Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samsungi telewizory lcd bad pixele?

27 Lip 2009 10:21 8292 8
  • Poziom 12  
    Jak wygląda gwarancja samsunga na bad pixele w telewizorach lcd?
  • Poziom 11  
    zazwyczja jest to opisane w warunkach gwarancji - generalnie lcdki mają to do siebie, że jest tolerowana pewna ilośc (od producenta zależy jaka) bad pixeli w podziale na miejsca ich występowania - zazwyczja niedopuszczalne sa bad'y w centralnej częsci ekranu, natomiast przy krawędziach może byc ok 5-7 bad pixeli i nie jest to wadą :/
  • Poziom 21  
    W Samsungu nie może być żadnych świecących pikseli a jeśli chodzi o zatkane lub jak to inni nazywają nieświecące to w strefie A i B musi być czysto .W strefie C dopuszcza się bodajże do 5 ale nie mogą być w grupie.
  • Poziom 33  
    atamano25 napisał:
    zazwyczja jest to opisane w warunkach gwarancji...


    Niestety ale obecnie zazwyczaj nie jest. Z firm które już przy jednym pikselu wymieniały TV na nowy to wiem że Funai miał taką akcje, jak jest teraz to nie wiem. LG tego jasno nie określa, ale dowiadywałem sie w serwisie i w telewizorze o przekątnej 47" musi być ich przynajmniej 5. Pytałem sie sprzedawce w MM jak to jest z tymi pikselami i sam nie wiedział do końca ale twierdził że nowy sharp 65" za prawie 60tys zł miał już na starcie 5 uszkodzonych pikseli i było ich za mało żeby sie kwalifikował do wymiany. Troche to poronione, makrowe firmy mają gorsze warunki gwarancji niż firmy uznawane za gorsze. A żeby sie dowiedzieć jak to wygląda w sprawie samsunga to najlepiej zadzwonić na infolinie, bo w necie jest mało informacji o tym i zazwyczaj są rozbieżne.
  • Poziom 12  
    Jak sie pytałem to oni też sami nie wiedzą...
    Tylko że jakąś normą ISO to jest określone, kogo oni zatrudniają tam u siebie jak ci ludzie nic nie wiedzą
  • Specjalista AGD
    Samsung już w instrukcji pisze że ze względu na to że ekran jest produkowany w bardzo wysokiej technologi to kilka bad pixeli nie stanowi o wadliwości ekranu. A co koledzy myśleli że wszystko będzie jawnie opisane przecież zawsze lepiej powiedzieć że bad pixele są w normie a normy nikt w życiu nie widział to samo tyczy się plam na kineskopach zbieżności ekranu itp. itd. Zawsze to co jest ukryte tajne to łatwiej się na to powoływać.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Jest to po prostu nieuczciwe, klient kupuje wymarzony TV, płaci swoje ciężko zarobione pieniądze, mając nadzieje że wszystko będzie ok, a potem jest zmuszony oglądać kropy na ekranie??? To paranoja, owszem technologia produkcji nie jest pozbawiona wad, ale ja osobiście uważam że każdy uszkodzony piksel to już poważna usterka TV i uczciwie by było żeby producent dał możliwość klientowi wymiany, albo jeśli klient sie zgodzi to zwrot ok 10% ceny telewizora za każdy uszkodzony piksel, wtedy byłoby to uczciwe i wiele spraw byłoby rozwiązywanych szybko i polubownie, bo klient będzie miał świadomość że telewizor ma wade ale w sumie został zakupiony taniej i łatwiej byłoby sie z tym pogodzić.
    No przynajmniej powinni zaproponować płatne rozszeżenie gwarancji w wysokość np. 100-400zł zależnie od wielkości TV, które to stanowiło by zabezpiecznie dla klienta na wypadek pojawienia sie choćby jednego wadliwego subpiksela, sam z chęcią bym dopłacił za taką gwarancje.
    Ja zaliczam sie do tej grupy ludzi którym kropy na ekranie bardzo przeszkadzają, kupiłem tv 47" i już na dzien dobry był zgaszony badpixel, na drugi dzień odwiozłem do sklepu i wymienilem na nowy, do 10dni można zwracać z byle powodu, później już będzie pozamiatane, najgorsze jest to że ten TV wrócił na magazyn sklepu a nie do producenta i pewnie później wcisneli go jakiemuś nieswiadomemu klientowi za tą samą cene.
    Zastanawia mnie jedno skoro w kartach gwarancyjnych dołączonych do TV nie okreslają jasno ile musi byc uszkodzonych pikseli, a pózniej nie chcą przyjąć zwrotu bo jest ich za mało, to wydaje mi sie że jest to niezgodność towaru z umową i świadome działanie na niekorzyść klienta. Ciekawe co na to Rzecznik Praw Konsumenta???

    A jeśli chodzi o firme Funai to sprawdziłem i wymienią już przy jednym pikselu
    http://www.funai.pl/Zero-martwych-pikseli/
    Trzeba to pochwalić bo chyba jest to jedyna firma która ma taką gwarancje. Szkoda tylko że obecnie tak rzadko sie widuje ich telewizory w sklepach.
  • Poziom 12  
    A czy ktoś z was mógł by przytoczyć ową mistyczną normę?
  • Poziom 14  
    Witam
    Jaka przekątna TV i ile tych pikseli czy może subpikseli i w jakich odległościach ?