Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B 1.2 8V , '96r. nie działa pompa paliwa

27 Lip 2009 20:04 33265 9
  • Poziom 9  
    Witam,
    Silnik nie chce mi zapalić, okazało się, że pompa nie pcha paliwa. No ale po wyjęciu pompy sprawdziłem ją i się okazało, że pompa jest okej. No to sprawdziłem czy dochodzi do niej napięcie i okazało się, że napięcie nie dochodzi.
    Na zapłonie miga lampa od serwisu układu elektronicznego. Nie umiem znależć bezpiecznika do pompy, w głównym panelu z bezpiecznikami go nie ma, więc pewnie ona w ogóle nie ma bezpiecznika.

    Moje pytanie brzmi, w którym miejscu idzie napięcie na pompę, tak abym mógł sprawdzić ewentualnie czy tam się nic nie dzieje...
    Może ktoś ma jakieś rady ogólne, jak podejść do problmeu?

    Moderowany przez robokop:

    Edytowałem tytuł - tak ma wyglądać prawidłowy. Regulami forum, pkt. 11

    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Przekaźnik pompy jest pod wykładziną koło nóg pasażera.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    A czasem immo nie zablokował sterownika silnika? Podłącz corsę pod kompa.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Spróbuj zapalić drugim kluczem
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Witam!
    Problem lezy po stronie immo (miga pomaranczowa kontrolka od elektroniki slinika - "helikopterek")- tak przynajmniej kolega zeznaje.
    Nie spadl kluczyk? W obudowie od niego powinna znajdowac sie taka czarna podluzna "pastylka".


    Pozdrawiam!
  • Poziom 9  
    Panowie jesteście wielcy :) Faktycznie po włożeniu drugiego kluczyka do stacyjki wszystko gra. Helikopter nie miga, po uruchomieniu silnika gaśnie. Co najlepsze, faktycznie kluczyk spadł i to tak, że aż się otworzył. Ale do głowy by mi nie przyszło, żeby te dwa fakty połączyć ze sobą...
  • Poziom 10  
    Cześć mam podobny problem co kolega, ale w mojej corsie z `95 nie mam immo. Przekaźnik z pompki paliwa uruchami się na chwilkę, auto odpali a i za 3,4 s gaśnie. Zastanawiam się który czujnik może powodować, że sterownik wyłącza przekaźnik?
  • Poziom 28  
    A czy napewno nie ma immo (oczywiście fabrycznego).Próbowałeś z drugim kluczykiem.Żaden czujnik,tylko impulsy z aparatu zapłonowego poprzez sterownik powodują załączenie przekażnika i póżniej pompy. Sprawdż iskrę jak zgaśnie .
  • Poziom 11  
    Przepraszam że podłączę się pod temat.Corsa B silnik x12sz nie działa pompa.Przekażnik OK.Na pinie 30 przekażnika stały plus.Na pinie 86 plus z 15-tki.Natomiast na pinie 85 minus na odwrót,tzn po zapłonie zanika a włącza się po wyłączeniu zapłonu.Wydaje mi się że to może być problem z masą,Czy ktoś mógłby mi wskazać pynkty masowe w tym aucie,lub jakąś inną przyczynę

    Dodano po 22 [minuty]:

    Przepraszam że podłączę się pod temat.Corsa B silnik x12sz nie działa pompa.Przekażnik OK.Na pinie 30 przekażnika stały plus.Na pinie 86 plus z 15-tki.Natomiast na pinie 85 minus na odwrót,tzn po zapłonie zanika a włącza się po wyłączeniu zapłonu.Wydaje mi się że to może być problem z masą,Czy ktoś mógłby mi wskazać pynkty masowe w tym aucie,lub jakąś inną przyczynę
  • Poziom 10  
    Kluczyki mam zalane więc napewno w nich nic nie ma. Ale spróbowałem drugim i nie ma żadnej poprawy. Iskra jest i do bez zarzutów. Ewidentną przyczyną jest brak paliwa na dyszy wtryskowej. Może dodam że mam silniczek X12SZ 1,2i 8v. Sprawdzałem już przemiennik magnetyczny na wale korbowym oraz czujnik temp. silnika (ten z jednym kablem) wydają się w dobrym stanie. W tym silniczku nie mam aparatu zapłonowego a zamontowany już moduł zapłonu. Wątpię żeby uszkodził się sterownik silnika. Idę szukać dalej może na coś trafię. Zmostkuje piny i spróbuję odczytać błedy.

    Dodano po 2 [godziny] 30 [minuty]:

    Cytat:
    Przepraszam że podłączę się pod temat.Corsa B silnik x12sz nie działa pompa.Przekażnik OK.Na pinie 30 przekażnika stały plus.Na pinie 86 plus z 15-tki.Natomiast na pinie 85 minus na odwrót,tzn po zapłonie zanika a włącza się po wyłączeniu zapłonu.Wydaje mi się że to może być problem z masą,Czy ktoś mógłby mi wskazać pynkty masowe w tym aucie,lub jakąś inną przyczynę


    Zdich50 mam taki samo objaw. Z tym że na 86 mam czarny kabel z przejsciem do masy przy wyłączonym zapłonie a bez przejścia przy włączonym. Jestem w stanie to zrozumieć ale w momenicie zapalania samochodu ten minus musi się pojawić inaczej pompka nie zostanie uruchmiona a dodatkowo na 85 powinien przychdzić plus aby uruchomić cewkę w przekaźniku - u mnie go brak. Jedynie co to na 30 przychdzi stały plus.

    Dodano po 2 [godziny] 27 [minuty]:

    Dodam również że lampka kontrolna sygnalizuje:
    wiadomo 12, 85, 16. Wiem że 16 to czujnik spalania stukowego, ale 85 to dla mnie ciekawostka, wyczytałem na necie że to błąd immo. Jest taka możliwość?

    Dodano po 3 [godziny] 27 [minuty]:

    Muszę się poprawić, w mojej Corsie jest immo, rozkręciłem plastiki za kierownicą i ukazał mi się pod wejściem kluczyka czytnik immo. A więc sprawa wydaje się oczywista, problem w tym że w kluczyku nie mam żadnej pastylki, nawet nie wiem jak ona wygląda. Może ma z was ktoś jej zdjęcie??
  • Poziom 17  
    Głupio, że odgrzewam posta sprzed lat, ale sam właśnie się z tym uporałem. Zdejmuje się tylną kanapę (dwie śrubki i schodzi), pod spodem jest od razu czarny plastik przykrywający pompę. Wystarczy go zdjąć i już jest dostęp do kostki. Żeby sprawdzić fizycznie działanie pompy zazwyczaj wystarczy wpiąć się na krótko dwoma cienkimi przewodami w dwa przewody po prawej - czerwono-czarny to +, następny (najbliższy brązowy) to -. Po spięciu na krótko z jakimś źródłem zasilania usłyszymy czy pompa pracuje czy nie. Szlus.