Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo 2.0tddi nie odpala

26 Lip 2009 00:25 11911 25
  • Poziom 11  
    Witam !

    Mondeo kolegi nie chce zapalić .Dzień wcześniej przyjechał do domu bez problemu a rano odpalił na krótko i zgasł i nie opala więcej.Kupił go 4 miesiące temu pozmieniał oleje filtry i tak jeździł , ale zauważył że silnik traci czasem moc . Dlatego zacząłem o sprawdzenia filtra i rzeczywiście przelew był włożony za krótko jak to ruszyłem wyskoczył z filtra . W filtrze nie było paliwa . Zalałem go paliwem i próbowałem odpalić ale nie zaskoczył . Poluzowałem przewody na wtryskach i zakręciłem silnikiem ,pokazała się ropa ale tak na "oko" widać że ciśnienie prawie żadne . Proszę o jakieś wskazówki .
    Ps. Jeżeli chodzi sprawdzenie błędów jaki interface polecacie bo auto stoi za granicą i sprawdzenie w jakimś warsztacie będzie kosztowało chyba tyle co taki gadżet .
  • Poziom 33  
    Taniej Cie wyjdzie podłączenie pod kompa w serwisie niżkupno takiego urządzenia (kilka tysięcy).
    jak już wielokrotnie wspominano do sprawdzenia pompa przy zbiorniku i pompa wtryskowa.
  • Poziom 11  
    Jak już wielokrotnie pisano TDDI nie ma pompy przy zbiorniku ,zweryfikuj swoją wiedzę


    Może puknąć młotkiem ,tylko jakim dużym ?

  • Poziom 27  
    Witam po pierwsze pasuje to zdjagnozować,ale prawie pewne uszkodzenie sterownika pompy wtryskowej,jak chcesz wiedzieć jak to szybko sprawdzić to się odezwij na PW lub zadzwoń
  • Poziom 33  
    rafam napisał:
    Jak już wielokrotnie pisano TDDI nie ma pompy przy zbiorniku ,zweryfikuj swoją wiedzę


    Może puknąć młotkiem ,tylko jakim dużym ?


    Jak byś widział ten samochód od spodu to byś się nie wymądrzał . TDDI ma pompę przy zbiorniku. TDCI nie ma.
    Sprawdz pompę przy zbiorniku.

    Usunąłem link.


    to jest zamiennik. Oryginał kosztuje ponad 2000

    Post moderowałem. Proszę autora o wstrzemięźliwość w używaniu pewnych określeń w stosunku do innych użytkowników.[mod="Pawel wawa"]
  • Poziom 24  
    A to ciekawe... bo np. w 1.8TDDI (montowanym np. we fiestach i focusach) nie ma pompki przy zbiorniku. Jej funkcję pełni tzw. wewnętrzna łopatkowa pompka przetłaczjąca która znajduje się na wejściu w pompie wtryskowej.
  • Poziom 33  
    Nie było fiesty TDDi tylko TD i to był diesel starej generacji. ten sam silnik co w mondeo 93 i 97 i escortach.
  • Poziom 24  
    marek1977 napisał:
    Nie było fiesty TDDi tylko TD i to był diesel starej generacji. ten sam silnik co w mondeo 93 i 97 i escortach.

    No przestań, przecież taka stoi u mnie w garażu. Mogę ci nawet zrobić zdjęcie. Te silniki montowali w nich od roku 2000 do chyba 2003 z tą różnicą, że silnik jest zatytuowany jako Endurade DI ale jest to to samo co TDDI tylko pierwszy wypust i na tej samej pompie VP.
  • Poziom 33  
    To zrób :) Poza tym to silnik 2.0 ten co w transicie 2001- a nie 1.8 do tego u Ciebie zapewne endura-d (później nazwa zmieniona na tddi).
    masz tam ten silnik co w focusie a nie mondeo, ale zwracam honor bo w focusie była już pompa VP musisz mieć ostatnia generację fiesty (tej starej)
  • Poziom 33  
    1.8 i 2.0 nie mają ze sobą nic wspólnego poza zasadą działania. to dwa różne silniki jak zetec 1.6 i 1.8 w focusie. 2.0 jest na łańcuchu od góry do dołu, jest 16 zaworowy wogóle inna technologia.

    No i masz ostatni model starej fiesty w dieslu czyli ten co go prawie wcale nie sprzedali.
  • Poziom 24  
    Ale przecież nie rozchodzi się o sam silnik tylko o pompę wtryskową...a pompa VP to przecież VP i nie zależnie w jakim silniku jest zastosowana, pracuje tak samo. Po za tym ten z fiesty też jest na łańcuchu :). Jedynie pasek łączy wałek rozrządu z pompą...ale to nie o to przecież chodzi.

    PS. sugerujesz, że Pomp VP jest dwa rodzaje?...jedna jest zasilana z pompki przy zbiorniku a druga nie? :cunning: .
  • Poziom 33  
    Wiem że jest łańcuch i pasek i już to gdzieś na tym forum pisałem. W mondeo tddi były montowane pompy elektryczne niskiego ciśnienia przy zbiorniku paliwa. I lubią się sypać a Ci co nie wiedzą wymieniają pompy wtryskowe.
  • Poziom 24  
    Nie miałem do czynienia z silnikiem 2.0 ale skoro montowali w nim pompki niskiego ciśnienia przy zbiorniku to służą one jedynie do odpowietrzania układu np. po wymianie filtra paliwa lub zapowietrzeniu i nie powinna ona mieć nic wspólnego z samą pracą silnika i pompy jeżeli układ jest odpowietrzony. Bo pompa VP ma sama w sobie komorę niskiego ciśnienia która że tak powiem podaje paliwo do kompry wysokiego ciśnienia, z tym że nie potrafi się sama odpowietrzyć.
  • Poziom 11  
    Zanim coś napiszę to czytam pokrewne tematy i szukam potwierdzenia przy samochodzie, i w opisywany samochodzie nie znalazłem nic przypominającego pompę w okolicy zbiornika ani śladów przeróbek ją omijających i przewodów zasilających ową pompę
  • spec od auto-elektro
    Panowie, i po co te wasze dyskusje. Padł mu sterownik na VP.
  • Poziom 24  
    Jacek79 napisał:
    Panowie, i po co te wasze dyskusje. Padł mu sterownik na VP.

    Ależ te dyskusje są potrzebne... Kolega "marek1977" dowiedział się przez to, że nie we wszystkich silnikach z pompą VP były montowane pompki w zbiorniku (bo nie jest ona niezbędna), a ja się dowiedziałem że w niektórych były montowane :). Osobiście uważam, że to dobre rozwiązanie z tą pompką niskociśnieniową w zbiorniku... zawsze jest to jakieś zabezpieczenie przed zabójczym zapowietrzeniem :).
  • Poziom 33  
    Nie tak :) Ja wiedziałem że w mondeo TDDi były montowane pompki i nie w zbiorniku tylko koło, a zapowietrzyć też się mimo to da, i wiedziałem że w TDDI focus pompek nigdy nie było :)

    Co do pewności że padł sterownik pompy. Hmm jak ta pompa stanie to maaaało co poleci do pompy. Lepiej ją ominąć na próbę.
  • spec od auto-elektro
    Panowie, ople DTL, DTH nie mają pompy wstepnej w zbiorniku i jakoś jeżdżą.
  • Poziom 33  
    Można tą pompę wymontować i samochód będzie jeździł. Ale skoro jest to jakiś inżynier stwierdził, że w jakimś celu tam być powinna.
    Często się zdarza że ktoś wymieni pompę, a przyczyną usterki jest pompa elektryczna.
  • Poziom 24  
    Jacek79 napisał:
    Panowie, ople DTL, DTH nie mają pompy wstepnej w zbiorniku i jakoś jeżdżą.

    I o to mi właśnie ciągle chodzi, że VP jej nie potrzebuje, ufffff...
  • spec od auto-elektro
    No pewnie że nie. Ale jeżeli jest to musi chodzic, bo stojąca stwarza opór.
  • Poziom 11  
    Właśnie do tego służy te forum aby dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem bo nie ma ludzi wszechwiedzących . (niestety co niektórzy twierdzą inaczej ) Najśmieszniejsze jest to, że ślepo wieży w swoją wiedzę a nie potrafi czytać ze zrozumieniem broniąc swoich racji wulgaryzmami i traktując wszystkich pytających jako nic nie wiedzących baranów.

    Jeżeli chodzi o forda to pompa wtryskowa pojechała do naprawy . Przewód paliwowy (zasilający) jest drożny paliwo przepływa swobodnie . Ten samochód o którym mowa nie miał i nie ma pompy elektrycznej przy zbiorniku .
  • Poziom 33  
    A nie masz czasem wersji 90KM?