Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault 19, F3N L742 MPI -spadają wolne obroty na LPG.

29 Lip 2009 07:54 3752 2
  • Poziom 10  
    Witam userów Eektrody
    ja mam następujący problem z tym silnikiem i instalacją gazową,
    Parownik[reduktor] to BRC AT90E 100kW
    instalacja brc just junior samba


    Renault 19, F3N L742 MPI -spadają wolne obroty na LPG.

    mikser(1) mam podpięty tuż przy samej przepustnicy(4),
    Regulacja gazu odbywa się poprzez srubę(3),
    z miksera(1) "wraca" wąż(5) do silniczka krokowego (2).
    Oryginalnie waż H ( od silniczka krokowego PB95) był podłączony do dolotu powietrza (Z)
    Obecnie wąż H jest podłączony do miksera, zaślepiony został dolot Z ( w mijescu gdzie był podpiety krokowy)

    Samochód jeździ, przełacza się na gaz, wolne obroty są zarówno jak zimny jak i ciepły. Ale podczas jazdy gdy jadąć, nagle puszczę gaz i wcisnę pedał sprzęgła to obroty spadają do 300 - 500 lub nawet gaśnie. Jest to uciążliwe nawet przy krzyżowaniach gdzie nie raz zdarzy się mu zgasnąć.

    Tak zamontowali tę instalację gazownicy którzy sami przyznają że maja nie lada problem z tym typem silnika ;/

    i drodzy userzy elektrody mam takie pytanie:
    czy jest to objaw źle wyregulowanego parownika , ( za mało wykręcona śruba wolnych obrotów ( ta wystająca) czy może trzeba coś pokręcić "membramą " sruba imbusową.?
    czy może jest to niefachowość założyciela instalacji i powinna ona być założona inaczej ?

    pozdrawiam serdecznie
    Mariusz
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Jeśli na postoju jest dobrze a podczas jazdy obroty spadają może to być zależne od zasysania powietrza. Mam tak w Fordzie Mondeo. Podczas postoju powietrze zasysane jest swobodnie a podczas jazdy na luzie zbyt dużo powietrza dostaje kolektora. Sprawdź ustawienie kolektora ssącego i czy możesz ewentualnie go odwrócić w mniej przewiewne miejsce lub początek ustaw w stronę kabiny.
  • Poziom 10  
    problem rozwiazany, POMÓGŁ!
    wyjąłem elastyczny wąż który doprowadzał powietrze od chłodnicy do filtra powietrza , obróciłem go w stronę kabiny i obroty przy predkości 100 km/h spadają do około 600 i jest OK , nie gaśnie ;)
    dziękuję!
    nie ukrywam że gdyby odpowiedźprzyszła pare minut później wpakowałbym się w koszty ;/ ;)

    pozdrawiam serdecznie!