benzynowego w samochodzie osobowym i też zimny palił, a ciepłego nie dawał rady obrócić rozrusznik.




    Zawory ustawiałem dla pewności przerwę dałem 0,30 mm(tak gdzieś czytałem na internecie że taka ma być)

    Dodano po 4 [minuty]:

    zapłon za wczesny hmm
    pompa jest ustawiona na fabrycznej kresce
    chyba że jakos inaczej daje się zlokalizować wczesny zapłon
  • Użytkownik obserwowany
    Podmień naładowany akumulator z samochodu np.
  • Poziom 23  
    Cytat:
    Wychodzi na to że zapłon za wczesny.
    Wątpię, że jest to wina zapłonu. gdyby tak było to problemy z zapaleniem były by też na zimnym
  • Poziom 24  
    Nie znam się na tych lucasowskich pompach ale czy one nie mają przestawiacza wtrysku.Gdy włączasz paliwo to co robi zwalnia czy dochodzi do kompresji i kopie w tył?
  • Poziom 12  
    Kolego jak już Ci zgaśnie ten silniczek to sprawdź od razu (na gorącym) czy możesz ręcznie (np. przez jakąś dźwignie; łoma) obrócić wałem korbowym. Podejrzewam, że silnik może być lekko przegrzany i jak dostanie trochę temperatury to tłoki się nadmiernie rozszerzają i dają zbyt wielki opór bygo odpalić przez rozrusznik. pozdrawiam.
  • Poziom 17  
    Sprawdź spadki napięć przy włączonym rozruszniku;
    1. między ujemnym biegunem akumulatora a masą rozrusznika!!!
    2. między dodatnim biegunem a zaciskiem "plusowym" rozrusznika.
    Dobrze byłoby porównać wartości na zimnym i na gorącym silniku.
    Stawiam na utlenione złącza- szczególnie po stronie "minusa"
  • Poziom 17  
    Prawdopodobnie jest zatarty regulator konta wtyrysku to inaczej zapłonu przy gorączym jest za wczesny , jest on pod pompą było
    tak w trzy cylindrowym ileż było szukania dopiero podstawienie
    pompy z drugiego ciągnika ujawniło że coś w pompie no i okazało się że te przyśpieszacz zacinał się na gorącym silniku.
  • Poziom 11  
    Witam !!
    Przyłączam sie do tematu u mnie dzieje sie tak w jd 1075 6cyl. turbo jak zimny odpala bez problemu jak sie rozgrzeje to jak u kolegi kręci ale słabo, tak jakby akumulator był słaby 180Ah.dopiero po podłaczeniu drugiego odpala w tedy ma dobrego "kopa" i pali bez problemu albo wystarczy go lekko pociagna i łapie
  • Poziom 10  
    temat odżywa na nowo sezon żniwny się zaczyna.Zacząłem w tym roku od wymiany wałka rozrządu bo miał bardzo przytarte krzywki i czekam na efekty co będzie dalej.Może jeszcze ma ktoś jakieś nowe pomysły w tym roku na tą awarię????
  • Poziom 32  
    Możliwe, że pompa zaciera się jak jest rozgrzana. Miałem kilka takich przypadków w wózkach widłowych (czterocylindrowe perkinsy, pompy rotacyjne). Z tym, że silniki gasły po nagrzaniu. Pompy były sprawdzane w WSK Poznań i nie stwierdzili usterki, jednak oni sprawdzają przy temperaturze paliwa 40°C. Dopiero za drugim razem sprawdzili przy wyższej temperaturze i okazało się, że przy 65°C pompy się zacierały.
  • Poziom 30  
    Do Perkinsa 4-cylindrowego pasuje rozrusznik planetarny chyba od C-385.
    Kupiłem taki rozrusznik w Agromie koszt ok. 300 zł. Rozrusznik planetarny kręci szybciej i pobiera mniej prądu. Teraz jeszcze taki rozrusznik kupiłem do Bizona.
    Pompy w silnikach Perkinsa są wrażliwe na zapowietrzanie.
  • Poziom 10  
    wymiana wałka rorządu nie pomogła dalej silknik jak nie palił tak nie pali kiedy jest gorący.Wiele osób wspomina o pompie wtryskowej o zacieraniu się.Za bardzo tego nie rozumiem jaki to ma wpływ na to że wału nie można obrócić?????? tylko rozrusznik się zatrzymuje.
  • Poziom 17  
    zorro20 napisał:
    wymiana wałka rorządu nie pomogła dalej silknik jak nie palił tak nie pali kiedy jest gorący.Wiele osób wspomina o pompie wtryskowej o zacieraniu się.Za bardzo tego nie rozumiem jaki to ma wpływ na to że wału nie można obrócić?????? tylko rozrusznik się zatrzymuje.


    Zbyt wczesny zapłon powoduje cofnięcie się tłoka to znaczy za wczesny wtrysk paliwa a tym samym jego detonację przed dojściem go góry cylindra jest to zaledwie około kilka milimetrów ( 2- 5 ) zależy od wykorbienia i długości cylindra
    sprawdź regulator konta wtrysku ( pisałem kilka postów wyżej) . :-))
  • Poziom 13  
    zorro20- napisałeś że rozrusznik nie może przekręcić wałem i kontrolki przygasają, gdyby to była wina pompy to powinien kręcić tylko by nie zapalił, jeżeli masz nowy rozrusznik i akumulatory to faktycznie może być wina przewodów lub może jakichś połączeń, może coś zaśniedziałe. a sprawdzałeś na gorącym silniku jaki jest spadek napięcia podczas rozruchu?? i czy próbowałeś go jakoś zaciągnąć i spróbować odpalić czy na gorącym silniku da się go bez problemu na zaciąg odpalić, o ile masz taką możliwość. no i jaki jest ten spadek napięcia do jakiej wartości.
  • Poziom 30  
    Te silnik mają tłoki wykonane najtańszą technologią. Nie wolno ich palić na samostarcie. Jeżeli pompa wtryskowa się zaciera to rozrusznik pokona jej opór. Wałek w pompie ma podtoczenie i jak opór jest za duży to go ukręca.
    Można sprawdzić ręcznie jaki silnik stawia opór jak jest gorący. Szkoda że nie można założyć klucza z przodu na wał.
    Tu zamieściłem zdjęcie pękniętego wału i tłoków z takiego silnika
    https://obrazki.elektroda.pl/29_1231081616.jpg
  • Poziom 10  
    nigdy nie zapałem tego silnika na samostarcie" co najważniejsze nie był przegrzany ani razu podczas mojego uzytkowania (12 lat)max temp jaką osiągał to 80 stopni (dbam o czystość chłodnicy mycie 2 razy podczas sezonu myjką)
  • Poziom 14  
    dobrze ci radzą z tą pompą tam jest pompa rotacyjna daj ją do dobrego pompiarza i powiedz mu jakie są objawy to on ci to zrobi . ewentualnie sprubuj jeszcze delikatnie opużnić zapłon i spr rozrząd . pod wpływem temperatury w pompie zaciera się regulator i on psuje robote . tylko daj ja do dobrego pompiarza. zeby ci ją zrobił a nie wyczyścił bo to pomoże tylko na chwile .
  • Poziom 9  
    A ja stawiam na mase silnika nie dochodzi minus z akumulatora
  • Poziom 14  
    jaka masa . jak on pisze ze przełączy dzwignie na zgaszenie i wtedy kreci . to wtedy się masa znajduje . problem jest z pompą .
  • Poziom 17  
    zorro20 napisał:
    Zacząłem sezon żniwny problemy jak były tak są dalej.Sprawdzałem wszystkie instrukcje pokolei polewanie pompy paliowej wodą, pasy idące z silnika na młocarnię.Wszytsko jest wporządku a silnik dalej nie pali.
    Może to jest jakiś trop tzn: jak próbuje odpalić silnik i odciągnę dźwignię do wyłączania silnika to rozrusznik obraca wałem normalnie.Gdy tylko dźwignię cofnę do pozycji normalnej pracy (nie wyłączania silnika) odrazu rozrusznikowi brakuje siły do obrócenia wałem i zatrzymuje się.

    "Dźwignia wyłączania silnika" to według mnie odprężnik. Przy włączonym odprężniku są znacznie mniejsze opory ruchu i rozrusznik obraca silnikiem bez problemu, po wyłączeniu odprężnika wraca kompresja, rosną opory i rozrusznik "siada". Przyczyną jest mała moc rozrusznika spowodowana złym jego stanem, albo złe połączenia elektryczne.
  • Poziom 24  
    Jędrek tam masz dwie dźwigienki na pompie jedna od dodawania gazu a druga od gaszenia nie ma tam odprężnika tak na marginesie te czwórki perkinsa w ogóle ciężko palą nie wiem czy to zbyt długi skok tłoka za słaby starter czy akku ?
  • Poziom 17  
    Tak czy siak pompa wtryskowa nie jest w stanie do tego stopnia obciążyć rozrusznika, by ten nie mógł obrócić wałem silnika. Sprawny, rozgrzany silnik nawet przy wolnym obracaniu wału jest w stanie wytworzyć warunki pozwalające na zapłon. Podczas bardzo wolnego obracania gorącego silnika zwłoka między wtryskiem a zapłonem jest za krótka i zapłon następuje przed GMP, jeśli silnik jest zimny zwłoka jest dłuższa i zapłon następuje później. Możliwe że rozrusznik ma zużyte panewki i na gorąco wirnik ociera o stojan, albo na gorąco działa tylko "połowa" rozrusznika. Zanim zdemontujesz pompę zmierz podczas rozruchu napięcie na biegunach akumulatora i bezpośrednio na rozruszniku (między zaciskiem plusowym rozrusznika, a masą rozrusznika!!!), jeśli nie ma dostępu dołącz i wyprowadź na zewnątrz przewody.
  • Poziom 13  
    Moim zdaniem wina leży po stronie elektryki, ja bym przełożył akumulatory i rozrusznik z jakiegoś sprawnego kombajnu, i sprawdził wszystkie połączenia, Jeżeli jest to wina pompy to może ktoś w okolicy ma taką samą sprawną, taniej sprawdzić podmieniając na jakąś inną sprawną niż naprawiać, bo może się zdarzyć że kolega odda pompę do zrobienia, ktoś powie że pompa ok a okaże się tak jak napisał Grzegorz_madera że przy wyższych temperaturach może się zacierać.