Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik dławi/gaśnie przy gwałtownej jeździe GOLF IIIka

cameleon666 26 Lip 2009 18:25 5416 15
  • #1 26 Lip 2009 18:25
    cameleon666
    Poziom 14  

    Tak jak w temacie, zaczęło się od tego że po próbie odpalenia samochód na chwilę wskakiwał na obroty i potem nagle gasł.

    Potem udało mi się odpalić samochód, wyglądało to tak że, docisnąłem kluczyk od stacyjki i samochód jak gdyby parstkął i potem już ruszył, następnie już podczas jazdy było tak że gazem musiałem trzymać na wysokich obrotach żeby nie zgasł.

    Obecnie jeśli jadę bardzo wolno i ruszam bardzo powoli jest dobrze ale wydaje mi się że po dłuższej jeździe jest gorzej i nawet wolno czasem zadławi silnik a pod koniec jazdy gdy np. dojeżdżam do świateł silnik gaśnie ale gdy np. leciutko przegazuję to silnik nie zgaśnie.

    Generalnie jak ruszę szybko na 2ce, 3ce itd... to zaczyna rzucać samochodem - tzn. gaśnie, zapala ?, to jest główny problem !!!, muszę wtedy uspokoić maszynę zrzucając na 2kę po woli jadąc i nie dodając gazu kolejno, 3ka, 4ka, czasem chwile podławi potem się uspokoi.

    Obecnie gdy przy włączonym silniku gdy go przegazowywuje nie dławi ani nie gaśnie.

    Mechanik mówił że to może być aparat zapłonowy, znajomy mówił że silniczek który zarządza obrotami.

    Co o tym sądzicie ?, nie chcę niepotrzebnie wydać kasę na aparat zapłonowy a się okaże że coś innego.

    0 15
  • Arrow Multisolution Day
  • #2 26 Lip 2009 22:45
    mars212
    Poziom 18  

    Rok auta, typ silnika pojemność, będzie prościej... a jeśli się da to diagnoza... po tych objawach nikt ci nie powie co masz zrobić , żeby było dobrze...

    0
  • #3 26 Lip 2009 22:48
    Zygicm33
    Poziom 13  

    Moim zdaniem może to być coś z układem iskrowym. Świece, przewody wn, kopułka, palec, aparat zapłonowy. A nie kuleje silnik? Tzn. chodzi cały czas na wszystkie tłoki? Szarpie przy ruszaniu?

    0
  • #4 27 Lip 2009 00:02
    cameleon666
    Poziom 14  

    golf 3 GT 2.0 benzyna 97r.

    no mnie się też wydaje że coś z zapłonem,

    nie kuleje, tzn kuleje ale jak jadę, jak stoi i biorę na obroty to jest ok.

    no diagnozy nie mam, mechanik mówi że aparat zapłonowy

    0
  • Arrow Multisolution Day
  • #5 27 Lip 2009 10:30
    Zygicm33
    Poziom 13  

    A może przyspieszacz zapłonu? Jak mówisz że przy gwałtownym ruszaniu tak się dzieje. A wtedy jest potrzebna szybciej iskra. Ale znowu dziwne że jak przegazowujesz na postoju to jest ok...

    0
  • #6 27 Lip 2009 15:32
    cameleon666
    Poziom 14  

    no właśnie to jest dziwne, dziś pojadę świece wymienić może jakieś przebicie czy co

    0
  • #7 27 Lip 2009 18:26
    Zygicm33
    Poziom 13  

    No zawsze możesz wymienić ale wątpię czy sama wymiana świec rozwiąże problem...

    0
  • #8 27 Lip 2009 23:02
    mars212
    Poziom 18  

    a sprawdzałeś, czy się ten "przepływomierz" mechaniczny nie blokuje?

    0
  • #9 28 Lip 2009 03:11
    cameleon666
    Poziom 14  

    pojade jutro na tester

    1
  • #10 28 Lip 2009 09:45
    carrot
    Moderator Samochody

    Który nic nie wykaże, bo problem tkwi gdzie indziej.
    Obstawiam: kostka stacyjki, przekaźnik, wiązka silnika, rura dolotowa

    0
  • #11 28 Lip 2009 23:07
    cameleon666
    Poziom 14  

    No faktycznie nic nie wykazał.

    Wygląda na to że gdy samochód dłużej pojeździ na postoju też się dławi. Silnik wtedy się rusza ostro.

    Czy to coś zmienia ?

    Mechanik mi rozkłada ręce, najgorsze jest to że części trza kupić nie idzie wypożyczyć :0

    Znajomy obstawiał jeszcze że to pompa paliwa, ale z drugiej strony samochód "zawsze" odpala.

    Dodano po 3 [minuty]:

    carrot napisał:
    Który nic nie wykaże, bo problem tkwi gdzie indziej.
    Obstawiam: kostka stacyjki, przekaźnik, wiązka silnika, rura dolotowa


    o którym przekaźniku piszesz ?

    0
  • #12 28 Lip 2009 23:26
    troll
    Poziom 10  

    1) Poczekaj do zmroku podnieś maskę i popatrz czy czy po kablach WN do świec zapłonowych nie buszują iskry - jeśli tak to wymień kable :idea:
    2) Wykręć pojedyńcze swiece i sprawdź kompresję na cylindrze 1, 2, itd może wypaliło kanał w uszczelce pod głowicą :idea:
    3) sprawdź woltomierzem czy reaguje sonda lambda na zimnym (0.6-0.7V) i ciepłym silniku (~1V) :idea:
    4) sprawdź omomierzem potencjometr kąta wychylenia przepustnicy czy ma ciągłe wskazania rezystancji (czy nie jest uszkodzona ścieżka oporowa) :idea:
    5) wykręć i przemyj silnik krokowy obrotów biegu jałowego szczególnie iglicę i jej prowadzenie. :idea:

    Obstawiałbym po objawach pkt nr 4 czyli potencjometr lub nr 2 czyli uszczelka pod głowicą.
    Czy Golfik nie żłopie zbyt dużo płynu z chłodnicy?

    0
  • #13 29 Lip 2009 23:59
    cameleon666
    Poziom 14  

    Dzięki troll.
    Tak żłopie płyn na maxa, ale to akurat jest pompa wodna uszkodzona bo przecieka, do zrobienia....

    0
  • #14 06 Sie 2009 11:15
    cameleon666
    Poziom 14  

    mój nick wskazywał by pewną prawidłowość
    - szczególnie jego końcówka :/

    potrzebuje kogoś kto się zna i stwierdzi co jest nie tak,
    najlepiej byłego pracownika autoryzowanej stacji VW :p
    z wawy

    przyczyny, znalazłem na necie, może się komuś przyda...

    pompa paliwa - ciśnienie
    filtr powietrza
    przepustnica
    popychacz pompki paliwowej
    przepływomierz
    cewka, kondensator
    kable, kopułka, paluch wymiana
    sonda lambda
    potencjometr na osi przepustnicy, wychylenia przepustnicy
    silnik krokowy
    uszczelka pod głowicą
    kostka stacyjki
    przekaźnik
    wiązka silnika
    rura dolotowa
    aparat zapłonowy
    dolot powietrza
    lewe powietrze - test, guma pod obudową przepustnicy, podobnie z wężami od odpowietrzenia pokrywy zaworów
    wtryskiwacz,
    zaśniedziały styk na gnieździe komputera sterującego wtryskiem ?
    MAP sensor ( Jest to czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym)
    Króciec może być zapchany lub samo wejście do czujnika lub czujnik uszkodzony.
    Elektryczna pompa paliwa , wymienić przekaźnik do niej.
    Tłumik zapchany.
    Rozdzielacz
    Dolać denaturatu do baku, może woda w benzynie?
    rozrząd, szczelność uszczelek gaźnika, podstawy zespołu wtrysku
    czujnik temp. płynu chłodzącego

    jestem w trakcie sprawdzania jednak nie wszystko mogę sprawdzić bo kasy na części brak, elektryka na razie została do sprawdzenia, bo nie mam dobrego elektryka.



    tutaj ciekawy post kolegi ktory miał podobny problem opisuje skrupulatnie jak zacząć badania:

    Witam. postaraj się najpierw udać się na komputer i sprawdzic błędy, potem ustawić dobrze zapłon, potem sprawdzić cewke, kondensator, przewody, rozdzielacz, świece, wszytsko to w kierunku sprawności całego zapłonu. Następnie kiedy już to sprawdzwisz ukierunkuj się na rozrząd, szczelność uszczelek gaźnika, podstawy zespołu wtrysku, głowica /widać po osmoleniu lub zaolejeniu, natomiast szczelnośc uszczelki pod głowica można sprawdzić ponado po oleju w silniku lub po nalocie na pokrywie zaworów/. Jesli w porządku to masz za sobą powazniejsze uszkodzenia, pozostaje rozpoczęcie poszukiwań tzw. lżejszych ale też bardzo isttotnych tj. zasilanie silnika. Sprawdż drożnośc przewodów paliwowych i węzów dolotowych i ssących do gaźnika, sprawdź wtrysk paliwa czy po wyłączeniu silnika puszcza krople paliwa /poczytaj w instrukcji auta jak sprawdzać/, sprawdx następnie zespół czujników, temperatury, map sensor, czujniki znajdujące się w gaźniku z wtryskiem, tez może wywoływac akie zachowania, czujnik lambda, aha wczesniej zapomniałem o czujniku halotronowym ale z regułu gdy siada to silnik nie odpala, ale wadliwość może objawiac się inaczej. Gdy to posprawdzasz a dalej sie bedzie tak autko zachowywwało to udaj się do VW serwisu i powiedz że to masz juz za soba aby szukali czegoś innego lub jesli maja wątpliwości to niech sprawdzą sami. Ja znalazłem swoja usterkę Map Sensor, tobie tez życzę owocnych poszukiwań. Pozdrowienia.

    Jesli chcesz się sam przekonac to spróbuj to w VW wyciagnij węzyk ssący z czujnika nastepnie podłącz do niego inny węzyk ale tamten z kolektora zatkaj Smile, następnie spróbuj zassać powietrez przy włączonym silniku Smile)), jak to zrobisz to napisz jakie wrażenie i jak sie silnik zachowywał. A o impulsie to chodziło mi że map sensor impulsowo zmieniał swoja oporność w trakcie tego doświadczenia i nie miało to na pewno związku z zassaniem powietrza. próbowałem tego wiec wiem.

    0
  • #15 06 Sie 2009 12:41
    carrot
    Moderator Samochody

    Ale jaja, znajdź w tym silniku map sensor, kondensator, silniczek krokowy, podstawę gumową monowtrysku i jeszcze parę innych ciekawych podzespołów :D

    0
  • #16 14 Sie 2009 22:08
    cameleon666
    Poziom 14  

    No i co, cewka zapłonu !

    Ciekawe tylko dlaczego tak szybko padła, ostatnia wymiana miała miejsce
    rok temu ?!

    0