Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Clio II 2001r. awaria elektrycznego wspomagania kierownicy

djtohm 26 Jul 2009 11:52 6915 6
  • #1
    djtohm
    Level 11  
    Witam!
    Mam Clio II z 2001 r. 1,2 benz. ANGLIK po przełożeniu kierownicy na lewą stronę i poskładaniu w całość nie działa wspomaganie (elektryczne jak w temacie) żadna wiązka przewodów nie była cięta została tylko "wygubiona" i ułożona w nowy sposób aku był odłączony na jakiś tydzień. Mam pytanie czy ktoś miał podobny przypadek po zmianie wspomagania??? w podobnym temacie pisze że należy skonfigurować wspomaganie po wymianie ale nie mam pojęcia jak to zrobić korzystam z interfejsu "caribean" i nie zauważyłem tam po podłączeniu takiej funkcji czy czegoś podobnego .... POMOCY pozdrawiam
  • #2
    emeryt2
    Level 42  
    Fejs widzi czujnik skretu kierownicy , jak wygląda taśma?
  • #3
    djtohm
    Level 11  
    no właśnie nie ma czegoś takiego jak czujnik skrętu znalazłem tylko coś takiego jak "aktualna moc wspomagania" i wartość 100% non stop a taśmy nie znalazłem (chyba że chodzi o wiązkę) do sterownika dochodzi +12 i wtyczka z kilkunastoma przewodami między innymi od czujnika w maglownicy i od czujnika w kolumnie zaraz za obudową stacyjki(czujnik momentu z tego co wiem) sorki może za trochę nie fachowe słownictwo ale z elektrycznym wspomaganiem mam doczynienia pierwszy raz jeśli chodzi o naprawę. dodam że przed przekłądką działało pięknie

    Dodano po 2 [minuty]:

    nie mam możliwości zrobienia zdjęcia w tym momencie ale wszystkie wiązki były składane w stanie nienaruszonym żadnych otarć szarpnięć czy naciągania
  • #4
    emeryt2
    Level 42  
    Tak , ten za obudową stacyjki , tam jest taśma wieloprzewodowa. Sprawdz dobrze połączenia , również do sterownika.
  • #5
    djtohm
    Level 11  
    od tego czujnika odchodzą tylko cztery przewodziki i są w porządku pierwsze co zrobiłem to przejrzałem wiązki w celu sprawdzenia ale wszystko ok zaraz poszukam zdjęć takiego samego wspomagania w innych tematach
  • #6
    hema12
    Level 11  
    Jeżeli z ABS - adaptacja kąta skrętu.
  • #7
    Jacek79
    Level 37  
    hm, zasadniczo jak tam widziałem tylko zwykłą pompę elektryczną która dostawała napięcie z przekaźnika wtedy, jak silnik pracował. I 90% usterek w tym to zawieszone szczotki.