Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomocy fiat punto 2 temperatura silnika za wysoka

25 Lip 2009 14:57 4979 4
  • Poziom 9  
    mam taki problem po przejechaniu 10 km włącza mi się wentylator chłodnicy nawet przy jeździe nocą nic w tym by nie było dziwnego gdyby po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu po 10 min. od zgaszenia przekręcam kluczyk i włącza się wentylator chłodnicy na jeszcze nie zapalonym silniku , na mieście w korkach co się zatrzymam na światłach od razu włącza się wentylator chłodnicy nieraz podczas jazdy wolno też się włącza wentylator chłodnicy przy temperaturze na zewnątrz 20 C. na liczniku nie mam wskaźnika temperatury tylko jest kontrolka temperatury jeszcze mi się nie zapaliła . sprawdzałem węże od chłodnicy począwszy od zimnego silnika zapalam go i po ośmiu minutach prawy wąż od chlodnicy robi się gorący czyli termostat działa wentylator chłodnicy załącza się po 12 min. od zapalenia silnika, moim zdaniem to zdecydowanie za szybko na postoju i wtemp. otoczenia 20 C. musi być coś nie tak ponieważ zauważyłem wyciek oleju nad termostatem i przy pompie wodnej . proszę o pomoc z góry dziękuję za wszelką pomoc w rozwązaniu tego problemu.
  • Poziom 9  
    Witam, wyciek oleju jest bez związku ze sprawą raczej skłaniałbym się ku termostatowi, ale tu Pan twierdzi że jest ok ja jednak twierdzę że po wymianie termostatu zniknie problem, należy dobrać odpowiednią temperaturę otwierania termostatu. Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    jak wymienię to dam odpowiedź czy pomogło.
  • Poziom 9  
    wymieniłem ten termostat ustawiony jest na 87 C. raczej nic to nie pomogło przejechałem 10 km. przy dzisiejszej temperaturze otoczenia 21 C. i też włączył się wentylator nie wiem czy źle odpowietrzyłem robiłem to według instrukcji tzn. nalewając płyn odkręciłem odpowietrzniki na wężach idących do nagrzewnicy i na chłodnicy nalałem płyn aż się przelało z tych otworów i zakręciłem te odpowietrzniki i korek wlewu zbiorniczka wyrównawczego i go rozgrzałem aż termostat się otworzył i zrobiła się gorąca cała chłodnica wentylator włączył się dwa razy i go ostudziłem i sprawdziłem poziom płynu było ok. niepokoi mnie jak jest zimny jakiś warkot czy szelest dochodzi od strony pompy wodnej jakby był luz na kole pompy wodnej jak jest zimny to czuć jakby się tarło to kolo od pompy wodnej o obudowę rozrządu jak dotknę obudowę i lekko nacisnę palcem gdzie znajduje się pompa to czuć jakby się tarło to koło pompy wodnej , proszę o jakiś sugestię czy radę może by trza było by wymienić tę pompę wodną.
  • Poziom 16  
    Jeśli dźwięk dobiega z pompy wodnej, a jest napędzana z rozrządu,( a obudowa jest odsunięta) to na pierwszym miejscu wymieniłbym pompę(oraz pasek, napinacz,uszczelniacze,itd), zanim walnie pasek, (nie wiem czy w Punto 2 silnik jest bezkolizyjny) Zapowietrzenie układu chłodzenia raczej nie włącza czujników temperatury, więc to nie ten problem.