Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Clio II 2001r. awaria elektrycznego wspomagania kierownicy

26 Jul 2009 11:52 6267 6
  • Level 10  
    Witam!
    Mam Clio II z 2001 r. 1,2 benz. ANGLIK po przełożeniu kierownicy na lewą stronę i poskładaniu w całość nie działa wspomaganie (elektryczne jak w temacie) żadna wiązka przewodów nie była cięta została tylko "wygubiona" i ułożona w nowy sposób aku był odłączony na jakiś tydzień. Mam pytanie czy ktoś miał podobny przypadek po zmianie wspomagania??? w podobnym temacie pisze że należy skonfigurować wspomaganie po wymianie ale nie mam pojęcia jak to zrobić korzystam z interfejsu "caribean" i nie zauważyłem tam po podłączeniu takiej funkcji czy czegoś podobnego .... POMOCY pozdrawiam
  • Level 42  
    Fejs widzi czujnik skretu kierownicy , jak wygląda taśma?
  • Level 10  
    no właśnie nie ma czegoś takiego jak czujnik skrętu znalazłem tylko coś takiego jak "aktualna moc wspomagania" i wartość 100% non stop a taśmy nie znalazłem (chyba że chodzi o wiązkę) do sterownika dochodzi +12 i wtyczka z kilkunastoma przewodami między innymi od czujnika w maglownicy i od czujnika w kolumnie zaraz za obudową stacyjki(czujnik momentu z tego co wiem) sorki może za trochę nie fachowe słownictwo ale z elektrycznym wspomaganiem mam doczynienia pierwszy raz jeśli chodzi o naprawę. dodam że przed przekłądką działało pięknie

    Dodano po 2 [minuty]:

    nie mam możliwości zrobienia zdjęcia w tym momencie ale wszystkie wiązki były składane w stanie nienaruszonym żadnych otarć szarpnięć czy naciągania
  • Level 42  
    Tak , ten za obudową stacyjki , tam jest taśma wieloprzewodowa. Sprawdz dobrze połączenia , również do sterownika.
  • Level 10  
    od tego czujnika odchodzą tylko cztery przewodziki i są w porządku pierwsze co zrobiłem to przejrzałem wiązki w celu sprawdzenia ale wszystko ok zaraz poszukam zdjęć takiego samego wspomagania w innych tematach
  • Level 11  
    Jeżeli z ABS - adaptacja kąta skrętu.
  • Level 37  
    hm, zasadniczo jak tam widziałem tylko zwykłą pompę elektryczną która dostawała napięcie z przekaźnika wtedy, jak silnik pracował. I 90% usterek w tym to zawieszone szczotki.