Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

kingway 139QMB przegrzewa się

Dreamskiller 26 Jul 2009 12:58 8037 15
  • #1
    Dreamskiller
    Level 9  
    Witam wszystkich userów, przez ostatnie miesiące zająłem się "tuningiem" skutera o nazwie Kingway (tak wiem chińczyk) wymieniłem w silniku praktycznie wszystko co się dało z seryjnych części na sportowe, mianowicie te części co podnoszą prędkość i przyśpieszenie... zaczynając od wariatora i sprzęgła kończąc na cylindrze 80ccm naraku. Wszystkie części są z górnej pułki nie NO NAME! Pościągałem blokady, wymieniłem moduł itp. prędkość jaką osiąga skuter to 90km/h na prostej. ale mam 1 problem silnik strasznie szybko się grzeje! po przejechaniu jakiś 8km dusi się traci na mocy i gaśnie! Cylinder i głowica są strasznie nagrzane, teraz pytanie... można zrobić jakoś chłodzenie do takiego silnika? Nie posiada chłodnicy, jedynie wiatrak na magnecie ale on dużo nie daje.
    Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam!
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Helpful post
    #2
    chudy911
    Level 15  
    Witam.
    W tym silniku nie zrobisz chłodzenia cieczą,nie spotkałem się jeszcze z cylkiem do tego przeznaczonym.Jedyne co możesz zrobić to założyć tuningowy wiatrak i łapacz powietrza no i pomyśleć nad jakimiś dodatkowymi wlotami powietrza w obudowie skutera.
  • #3
    Dreamskiller
    Level 9  
    Praktycznie masz racje,cylinder można kupić na zamówienie niestety są bardzo drogie nawet 700zł (na allegro) ,zresztą by mi się nie opłacało bo założyłem niedawno 80ccm naraku i też nie był tani.Myślałem żeby owinąć/obłożyć cylinder między "żeberkami" rureczkami miedzianymi i wlać do nich płyn do chłodnic ale nie wiem czy to dużo da...

    ,ale dzięki za pomoc daje +
  • Helpful post
    #4
    chudy911
    Level 15  
    Hmm,na pewno coś by to dało tylko trzeba by pomyśleć o jakiejś pompce i chłodnicy.Pomysł bardzo dobry,muszę nad tym pomyśleć :D
  • Helpful post
    #6
    chudy911
    Level 15  
    To jest czterosów więc zmiana tłumika mu dużo nie da chyba że ma przydławione kolanko.
  • #7
    Dreamskiller
    Level 9  
    Tłumik seryjny... tylko nie wiem jak dopasować pompę ,a z resztą nie powinno być dużo problemu
  • #8
    Jarosx9
    Level 35  
    Złe spasowanie tłoka/cylindra albo wykonane z gównianych materiałów. Tłok puchnie po rozgrzaniu i najprawdopodbniej pierścienie się zacierają. Chłodzenie nic tu nie da.
    Po prostu nie każdy jest mechanikiem.

    PS. Podręcznikowe objawy. Spróbuj starym sposobem do dwusuwów tzn. dolej nieco oleju 2T do paliwa (1:25) i zobaczymy może się dotrze po jakimś czasie, choć to jest papranina już nieco.
  • #9
    Dreamskiller
    Level 9  
    Niestety nie masz racji cylinder i tłok profesionalnej firmy naraku performance koszt takiego zestawu to 450zł...
    Mechanikiem jeszcze w pełni nie jestem ,ale jeszcze rok (narazie tylko praktykant) muszę kupić świece o większej ciepłocie bo ta jest cała spalona możliwe ,że to wszystko jej wina, jeżeli nie wymienimy filtr na seryjny...
  • Helpful post
    #10
    chudy911
    Level 15  
    To prawda,Naraku do jedyna profesjonalna firma która produkuje części do 4T.
    A takie pytanie,zawory masz dobrze ustawione? i czy
    gażnik masz seryjny? i czy wymieniałeś dysze na większą.
    A i nie wymieniał bym filtra na seryjny bo przy nim będzie się grzał jeszcze mocniej.
  • #11
    Dreamskiller
    Level 9  
    Tak wszystko składałem sam puki jeszcze nie mam samochodu jeżdżę skuterem... zawory ustawione dobrze dysza 90# gaźnik seria.
    Sprzęgło wariator, cylinder, moduł zapłonowy, szczęki hamulcowe, uszczelniacze wału ,pasek napędowy i jeszcze kilka drobiazgów sportowe prędkość 85 na prostej...
  • #12
    krau
    Level 22  
    O ile dobrze pamiętam to w seryjnych tłumikach były stosowane takie dziwne przegrody (katalizator?) i przy podnoszeniu parametrów skutera to lubiało się po prostu zapychać. Jak masz możliwość spróbuj zmienić tłumik na inny.
  • Helpful post
    #13
    chudy911
    Level 15  
    A właśnie jaki to model chinola? nasz wydech taki w którym można odkręcić sam tłumik a kolanko zostaje? jeżeli tak to wykręć tłumik i jak masz możliwość to pojeżdzij bez tłumika i zobacz czy się dalej będzie przegrzewał.
    Jeżeli to nic nie da to już nie wiem czemu może się tak przegrzewać.W ostateczności weż zciągnij cylinder i zobacz czy się faktycznie nie zaciera, innej możliwości już nie widzę.
    I jeszcze jedno,ile dostałeś uszczelek pod cylinder?
  • #14
    Dreamskiller
    Level 9  
    Miałem dzisiaj chwile czasu i zrobiłem prowizoryczny tłumik z pustego katalizatora od Golfa 3 dospawałem końcówkę z nierdzewki skuter teraz chodzi jak chopper ale co mnie mile zaskoczyło nie zdusiło go... przejechałem dobre 20km i nic... tylko jest strasznie głośny
    uszczelki dobre są ;pp 1 pod cylinder 1 pod głowice ale i tak zamawiałem cały komplet uszczelek bo zmieniałem uszczelniacze
  • Helpful post
    #15
    chudy911
    Level 15  
    No to chyba mamy winowajcę przegrzewania :)Jeśli masz kasę to kup jakiś tuningowy wydech,albo jak masz sprzęt i umiejętności to cosik uspawaj ze starego tłumola,ja tak zrobiłem w swoim chinolku,rozciołem tłumik i trochu go wybebeszyłem a kolanko zrobiłem z rury wodnej 3/4 cala :P spawane zwykłą spawarką bo nie mam miga ani nic podobnego i trochu chamsko wygląda :D
    I jest nie dużo głośniejszy

    Proszę poprawić pisownię.
    mod. Rycho T
  • #16
    Dreamskiller
    Level 9  
    Ok już wszystko gra temat do zamknięcia dziękuje za pomoc!