Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak działa funkcja drukowania w cyfrowych kserokopiarkach?

annaanna 29 May 2004 08:36 1368 3
    annaanna
    Level 14  
    Jestem w tej dziedzinie laikiem, a interesuje mnie czy funkcje drukowania w cyfrowych kopiarkach działają tak samo jak w drukarkach laserowych. W opisach jest zwykle napisane - opcja drukowania sieciowego. Czy to oznacza, że nie można drukować bezpośrednio z PC jeśli się nie ma sieci? Czy podczas drukowania działa także duplex lub sorter? Czy są problemy np. z drukowaniem polskich znaków itp. Czy można taką kopiarkę używać zamiast dukarki laserowej ale za to na formacie A3. Byłbym wdzięczny za wyjaśnienie mi tych spraw.

Pozdrowienia
    Goshky
    Level 20  
    Jeżel idrukarka jest wyposażona w tzw. printboard to z punktu widzenia komputera nie różni się od innych drukarek laserowych. Niestety w tańszych modelach jest tylko GDI a to generalnie oznacza skazanie na Windows. W modelach droższych PCL i Postscript a to już lepiej.
    Co do wykorzystania opcji to z reguły wszystkie opcje maszyny są dostępne, można korzystać z dupleksu, banku papieru, finiszera który poukłada gotowe komplety pozszywa, podziurkuje ewentualnie poskłada w broszurę itd. Papier A4 i A3 jaki tyko masz w maszynie. Jeżeli chodzi o podłączenie fizyczne to typowo Centronics lub USB.
    Jeżeli chodzi o drukowanie sieciowe to mogę się wypowiadać o Sharpie bo w tym siedzę. Działa to tak: maszynę która ma printboard czyli jest drukarką można doposarzyć jeszcze w printserver, który łączy ją z siecią. Instalacja takiego ustrojstwa przebiega tak samo jak każdej innej drukarki z interfejsem sieciowym. Nadaje się adres ip instaluje w kompie sterowniki, odpowiedni port i drukujesz.