Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Pralka] Whirlpool FL5041-400 - obluzowany bęben

one_eddie 25 Lip 2009 13:59 3423 4
  • #1 25 Lip 2009 13:59
    one_eddie
    Poziom 25  

    Witam,

    Pralka zaczęła hałasować więc sciągnąłem tylną pokrywę, okazało się że koło po którym porusza się pasek klinowy rusza się na boki a łożysko które widać w centrum tego koła jest lekko zardzewiałe. Widać wyraźnie, że woda musi przez nie lekko przeciekać.

    Zastanawiam się czy puściło łożysko? Czy może z drugiej strony od wewnątrz, czyli między bębnem a pojemnikiem z tworzywa jest jakaś nakrętka która się poluzowała?

    Z tego co widzę do sciągnięcia mam tylko zacisk z bębna. Wolał bym jednak wiedzieć co tam zastane i czy warto w ogóle to rozkręcać.

    Czy to łożysko jeśli będzie uszkodzone jest do kupienia? Czy ktoś z was mógł by napisać jak to się profesionalnie nazywa i gdzie można tego szukac?

    Będe wdzięczny za każda radę.

    0 4
  • #2 25 Lip 2009 18:31
    Creator20
    Poziom 14  

    Jeśli łożysko jest zardzewiałe to należy wymienić. Puścił simering od środka i woda dostała się do łożyska. Kupisz w każdym sklepie z częściami do AGD, serwisach itp. Pamiętaj tylko żeby podać symbol pralki. I nie zapomnij o simeringu.

    0
  • #3 26 Lip 2009 10:38
    zetfa
    Poziom 20  

    Jeśli bęben jest obluzowany to nie można pralki używać, bo łożysko wewnętrzne już się rozpadło.Tego "zacisku" nie ruszaj.Zdejmij koło pasowe,rozbierz plastikowy bęben zewnętrzny na spojeniu,wyjmij tylną część wraz z bębnem obrotowym i wybij oś bębna z oprawy, a potem simmering i kolejno oba łożyska.

    0
  • #4 30 Lip 2009 10:49
    one_eddie
    Poziom 25  

    Wszystko przebiegło bez najmniejszych problemów mimo braku odpowiednich narzędzi.

    Najważniejsza sprawa. Skąd wiadomo że to łożyska? U mnie sprawa była prosta, łożysko strzelało podczas kręcenia bębnem a cały bęben latał na boki. To daje jasno do zrozumienia że uszkodzone były łożyska podtrzymujące bęben.

    Kilka własnoręcznie zgromadzonych informacji dla innych próbujących własnoręcznie naprawiać podobną usterkę.

    1. Należny odkręcić górną pokrywę oraz tylna do tego wystarczy zwykły śrubokręt
    2. Zdjąć pasek klinowy z koła bębna
    3. Odkręcić śrubę mocująca (klucz 14 lub 15 - niestety nie zapisałem) koło na bębnie
    4. Za pomocą imbusa (6) odkręcić obejmę z bębna
    5. Wyjąc bęben wraz z tylną ściankom. W tym cely najlepiej jedną ręką nacisnąć na kamień aby bęben poszedł lekko w dół.
    6. Po wyjęciu należy wybić bęben z łożysk w tym celu najlepiej chwycić za część z tworzywa, unieść i uderzyć przez drewienko w nagwintowany rdzeń bębna.
    7. Po zdjęciu tylnej częsci bębna należy wybic z niej łożyska oraz wyciągnąć gumowy simering. I to niestety jest najtrudniejsza część całej pracy. W tym celu najlepiej odpowiedniej szerokości rurka. Przykładamy do łożyska od strony przeciwnej i wybijamy. Niestety przy pierwszym musimy mieć rurkę cieńszą tak aby zmieściła się w większym łożysku. W moim przypadku element gumowy był uszkodzony i nie chciał zejść. Pomogło lekkie wyskrobanie gumy dookoła i szarpnięcie obcęgami za ten element. Uległ w ten sposób całkowitemu zniszczeniu ale i tam miałem nowy.
    8. Po wyjęciu proponuje wszystko przeczyścić tak aby przy zakładaniu nowych nie było kłopotu. Do tego celu wystarczy drobny papier lub szczotka druciana. Ale bez przesady. łożyska muszą być sztywno osadzone.
    9. Zakładamy nowe łożyska wbijając je na poprzednie miejca, dobrze jest mieć rurkę która użyliśmy do wybijania. Jeśli nie ma rurki można posłużyć się odpowiednio twardym i dopasowanym do szerokości łożysk kawałkiem drewienka. Koszt kompletu (duże, małe łożysko oraz element metalowo-gumowy) to niecałe 11 zł. Łożyska należy wbić do końca. Sprawdzić to można spoglądając od drugiej strony. Nie powinno być widać przerwy miedzy łożyskiem a zgrubieniem na którym sie opiera lub po prostu wbijamy aż przestanie się poruszać. Można też zerknąc że całkowicie schowają się one w metalowej tubie do której są wbijane (od jednej strony tylko łożysko od drugiej razem z elementem gumowym).
    10. Po wbiciu łożysk i założeniu gumowego elementu całość wbijamy na bęben i skręcamy. Ważne aby wbić to dostatecznie głęboko. Proponuje zmierzyć ile gwintu z bębna wystaje poza łożysko przed ściągnięciem lub jak poprzednio wbijać aż przestanie się przesuwać.

    Prawdopodobnie powinno dać się do środka odrobinę smaru ja tego jednak nie zrobiłem. Wszystko już po kilku zaległych praniach działa dobrze. Nic nie cieknie, nie stuka pralka dobrze kręci przy wirowaniu. Przez chwile nowa uszczelka (simering) piszczała ale już jej przeszło. Chyba musiała się dotrzeć

    Mam nadzieję że nic nie pominąłem i ze to komuś chociaż odrobinę pomoże.

    Pozdrawiam

    1
  • #5 03 Lut 2014 21:54
    vito133
    Poziom 2  

    Dziękuję za opis ,wielce pomógł, dodam że klucz do odkręcenia koła pasowego to 15. Łożyska które trzeba wymienić to 6202 i 6203 simering 22x40x10

    0