Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Proszę o pomoc w dobraniu kabli

dit71 26 Lip 2009 12:42 1263 1
  • #1 26 Lip 2009 12:42
    dit71
    Poziom 9  

    Stawiam dopiero pierwsze kroki w car audio. Mam Passata b5 kombi i posiadam taki sprzęt(wszystko oprócz radia i głośników nowe):

    - radio Alpine CDE-9846R

    - fabryczne nagłośnienie(8 głośników w lepszej wersji ze zwrotnicami) miało i będzie coś lepszego, ale gotówka$$$ na głośniki poszła na wymianę przedniej szyby:(

    - wzmacniacz Magnat RX mono
    Tryby pracy (kanały) 1
    Stabilny przy 1 Ohm
    Impendancja głośnika 1 - 8 omów
    Pozłacane i zabezpieczone terminale głośnikowe i zasilania
    Moc MAX 1 x 2000 W przy 1 Ohm
    Moc MAX 1 x 1400W przy 2 Ohm
    Moc MAX 1 x 1000 W przy 4 Ohm
    Moc MAX 1 x 1400W
    Moc RMS, 1 Ohm 1 x 700W
    Moc RMS, 2 Ohm 1 x 500 W
    Moc RMS, 4 Ohm 1 x 350 W
    LPF - filtr dolnoprzepustowy 40 - 250 Hz, 12dB/oktawę
    BASS BOOTS - wzmocnienie basu 0 - 15 dB przy 45 Hz
    Pasmo przenoszenia 5 Hz - 250 Hz
    Filtr subsoniczny 10 - 40 Hz (12dB na oktawę)
    Maksymalny sygnał wejściowy 6V
    Bezpieczniki 2 x 40A
    Wymiary 450 x 50 x 261 mm

    -subwoofer JBL GT5-1204BR
    # Obudowa: z bass-reflexem
    # Moc RMS: 275 W
    # Moc szczytowa: 1100 W
    # Skuteczność (1W/1m): 92 dB
    # Pasmo przenoszenia: 45 - 150 Hz
    # Impedancja: 4 Ohm

    -kondensator Carpower CAP-10 1F

    Przejdę teraz do konkretów.
    Instalacja w aucie była(jakieś niemieckie kable bliżej nieokreślonej firmy(jak znajdę zdjęcie to wrzucę, ale wyglądają jak kable za 40-50zl z allegro) jak się okazało przy montażu ktoś bardzo mądry i złośliwy odciął 3 końcówki kabli sygnałowych:( no i niestety wyszło na to, ze trzeba było na szybko lutować kable sygnałowe końcówkami od kabli TV,no ale niestety były tylko 2 więc póki co mam w radiu podłączony tylko jeden kanał do wzmacniacza i tak jeżdze już miesiąc. Kolejnym problemem jest podłączenie kabli zasilających, niestety ta sama mądra osoba podłączyła kable zasilające do instalacji passata, a nie bezpośrednio do akumulatora. Te wszystkie błędy, a mianowicie wszystkie kable chce zmienić by było już wszystko ok.
    Dlatego teraz pytanie jakie kable do mojego zestawu wybrać? najlepiej jakiś zestaw w cenie do max.150zł

    Jutro dorzucę zdjęcia, w celu zweryfikowania błędów w mojej instalacji.

    0 1
  • #2 26 Lip 2009 12:52
    zcera
    Poziom 9  

    To musi być grubo
    min. 35mm2 lub 50mm2 z aku przez bezpiecznik liniowy do bagażnika (bo tam masz wzmacniacz, prawda), potem rozdzielacz (może być z bezpiecznikami) z redukcją przekroju na najgrubszy rozmiar jaki wejscie zasilania od wzmacniacza jest w stanie łyknąć.
    To w wersji kiedy kompletujesz klocki sam.
    Na rynku zestawów szukaj czegoś minimum 0AWG
    Nie wiem czy zmieścisz się w cenie. Chyba nie za takie przekroje. :(

    drobny edit:
    na tej stronie w pierwszej tabeli na dole wprowadż długość twoich kabli i brą (ciut więcej niż suma wartości bezpieczników) a dowiesz się jaki przekrój cię uszczęślivi
    http://www.stealth316.com/2-wire-resistance.htm

    0