Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z ładowaniem alt.Valeo VW Golf II

KD-EK 28 Lip 2009 00:13 2775 7
  • #1 28 Lip 2009 00:13
    KD-EK
    Poziom 16  

    Witam. Od Panu dni mam problem z ładowaniem w moim golfiku. Jechałem jak codziennie do Pracy a tu nagle zapala sie czerwona kontrolka ładowania i ie chce zgasnąć. Dojechałem do pracy, wróciłem do domu. Po paru min chciałem ponownie odpalić auto i ... lipa (rozrusznik nie kręcił). Postanowiłem wymienic regulator napięcia. Nic nie pomogło. Dostałem od znajomego uzwojenie wraz z płytką z diodami. Wsadziłem do swojego alternatora i nadal lipa. Postanowiłem wymienić go na jakiś inny.
    W garazu znalazłem alt z golfa II 1,6 firmy Valeo. Wsadziłem do autka i ... ładowanie jest, ale za duzzzze 17V. Wymieniłem regulator i nadal to samo. Podjechałem do znajomego na szrot i odkopałem takie same valeo jak moje. Wywaliłem komutator bo był lekko pogięty i miał luzy na łożyskach, po czym zrobiłem z 2-1 wirnik i panel przedni ze starego a dupa z "nowego". Oczywiście regulator nówka Hella.

    Wyniki napięciowe jakie otrzymałem sa następujące:
    1. jałowy bez świateł
    off 12,97V, on 13,49V

    2. jałowy + swiatła
    off 12,62, on 13,38

    3. jałowy + swiatła + wenty;lator na III biegu
    off 12,40, on 13,25

    napiecia na samym alternatorze tez pomierzyłem i wyszło tak: "duża" sruba 13,75, "mała" 13,91


    Cezka mnie za pare dni wyjazd 350 km i chcem byc pewny że wszystko jest ok :)


    Może macie jakies sugestie ? Jak wg Was wygladają te napięcia ? Może jest to kwestia dotarcia się szczotek ( na komutatorze jest rowek po wcześniejszych szczotkach, a te moje są troszke wieksze ) ?

    0 7
  • #2 28 Lip 2009 09:09
    emeryt2
    Poziom 42  

    Ile roczków liczy akumulator?

    0
  • #3 28 Lip 2009 10:15
    KD-EK
    Poziom 16  

    oj tego to ja nie wiem, ale wydaje mi się że wiekowy. Mogę wsadzi inny i zobaczyć jakie mam napięcia na nim

    0
  • #4 28 Lip 2009 10:33
    polmar
    Poziom 20  

    Sprawdź połączenie na rozruszniku oraz masy aku oczywiście podmień

    0
  • #5 28 Lip 2009 13:05
    KD-EK
    Poziom 16  

    Podłączyłem inny aku i podobnie. Jeszcze sprawdzę tak jak napisałeś poł na rozruszniku i przeczyszczę je.

    0
  • #6 28 Lip 2009 14:24
    Radeon 24
    Poziom 24  

    Witam!
    Sprawdz sobie miernikiem ladowanie w taki sposob:
    plusik miernika do plusika akumulatora, a minusik raz do kasty, a drugi raz do silnika.
    Jesli pomiary beda sie roznic, tzn. na silniku bedziesz mial wiecej to albo przeczysc miejsce laczenia sie silnika z kasta pojazdu (no i kasta, a klema)albo pociagnij drugiego druta dosc grubego pomiedzy silnik, a kaste.

    Pozdrawiam!

    0
  • #7 28 Lip 2009 20:58
    KD-EK
    Poziom 16  

    Witam. Zrobiłem pomiary i nagrałem aparatem.

    1. Nowy regulator Hella
    http://statystyka.neostrada.pl/1.avi

    2. Stary ori VW z wymienionymi szczotkami (szczotki wsadziłem od regulatora Boscha troszkę je szlifując na papierze)
    http://statystyka.neostrada.pl/2.avi

    3. cd 2
    http://statystyka.neostrada.pl/3.avi

    Koledzy oceńcie czy jest w porządku na tym 2-gim regulatorze (ori) ?

    Czy takie skaczące napięcie jest ok ?

    0
  • #8 28 Lip 2009 21:58
    kwok
    Poziom 39  

    wygląda na to że wszystko jest ok
    niektóre regulatory jakoś tak działają że miernik na wolnych obrotach pokaże więcej niź na wyższych więc powtórz pomiary ale silnik trzymaj na wyższych obrotach
    ogólnie nie ma nic niepokojącego oprócz skoków napięcia ale może to wynikać równie dobrze z jakości miernika

    0