Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prawie Honda ECMT 7000- uszkodzony regulator.

Akrzy74 31 Sty 2010 21:42 92186 69
  • #31
    mercedv6
    Poziom 14  
    czyli wychodzi, że miałem rację, kolega wmazek nie zrozumiał tematu, ja mam na brązowym i niebieskim przerwę czyli pozostaje przezwoić stojan i przy okazji wirnik by pozbyć się aluminium, koledzy jaki jest mniej więcej koszt przezwojenia tego bo zupełnie się nie orientuję
  • Sklep HeluKabel
  • #32
    wmazek
    Poziom 14  
    Witam !
    Przepraszam, Panowie wiecie o co chodzi w uzwojeniach agregatów chińskich ?
    Próbuje pomóc lecz ręce opadają. To jest ostatni post.
    Pozdrawiam.
  • #33
    mercedv6
    Poziom 14  
    o rany, nie obrażaj się tylko powiedz czytelnie o co chodzi w tych chińskich uzwojeniach, przecież to nie prom kosmiczny tylko trochę nawiniętego drutu więc jakie tam mogą być cuda?? dla mnie uzwojenie to uzwojenie i jeśli np na fazie R jest 200 zwojów a odczep na pomiarowe zrobione na 20 zwoju do pomiędzy tym odczepem a zaciskiem 0 ma być rezystancja i pomiędzy 0 a R też a u mnie brak, jakby po prostu był nie podłączony, jak to inaczej wytłumaczyć??
    no i oczywiście dzięki za próbę pomocy
  • Sklep HeluKabel
  • #34
    Pi0trek121
    Poziom 23  
    Witam! mam ten sam problem z agregatem, w tym, ze jest to model ECMT 9500, lecz wszystko wygląda tak samo, ktoś może zrobił ten schemat? Bo coś podejrzanie wygląda mi ta dioda na wyjściu, kolo napisu 3A... Nie powinna ona być w 2 stronę? Tak ustawiając diodę robimy zwarcie na samym wyjściu... katoda dotyka do + a anoda do - przeciwne bieguny się dotykają przez co zmniejszają odległość na złączu PN przez co dioda przewodzi i następuje zwarcie... Prosiłbym kolegę Akrzy74 o sprawdzenie w która stronę ma być ta dioda.
  • #35
    Marko121
    Poziom 17  
    Zwarcie byłoby wtedy, gdybyś tą diodę dał odwrotnie a wiec jest jak najbardziej dobrze podłączona.
  • #36
    Akrzy74
    Poziom 39  
    Cytat kol. Kret121:
    Cytat:
    prosiłbym kolegę Akrzy74 o sprawdzenie w która stronę ma być ta dioda...

    Tak, dioda jest dobrze "wrysowana" :wink:
  • #37
    Pi0trek121
    Poziom 23  
    W takim razie dziekuje, i przepraszam za pomyłke :)
  • #38
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #39
    anius79
    Poziom 2  
    witam .
    Podłącze się do tematu.posiadam agregat "honda" ECMT7000 BENZIN.Na początku od razu powiem że nie znam się na elektronice. Mój problem polega na tym że po podłączeniu urządzenia agregat gaśnie.Jaka może być tego przyczyna?
  • #40
    dezmontnikus
    Poziom 21  
    Witam...
    Ostatnio też stałem się posiadaczem takiego agregatu jak w temacie. Nie wiem czy faktycznie on jest taką podróbką czy działa prawidłowo. Niby pisze na wyjściu 3 fazowym 7kW ale podłączyłem silnik 0,8 Kw i miał biedę z nim, przy większej sile można go zatrzymać. Nie wiem czy jest to prawidłowo, może ktoś z was ma podobne rzeczy, a i o co chodzi z tą podwyższoną częstotliwością? 68hz

    PS:
    sprawa wyjaśniona Smile znajomy przywiózł Honde 6 KW i tak samo, nie dała rady. Nie rozumiem dlaczego piszą na nich 7KW jak nawet silnika 1KW nie pociągną
  • #41
    marioelektryk
    Poziom 11  
    A oto i kolejny rodzynek do kolekcji: "HONDA" EC9500

    Prawie Honda ECMT 7000- uszkodzony regulator.

    Oczywiście standardowo spalone aluminiowe uzwojenie oraz uszkodzony regulator napięcia. Agregat został już przezwojony ale najprawdopodobniej fachowiec który to robił sie pomylił i źle wykonał odczep pomiarowy. Napięcia jakie zmierzyłem po podaniu na wirnik 25V aby uzyskać 230 na wyjściu to:

    Brązowy - niebieski - 119,5V

    Żółty - żółty -94,5V

    Agregat wyląduje ponownie u gościa od przewijania w celu poprawienia uzwojenia pomiarowego. O skutkach naprawy będę informował.....
  • #42
    Mariusz_5
    Poziom 1  
    Witam.

    Potrzebuje dane i schemat uzwojenia stojana pseudo Hondy ECMT 7000.
  • #43
    modelarz81
    Poziom 11  
    Jestem posiadaczem nowego, jeszcze nie uruchamianego agregatu podobnej konstrukcji - Silnik spalinowy czterosuwowy OHV 6,5 KM; prądnica o mocy max 2,5 kVA. Gniazda na płycie czołowej: 2x230 oraz 1x 12V. Wnioskuję, że prądnica jest dwufazowa a co za tym idzie, podaną moc maksymalną należy podzielić na dwa gniazda. Czyli 1150 VA na gniazdo 230V. Przypuszczam, że dodatkowo należy ograniczyć obciążenie do 3/4 maksymalnej mocy ciągłej, by wydłużyć żywotność owego cuda techniki. Sprzedawcy na popularnym portalu aukcyjnym piszą o uzwojeniach miedzianych w oferowanych przez nich agregatach. Szkoda, że nie dodają, że miedziane jest tylko uzwojenie stojana :D
  • #44
    lakomicki9
    Poziom 14  
    Witam sory, że odkopuje ale nie chciałem zakładać nowego tematu a chciałbym sie dowiedzieć jedną rzecz na temat tego agregatu a dokładnie czy regulator może być przyczyną, że silnik spalinowy nie wchodzi na obroty, dusi się, gaśnie itp.
    Mój problem polega na tym że silnik spalinowy ciężko zapala, dusi się oraz nie wchodzi na obroty natomiast gdy odepnę 4 pinową kostkę regulatora to silnik pracuje idealnie ale nie wytwarza napięcia. Czy ktoś wie jaka może być przyczyna? Czy wymiana regulatora coś pomoże ? Pozdrawiam
  • #45
    meriva2005
    Poziom 9  
    Sory że pozwalam sobie podłączyć się pod temat.Ale mam podobny problem tylko że CM 5500 CXS {made in china} otóż po odpaleniu agregatu napięcia między fazowe są około 215-218V,voltomierz na agregacie tez tyle pokazuje,natomiast w gniazdkach jest około 110-115V. Mimo podłączenia odbiornika do gniazdka i włączeniem go, napięcie w gniazdkach nie wzrasta do 230V jak według niektórych postów powinno się stać.Rozkręciłem ustrojstwo i posługując się podpowiedziami forumowiczów tego tematu zacząłem sprawdzać i szukać przyczyny,czytając post i patrząc na zdjęcia oraz schemat AVR kolegi Akrzy74 odkryłem coś dziwnego w moim generatorze :
    przewody wyprowadzenia napięcia pomiarowego{3szt}zakończone diodami złączone razem i jednym przewodem wpięte w wtyczkę 4 stykową którą się łączy z AVR,do tej wtyczki są jeszcze 2 przewody niebieskie które wychodzą od uzwojeń,oraz jeden szary który też ztamtąd wychodzi.Porównując ze schematem AVR Akrzy74 ,te przewody są przecież podpięte pod układ prostowniczy w AVR. Czy to jest prawidłowe podłączenie w moim przypadku :?: :idea:
    Proszę o jakieś sugestie podpowiedzi.
  • #46
    meriva2005
    Poziom 9  
    Jak komuś zależy to tu jest schemat:

    Prawie Honda ECMT 7000- uszkodzony regulator.
  • #47
    slawek87
    Poziom 18  
    Witam też dostałem taki agregat do naprawy tylko mój po podaniu na wirnik wydaje napięcie 200V między fazą a zerem
    natomiast na niebieskich jest 90V
    a na różowym i szarym coś około 30V
    dodam ze przewód różowy dzieli się na 3 i do każdego podpięta jest dioda tak jak by gwiazda a szary to zero moje pytanie co jest uszkodzone regulator czy prądnica.
    pytanie do kolegi Akrzy74 jak udało ci się rozebrać regulator wydłubałeś , rozpuściłeś czy jakoś inaczej i jakich narzędzi używałeś morze to i głupie pytanie ale proszę pomoc.
  • #48
    Konrad.J
    Poziom 10  
    Witam i pozwolę sobie podłączyć. Czy jest ktoś zajmujący się w ok. Warszawy naprawą agregatów, konkretnie Hondy ECMT 7000 (zapewne podróbka). A może ktoś jest zainteresowany odkupieniem tegoż, silnik sprawny jednak nie ładuje.
    Pozdrawiam
  • #49
    xaoolin
    Poziom 2  
    Przeczytałem chyba wszystkie posty i nic. Mój problem z pseudo Hondą jest jeszcze dziwniejszy, mianowicie woltomierz wskazuje poprawne napięcie, silnik chodzi równo i bez problemów a jednak po podpięciu obciążenia np. suszarki (~2KW) silnik gaśnie. Po ręcznym dodaniu obrotów udaje się włączyć suszarkę. Gumówka 800w rozkręcana powoli jest już granicą co można uruchomić bez sztucznego dodawania obrotów. Co to może być ?
  • #50
    wmazek
    Poziom 14  
    Witam !
    Możesz mieć uszkodzony regulator obrtów silnika bądź źle wyregulowany gaźnik.
    Pozdrawiam .
  • #51
    Marian Jaskółka
    Poziom 1  
    schemat regulatora ARV poprawiony R6-910R R2-150R Dioda zenera6v8 dioda nieoznaczona na schemacie AKRZY 74 to jest zenera10v w emiterze 2N5551 Pozdrawiam
  • #52
    Romek x
    Poziom 2  
    Witam wszystkich.

    Posiadam takową prądnice oczywiście uszkodzoną Honda ECMT 7000.
    Najprawdopodobniej została uszkodzona prądnica.

    Jestem zainteresowany jej naprawą przez kogoś kto ja domowym sposobem naprawi ,naprawa przez serwis nie wchodzi w grę.
    Jestem z okolic Gdańska.
    Ewentualnie mogę dokupić podobną a uszkodzoną.
    Czekam na propozycje.
  • #53
    bindaz
    Poziom 13  
    Witam

    Dostałem właśnie taki agregat do naprawy (ECT 7000). Po odpaleniu pracuje z pozoru prawidłowo ale tylko do obciążenia do 200W z hakiem . Wszystkie napięcia są prawidłowe (także przy biegu luzem). Po podłączeniu odbiornika o większej mocy napięcie znacznie spada (do ok 100V) choć słychać, że silnik pracuje pod zwiększonym obciążeniem. po chwili wyrzuca zabezpieczenie. Cały czas piszę o obciążeniu jednofazowym - przy każdym z 3-ch gniazd są takie przyciski - wygląda to na zabezpieczenia termiczne (po chwili przycisk można włączyć i sytuacja powtarza się od nowa) - silnik nie gaśnie - także ręczne dodanie gazu nic nie pomaga - napięcie przy małym obciążeniu niezależnie od obrotów utrzymywane jest na prawidłowym poziomie
    Proszę napisać co o tym sądzicie (wirnik czy regulator) ?
    Nie chcę tego nie potrzebnie "bebeszyć" bo może trzeba od razu oddać do przezwojenia ...
    Dziwna sprawa z tym (tymi) termikami. Podłączałem odbiorniki o mocy 700W (mały kompresor) i 2000W (zębatkowy rozdrabniacz do gałęzi) Termiki wyrzuca po tym samym czasie.
    Człowiek, który to przywiózł twierdzi, że długo używał go na budowach i podłączał do niego na raz dwa młoty udarowe o mocy 1600W każdy i długo z niego korzystał. Twierdzi, że od momentu podłączenia kompresora (700W silnik) tak dziwnie zaczął się zachowywać - w co nie wierzę - myślę, że podłączyli mu trzeci młot bo oni dużo kują - elektrycy ... :)

    Proszę o jakąś podpowiedź o czego zacząć ?

    Serdecznie wszystkich pozdrawiam.
  • #54
    domino20
    Poziom 11  
    Witam czyli z tych przewodów które wychodzą z prądnicy do regulatora avr ma wychodzić napięcie żółty - żółty 100V~ , niebieski - brązowy 80V~ ?
    A jeżeli nie mam tam żadnego napięcia na tych przewodach po uruchomieniu silnika (no niby jest około 1,5V ~) to znaczy że spalone są te uzwojenia ? Po podaniu na szczotki 12V z akumulatora otrzymałem w gniazdku 200V
  • #55
    helena33
    Poziom 27  
    Przede wszystkim to sprawdź magnesy na wirniku, są 2 małe prostokątne magnesy umieszczone na wirniku, często pękają i nie ma napięcia wzbudzającego, co potwierdza fakt że po podłączeniu akumulatora pod szczotki otrzymałeś 200V (zwiększając obroty silnika zwiększy się napięcie).
    Jeśli magnesy są ok, do wymiany regulator.
  • #56
    domino20
    Poziom 11  
    Jeśli okaże się że magnesy są w porządku, a nie mam żadnego napięcia wychodzącego z uzwojenia wzbudzenia to będzie znaczyło że uzwojenie uszkodzone ? Ponieważ w ogóle do regulatora nie wchodzi żadne napięcie zmienne.
  • #57
    helena33
    Poziom 27  
    Możliwe że jest uszkodzone uzwojenie. Ale również nie będzie napięcia z powodu uszkodzenia magnesu. Bo to on właśnie ma wytworzyć początkowe napięcie wzbudzające.
  • #58
    m-blue
    Poziom 12  
    Podłączę się pod temat... znajomy ma do sprzedania taką hondę - EC 9500 ale jedno fazowa, dziwne, że są tak samo nazwane modele 3-fazowe. Pytanie - jak rozpoznać, że to podróbka? od kiedy chińczyki takie robili, czy jeśli ten sprzęt ma z 5-6 lat to jest szansa, że oryginał, czy nikła?
  • #59
    Michaelo4Ever
    Poziom 10  
    sam dostałem w rozliczeniu taką nową maszynę, chętnie się jej pozbędę jak coś to proszę pisać
  • #60
    hassan661
    Poziom 8  
    Witam jak podłączyć kable od regulatora te na wsuwki do szczotko-trzymacza bo mam taki agregat nabyłem go bez regulatora dokupiłem to ustrojstwo i widzę ze jedna wsuwka jest oznaczona + A nie chce narobić bałaganu. Z góry dzięki za pomoc. Prawie Honda ECMT 7000- uszkodzony regulator.