Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra - za wysokie obroty na biegu jałowym

ornotp 28 Maj 2004 13:09 7237 10
  • #1 28 Maj 2004 13:09
    ornotp
    Poziom 2  

    Od kilku dni mam na biegu jałowym za wysokie obroty. Zaraz po załączeniu silnika obroty są zazwyczaj prawidłowe ale wystarczy tylko trochę dodać gazu i wskakują na wysokie. Lampka kontrolna gasi się prawidłowo po chwili po odpaleniu silnka. Temperatura na wskaźniku jest prawidłowa. Po odłączeniu wtyczki silnika krokowego obroty spadają. Na złączu diagnostycznym wyszło mi, że nie ma sygnału z sondy Lambda. Czy są to ewidentne objawy uszkodzonej sondy i czy w 100% procentach wiąże się to z jej wymianą? A może jest tylko zabrudzona. Jest problem z jej odkręceniem. Słyszałem że może się zniszczyć przy odkręcaniu. Czasami się zdaża że jak samochód stoi w miejscu to obroty wskakują na prawidłowe.

    0 10
  • #3 29 Maj 2004 18:55
    mars212
    Poziom 18  

    Sondy lambda się nie naprawia. Po odkręceniu zazwyczaj już nie wygląda jak sonda lambda, tylko jak kawałek metalowego czegoś :) Jeśli te obroty nie przekraczają 1700-2000 obr/min. to możliwe , że jest to sonda, ale może to być również potencjometr przepustnicy...Ciężko powiedzieć.Mój golf ma również uwaloną sondę i chodzi normalnie, może troszkę wiecej pali...ale katalizatora i tak nie mam , więc po co mi sonda...:) pomierzyłbym ten potencjometr...

    0
  • #4 29 Maj 2004 20:15
    harlejowiec
    Poziom 25  

    Sonda jest poto aby dawać odpowiednią dawkę paliwa w zależności od obciążenia i obrotów silnika. Jeżeli masz uwaloną sondę to urządzenie sterujące odczytuje iż jest zbyt uboga mieszanka i zwiększa ilość paliwa a co za tym idzie mogą rosnąć obroty. Czasem możesz mieć zabrudzony czujnik prędkości obrotowej silnika i podaje błędne dane do urządzenia sterującego.

    0
  • #5 29 Maj 2004 22:34
    sigi
    Spec od samochodów

    Napisz jaka Astra - jaki silnik.

    0
  • #6 30 Maj 2004 23:32
    automen
    Poziom 12  

    jeżeli to silnik z jednopunktowym wtryskiem to sprawdź uszczelkę pod przepustnicą

    0
  • #7 31 Maj 2004 00:13
    toradek
    Poziom 17  

    [quote="harlejowiec"]urządzenie sterujące odczytuje iż jest zbyt uboga mieszanka i zwiększa ilość paliwa a co za tym idzie mogą rosnąć obroty.

    Cytat:


    To jest raczej nie mozliwe. Do wzrostu obrotow potrzebne jest jeszcze powietrze - otwarta przepustnica. To nie diesel.

    0
  • #8 31 Maj 2004 00:45
    joho
    Poziom 18  

    napisz jaki to silnik w tej astrze jaki wtrysk czysciles juz moze korpus przepustnicy lub silnik krokowy??to czeste objawy zawieszania sie obrotow.czy podlaczales sie do sterownika silnika w celu sprawdzenia kodow usterki, napisz cos wiecej!!!

    0
  • #9 31 Maj 2004 23:49
    ornotp
    Poziom 2  

    Jest to silnik z jednopunktowym wtryskiem. Po resecie pamięci usterek i obniżeniu obrotów na silniku krokowym wysokie obroty się zgubiły ale mam teraz troszkę jakby mniejszą moc.
    PS
    Dzięki za odpowiedzi

    1
  • #10 01 Cze 2004 01:34
    joho
    Poziom 18  

    jak wyregulowales obroty na silniku krokowym??????????ciekawostka!!!! mniejsza moc-przeplywomierz jest oki??

    0
  • #11 01 Cze 2004 07:59
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto