Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ATMEGA16 z GPS (FGPMMOPA2-P)

mojsamspam 26 Lip 2009 20:25 3636 10
  • #1 26 Lip 2009 20:25
    mojsamspam
    Poziom 10  

Witam,

aktualnie zastanawiam sie nad zakupem gotowego zestawu uruchomieniowego EvB 4.3 i nie jestem do końca pewien jak do tego zestawu dołączyć moduł GPS FGPMMOPA2-P (dystrybutorem modułu jest Maritex). Płytka EvB zasilana jest i programowana z portu USB napięciem 5V, moduł GPS natomiast zasilany jest w zakresie 3.0-3.6V. Przeglądając forum zauważyłem, że napięcie możemy zmniejszyć korzystając z diody zenera (lub odpowiednim rezystorem). Poniżej zamieściłem schemat mojej koncepcji podłączenia obu elementów (zapewne bardzo zły, bo się na tym wogóle nie znam - na codzień pracuję jako administrator systemowy). Nie jestem również pewien, czy moduł GPS nie powinien być czasem podłączony do grupy PORTD (USART).

W Eagle'u nie udało mi się znaleźć przycisku reset, także pozwoliłem sobie na skorzystanie ze zwykłego switcha.

Chciałbym poprosić o sprawdzenie poniższego schematu :)

Pozdrawiam i dziękuję

0 10
  • #2 26 Lip 2009 20:58
    prz
    Poziom 20  

Na pewno nie będzie działać bo jest źle podłączone. Daje się rezystor szeregowo ograniczający prąd a diodę podłącza się równolegle między + a masę. Lepiej wykorzystaj gotowy stabilizator 3,3V np. LM2574M, LM2575T-3.3. Następny problem...Dopasowanie sygnałów między uP a modułem.

0
  • Pomocny post
    #3 26 Lip 2009 21:06
    atom1477
    Poziom 43  

Zamiast diody Zenera 3V3 wstaw dwie połączone szeregowo diody 1N4148 albo 1N4001 (jak moduł pobiera więcej niż 100mA to 1N4001).
    Sygnał TTL_TX podłącz do TXD, a TTL_RX do RXD.
    Tyle że TXD nie bezpośrednio, lesz za pośrednictwem dzielnika napięcia który z 5V zrobi 3.3V.
    Powinno działać.
    Jak nie to najprędzej winny będzie sygnał RXD. Wtedy możesz spróbować tak: