Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat panda 1108 nie odpala brak iskry i wtrysku

Zbyszu138 26 Lip 2009 17:32 8757 19
  • #1 26 Lip 2009 17:32
    Zbyszu138
    Poziom 10  

    Witam, nie mogę uruchomić silnika. fiat panda 1.1mpi 2004r sterownik IAW4AF. Gdy przekręcam kluczyk na zapłon, załącza sie przekaźnik głowny który zasila pompę paliwa. po około 5 sekundach pompa gaśnie tzn przekaźnik rozłacza. Gdy przekręcam kluczyk dalej na rozrusznik i silnik kreci to przekaźnik ponownie się już nie włącza, nie pracuje pompa itp. nie otwiera wtrysku ani niema iskry na świecach. Po wyłączeniu kluczyka słychać jak przez chwile reguluje się silnik krokowy..
    Gdzie szukać przyczyny braku iskry i wtrysku? co może być powodem ze jak rozrusznik kreci silnikiem to przekaźnik główny się nie załącza?
    Proszę o pomoc z góry dziękuję.

    1 19
  • #2 26 Lip 2009 17:57
    SEBMOC
    Poziom 13  

    Sprawdź czy masz włączony wyłącznik wstrząsowy o ile taki jest zamontowany .

    1
  • #3 26 Lip 2009 18:01
    Zbyszu138
    Poziom 10  

    Nie mam takiego włącznika. jest to swap. Ten silnik z pandy w innym aucie. i wszystko połączone z kompem według schematu.

    0
  • #4 26 Lip 2009 18:22
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    oczywiście body control module tez przełożyłeś? Razem z antenką i stacyjką?
    A jezeli nie to usunąłeś immo w sterowniku?

    0
  • #5 26 Lip 2009 18:28
    Zbyszu138
    Poziom 10  

    immo w sterowniku usunął elektronik . i nie potrzebowało centralki immo itp. a tak wogóle co immo blokuje?

    0
  • #6 26 Lip 2009 18:31
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    To sprawdź czy czujnik widzi zęby koła fonicznego i czy sa wszystkie, lubią ulatywac jak się silnik kładzie na posadzce abo trąci się kołem o błotnik przy wsadzaniu silnika.

    0
  • #7 26 Lip 2009 18:56
    Zbyszu138
    Poziom 10  

    chodzi o te dolne koło pasowe? ono jest takie zębate musze go dokładnie obejrzeć. kiedyś w maluchu mi jeden ząbek z niego odpadł i tez iskry nie było. a na tym kole dużo jest tych ząbków?
    a można jakoś sprawdzić ten czujnik? np miernikem?

    1
  • #8 26 Lip 2009 20:17
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    No pewnie że można sprawdzić miernikiem, inaczej tego nie widzę.

    1
  • #9 26 Lip 2009 21:40
    Zbyszu138
    Poziom 10  

    miernik ma pokazać jakąś rezystancję? koło pasowe jest w porządku. obadałem je dokładnie. a który czujnik odpowiada za sterowanie wtryskiwaczy ? ten od położenia wałka rozrządu czy też ten hallotron przy kole pasowym?

    0
  • #10 26 Lip 2009 22:50
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    Ty sobie robisz jakieś jaja, prawda? Zgadłem?

    0
  • #11 27 Lip 2009 12:22
    Zbyszu138
    Poziom 10  

    jakie jaja? o co Ci chodzi? po prostu chcę się dowiedzieć gdzie szukać usterki. Wydaje mi się,że od któregoś czujnika zależy działanie wtryskiwaczy? być może jestem w błędzie.

    1
  • #12 27 Lip 2009 12:46
    Michu10
    Poziom 32  

    Posłuchaj , ecu dostarcza sygnał ujemny na twój przekażnik w ten sposób jest wysterowany, z kolei twój przekażnik zasila między innymi wtryskiwacze, aby to mogło się stać to ecu musi otrzymać sygnał z czujnika obrotów na wale. zasilanie jest typu sekwencyjnego zmienne w zależności od obciążenia silnika , w czasie rozruchu masz full-group czyli wtryskiwacze podają jednocześnie.

    0
  • #13 27 Lip 2009 13:44
    Zbyszu138
    Poziom 10  

    Dzięki. Teraz rozumiem. Właśnie o to mi chodziło. Bo przekaźnik który podaje + na wtryskiwacze, cewki, podgrzewanie sond lambda załącza sie z zapłonem, a po chwili gaśnie. A jak już przekręcam kluczyk na rozruch, rozrusznik kręci to przekaźnik sie nie załącza. Więc czujnik przy wale za to odpowiada aby go załączyć. A ten czujnik położenia wałka rozrządu ma coś do tego?

    0
  • #14 27 Lip 2009 14:33
    Michu10
    Poziom 32  

    Czujnik halla ten właśnie umożliwia ecu rozpoznanie w jakiej fazie jest dany cylinder celem realizowania wtrysku fazowego, zasada 1-3-4-2. chyba już wszystko wiesz, temat możesz chyba zamknąć.

    0
  • #15 27 Lip 2009 14:47
    Zbyszu138
    Poziom 10  

    czyli jesli jest uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu to silnik też nie odpali?

    -1
  • #17 27 Lip 2009 15:08
    Zbyszu138
    Poziom 10  

    Aha, w takim razie musi być coś z tym hallotronem przy kole pasowym i dlatego nie rusza ten przekaźnik. Poprostu komp nie widzi, że silnik się kręci. Przynajmniej ja to tak rozumiem. A możliwa jest opcja ze to kompa wina? kupię interfejs i spróbuję się podłączyć z kompem . Może coś pokaże.

    0
  • #18 27 Lip 2009 15:12
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    Jaki hallotron masz prz kole pasowym, niech jakiś mod się zlituje i ten temat wywali.
    I jeszcze z fejsem coś kombinuje, widzicie że lamer?

    1
  • #19 27 Lip 2009 15:41
    Zbyszu138
    Poziom 10  

    czujnik halla. To chyba to samo? nie wiem o co Ci chodzi. Ale jeśli nie chcesz pomóc, to nikt Cie do tego nie zmusza.

    0
  • #20 27 Lip 2009 15:41
    Michu10
    Poziom 32  

    Na kole pasowym masz indukcyjny a nie hall. Dostałeś tyle informacji że na pewno sobie poradzisz zwłaszcza że zamieściłeś temat w tym dziale co wskazuje na Twój zasób wiedzy. Zamykam temat

    0