Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Primera P11 2.0TD, zgasł i nie odpala

oszo112 26 Jul 2009 13:50 19832 10
Tespol
  • #1
    oszo112
    Level 10  
    Witam wszystkich, mam problem z moja primerka, zgasła na wolnych obrotach (ja w tym czasie otwierałem brame) i juz jej wiecej nie odpaliłem, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, potem doszedłem zo elektrozaworu na pompie i zauwazyłem, ze napiecie jest tylko przez pół sekundy po przekreceniu kluczyka, potem znika, wiec podłaczyłem zasilanie bezposrednio z akumulatora, niestety nic to nie dało, primerka dalej milczy, nie zagadała nawet na moment.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Czy ktos wie co mogło sie stac?
    Z góry dziekuje za pomocne odpowiedzi.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Tespol
  • #2
    kilerek_2007
    Level 11  
    A kontrolka od silnika się pali czy mruga?
  • Tespol
  • #3
    oszo112
    Level 10  
    nie swieci i nie mruga mam pytanie czy wiesz jakie wartosci na oscyloskopie powinien wykazywać czujnik położenia wału korbowego albo sprawdzic w swojej PRIMERCE wystarczy rozpiac kostke na górze silnika przy obudowie rozrządu i na dwóch pierwszysz pinach powinien oscyloskop wskazac pewną wartosc chciałby wiedziec jaką? bo podejrzewam u siebie uszkodzenie tego czujnika pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz
  • #4
    miler80
    Level 34  
    A paliwo jest? Wskaźniki często kłamią! Poluzuj nakrętkę na wtrysku, pokręć rozrusznikiem, zobacz czy podaje ON.
  • #5
    Lazureus
    Level 10  
    Cześć,

    mam podobny problem do Ciebie, zostawiłem auto na noc i przychodzę nad ranem, próbując odpalić ale nic to nie dało ;/ rozrusznik kręci, chycił raz ale zaraz potem zdechł ;/ na początku pomyślałem że pewnie się zapowietrzył jak to diesel spróbowałem go więc przepompować pompką na filtrze paliwa, przy odłączonym wężyku od pompki, zobaczyłem więc że paliwo do pompy dochodzi, po poluzowaniu nakrętek na wtrysku i kręceniu rozrusznika niestety nie pojawiłą się ani jedna kropla ropy ;/ czyli albo elektrozawór się nie otwiera, albo pompa nie daje ciśnienia z jakiegoś powodu ;/

    czy zwarcie elektrozaworu do plusa jest pewnym sprawdzeniem że jest on sprawny ?

    Pozdr
    Lazureus
  • #6
    bobytempelton
    Level 16  
    W tym modelu częstą usterką jest czujnik położenia wału korbowego, jest jakiś temat na własnie ten temat poszukaj jest ładnie opisany to właśnie te objawy kosztuje ponad 400zł
  • #7
    Lazureus
    Level 10  
    kumpel mi powiedział też raz że może to być usterka immobilizera, tylko jak uruchomić ten elektrozawór ? czy zwarcie na krótko do plusa i proba odpalenia puści paliwo na wtryski ?


    BTW : co do tego co kolega pisał, diesla ponoć nie należy odpalać na pych, myle się?
  • #9
    Lazureus
    Level 10  
    Witam,

    chciałem jeszcze tutaj powiedzieć co się stało z moim autem. Usterka polegała na tym że zrobiło się zwarcie w instalacji elektrycznej które spowodowało odcięcie zasilania od sterowania pompą wtryskową, usterkę bardzo ciężko można było wykryć ponieważ bezpieczniki były całe,a styk przepalił się pomiędzy kostką z bezpiecznikami a w modułem zasilającym. Generalnie rzecz biorąc usterka nie wielka i nie kosztowało mnie to zbyt dużo na szczęście. Przyczyną zwarcia w instalacji było kombinowane zasialanie radia, ktoś po prostu nie zaizolował wszystkiego odpowiednio.

    Pozdr
    Lazureus
  • #10
    Basiek123
    Level 1  
    Witam mam problem z odpaleniem Nissana Primery p11 2.o td 97r zaczeła migać mi kontrolka od silnika i nie moge go odpalić czy może mi ktos pomóc ?
  • #11
    bobytempelton
    Level 16  
    Zrób zworkę, tzn. włącz zapłon i zepnij drucikiem dwa górne prawe piny kostki diagnostycznej prze drzwiach kierowcy na dole przy bezpiecznikach, i licz błyśniecia kontrolki, długie to dziesiątki krótkie jedności, przerwa i podaje następny błąd dotąd aż powtarza je w kółko, napisz co ci wymrygało to napiszę ci co to jest i co musisz zrobić.
    Z góry piszę że podpięcie pod kompa nie da poprawnych błędów, wyskoczą głupoty.