Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka CANDY CS2 104 - czy przegrzewa wodę ?

moth_blue 28 Lip 2009 19:43 3453 6
  • #1 28 Lip 2009 19:43
    moth_blue
    Poziom 9  

Witam.
    Ostatnio podczas prania przez przypadek dotknąłem drzwiczek pralki które okazały się bardzo ciepłe (można powiedzieć gorące) program ustawiony był na 30 stopni stąd moje zdziwienie przy 50 stopniach ciepła jest także boczna ściana pralki. Moje pytania (jestem totalnym amatorem )
    1. Czy mam się czym martwić czy np. to normalne podczas prania ?
    2. Jak sprawdzić czy temp. nie jest za wysoka ?
    3. Jakie podzespoły mogą być odpowiedzialne za zbyt wysoką temp. i jaki jest przybliżony koszt naprawy, wymiany (najprawdopodobniej nie naprawię usterki samemu) ?
    Z góry dziękuje.

0 6
  • #2 28 Lip 2009 20:36
    kczarny
    Poziom 13  

W pierwszej fazie trzeba sprawdzić czujnik NTC (zmieżyć jego rezystancje),następnie czy grzałka niema czasami przebicia do masy,

0
  • #3 29 Lip 2009 11:26
    zetfa
    Poziom 20  

Najlepiej przerwać program pod koniec grzania i sprawdzić(po otwarciu blokady drzwi) bezpośrednio w bębnie termometrem w porównaniu z nastawą.Może się różnic do ok.10% od nastawy.Termometr kupisz w każdym lepszym sklepie z AGD.
    Jeśli będzie za dużo zastosuj się do porady kolegi i sprawdź czujkę NTC i grzałkę. Koszt takiej operacji( z wymianą NTC) zależy od serwisu,ale w przybliżeniu min. 100zł.

0
  • #4 31 Lip 2009 20:36
    moth_blue
    Poziom 9  

Witam.
    Już po pomiarach, oto wyniki:
    Program "szybki" 50°C - termometr 58°C (pomiar na początku pierwszego wypompowania wody).
    Program normalny 40°C- termometr 65°C (pomiar po wyłączeniu się grzałki), 60°C podczas dalszego prania.