Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Thalia, Renault, 1.4, 2005, dziwne odgłosy z silnika

29 Lip 2009 08:06 2972 12
  • Poziom 10  
    Jakiś tydzień temu podczas jazdy samochód stracił moc. Stratę tę odczuwa się najwyraźniej na 4 i 5 biegu, przy obrotach przekraczających 3000. Wcześniej zdarzało mu się gasnąć przy przełączaniu z benzyny na gaz, przy zimnym silniku. Myślałem, że to wina świec, jednak ich wymiana problemu nie rozwiązała. Dodatkowo od momentu, w którym stracił moc, podczas pracy silnika słychać odgłos dzwonienia, a po wyłączeniu przez długi czas okresowo słychać takie "kapnięcie". Ten odgłos porównałbym do rzucania kamyczkiem w metal. Mechanik twierdzi, że to katalizator, ale ja wyraźnie ten odgłos słyszę z silnika.
  • Poziom 10  
    Czy jeśli katalizator stygnie, to może z siebie wydawać odgłosy jak te opisane powyżej? Generalnie klekotanie silnika i, być może, spadek mocy, też by tłumaczył "zawalony" katalizator. Jak sprawdzić zużycie i sprawność katalizatora nie korzystając z serwisu?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    A czy ma to jakiś negatywny wpływ na funkcjonowanie silnika oprócz składu chemicznego spalin? Wybieram się w dłuższą trasę i nie chciałbym zatrzymać się po drodze w środku bezludzia. Można z tym jeździć?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Męczy się strasznie na 4 i 5 biegu. Na 4 nie ma siły, by wspiąć się na wzniesienie, a na 5 przyspieszenie jest niezauważalne. Maksymalna prędkość to 110 km/h - więcej nie daje rady.
    Na niższych biegach pracuje nierówno i szarpie.
    Katalizator oczywiście do wymiany, ale przedtem muszę jeszcze przejechać około 1000 km. Mam na to szanse z tym problemem?
  • Poziom 10  
    Andiv napisał:
    Zrób diagnostyke silnika.


    Była robiona. Żadnych negatywnych objawów nie znaleźli.
  • Moderator Samochody
    Wybij wkład z katalizatora, bo jak całkiem się rozleci, to może zatkać tłumik środkowy
  • Poziom 10  
    A jaki zamiennik pasowałby do mojej Thalii? Nie uśmiecha mi się kupować fabrycznego za 3000 zł.
  • Poziom 10  
    Problem rozwiązał się sam. Po przejechaniu 150 km samochód odzyskał moc! Istnieje coś takiego jak zamulenie, czy to cud?:D A może "maczała w tym palce" instalacja gazowa?
  • Poziom 10  
    Środkowy tlumik to tylko pusta tuba, nie ma opcji jej zapchać. Jak już to koncowy ale też nie jest mały więc i ta opcja odpada. Jeżeli wysypal Ci sie kat to wymiania wchodzi w grę. Ja własnie jestem na etapie wymiany wysypanego ceramika na metalowy. Mam 2 sondy Lambda i objawy były takie że przy niskich obrotach odczucia były takie jak przy wypadnieciu kilku zaplonów. Przy wyższych sobie radził ale nie ciąglął jak powinien, a świece obkopcone na czarno. LPG zamontowane juz ze 3 lata temu ale radził do tego czasu sobie dzielnie. Francuska zagadka. Zapewne odkopałem nieboszczyka ale potomni mogą jakieś info tu znaleźć ;-)
  • Poziom 10  
    Tego nieboszczyka to już zdążyły zjeść robaki :) Jestem przynajmniej 3 samochody dalej. Ale z tego co pamiętam problemem rzeczywiście była instalacja gazowa. Na zwężkach prowadzących do zaworów osadzał się nalot, który zmniejszał średnicę przelotu, uniemożliwiając dostarczenie odpowiedniej ilości paliwa do komory spalania. Po "przepchaniu" problem zniknął.