Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Xantia szarpie na LPG przy puszczaniu gazu Versus/Tomasetto

Krzysiek_X 29 Lip 2009 08:46 13886 20
  • #1 29 Lip 2009 08:46
    Krzysiek_X
    Poziom 9  

    Witam,
    mam autko Xantia 1998 2.0 16V i założony trzy miesiące temu gaz sekwencyjny IV generacji Versus z wielozaworem Tomasetto.
    Ogólnie auto chodzi dobrze, ma dobre przyspieszenie na Pb i LPG podobne. Świece założone nowe.
    Problemem są jednak spore szarpnięcia przy puszczaniu gazu z obrotów ok 2000rpm, głównie na biegu 1 i 2 i głównie na ciepłym silniku - zwłaszcza w korkach. Na 1 biegu i lekkim trzymaniu gazu nie da się czasem jechać, gdyż tak mocno poszarpuje.
    Poszarpywanie występuje właściwie na każdym biegu, przy zwalnianiu pedału gazu, lub przy jeździe na lekko wciśniętym gazie, nawet na 4 czy 5 biegu przy większych prędkościach, tylko wtedy w małym stopniu jest to odczuwalne. Czasem występuje też do tego falowanie obrotów po puszczeniu gazu i wciśnięciu sprzęgła, sporadycznie potrafi też zgasnąć. Co jakiś czas na stałych obrotach potrafi się też zapalić kontrolka Check Engine.

    Na benzynie praktycznie jest OK, może sporadycznie bardzo lekkie szarpania też czasem występują.

    Instalacja była wielokrotnie konfigurowana komputerem, ale to szarpanie nadal występuje. Gazownik nie bardzo już wie co więcej można ustawić, być może winą jest jakiś błąd w montażu?

    Czy ktoś wie czy to można ustawić programem w sterowniku - może źle dobrane są czasy wtrysków, może wężyki wtryskiwaczy za długie, czy gdzieś łapie dodatkowe powietrze...?

    Generalnie gdzie szukać przyczyny, co może powodować takie szarpania na LPG - które elementy montażu lub ustawienia komputera mogą być tego przyczyną?

    Ten silnik to full grupa, może tu jest jakieś niedopasowanie instalacji...?

    Może ktoś zna dobrego specjalistę od tego typu instalacji co by przyjrzał się temu z bliska?

    Pozdrawiam.

    0 20
  • Sklep HeluKabel
  • #2 02 Sie 2009 08:16
    mirben
    Poziom 22  

    Witam !
    Wszelka pomoc jest możliwa po przedstawieniu przez Kolegę zdjęć spod maski auta (ocena montażu) i map sterownika, inaczej będziemy wróżyć z fusów.
    Niestety bez fejsa i programu do tego Versusa oraz pozwolenia firmy montującej gaz (kwestia gwarancji) na wejście do sterownika niewiele można zdziałać.
    Osobiście posiadam podobne auto i 2 miesięczną instalację na Stag 4, podobne problemy miałem przez chwilę jak manewrowałem mnożnikiem w dół. Stag pracuje z tym silnikiem w ustawieniu na półsekwencję.

    0
  • #3 02 Sie 2009 20:39
    Krzysiek_X
    Poziom 9  

    Dziękuję za odpowiedź. Fotki moge wstawić, tylko co dokładnie uchwycić? miejsce montażu wtrysków gazu, długości przewodów wtryskowych, zamocowanie innych jeszcze elementów...?
    Co może jeszcze wpływać na takie poszarpywania?
    Program do tego Versusa mam, bo jest za darmo ze strony producenta, a fejs można bez problemu dokupić. Chyba po podłączeniu się do kompa gazu, żadne ślady nie pozostaną, więc gwarancji nie stracę, bo się gazownik raczej nie zorientuje...
    Gazownik powiedział że to też jest półsekwencja, a co to właściwie znaczy?

    2
  • Pomocny post
    #4 02 Sie 2009 22:31
    mirben
    Poziom 22  

    Fotka tak odgólnie z całości, żeby widać było położenie reduktora, potem sposób montażu wtryskiwaczy. Jest kilka założeń poprawnego montażu.
    Możliwie krótkie połaczenia podzespołów przewodami gazu i podciśnienia - wielu producentów podaje np. graniczną długość przewodów wtryskiwacz-kolektor na 15 cm,a jednocześnie możliwie blisko wtryskiwaczy benzynowych, (ważniejsza sprawa to jednakowa ich długość), czujnik podciśnienia- kolektor 70 cm.
    Równoległe podłączenie reduktora do nagrzewnicy. Unikanie nagrzewania czujników temperatury przez kolektor wydechowy i.t.p.

    Cytat:
    Co może jeszcze wpływać na takie poszarpywania?

    Zdarza się instalatorom pomylenie przewodów wtryskiwaczy. W przypadku naszych silników ustalenie jakie pary wtryskiwaczy będą pracować na gazie wspólnie.
    Cytat:
    Chyba po podłączeniu się do kompa gazu, żadne ślady nie pozostaną, więc gwarancji nie stracę, bo się gazownik raczej nie zorientuje...

    Nie znam oprogramowania Versusa ale w Stagu notowane są wejścia do ECU z datą i IP komputera.
    Cytat:
    Gazownik powiedział że to też jest półsekwencja, a co to właściwie znaczy?
    Powiedział tak o silniku czy o ustawieniach komputera gazu? Bo jak o silniku to niech się podciągnie z wiedzą. Mamy silniki (seria XU) gdzie wtryskiwacze benzyny otwierane są wszystkie jednocześnie, jest to właśnie fulgrupa. Półsekwencja to sterowanie otwieraniem wtryskiwaczy parami . Sekwencja zaś to sterowanie pojedyńczo każdym z wtrysków.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #5 07 Sie 2009 10:57
    Krzysiek_X
    Poziom 9  

    mirben napisał:
    Fotka tak odgólnie z całości, żeby widać było położenie reduktora, potem sposób montażu wtryskiwaczy. Jest kilka założeń poprawnego montażu.
    Możliwie krótkie połaczenia podzespołów przewodami gazu i podciśnienia - wielu producentów podaje np. graniczną długość przewodów wtryskiwacz-kolektor na 15 cm,a jednocześnie możliwie blisko wtryskiwaczy benzynowych, (ważniejsza sprawa to jednakowa ich długość), czujnik podciśnienia- kolektor 70 cm.
    Równoległe podłączenie reduktora do nagrzewnicy. Unikanie nagrzewania czujników temperatury przez kolektor wydechowy i.t.p.

    Fotki załączam poniżej. U mnie przewody wtryskiwaczy nie są najkrótsze, mogłyby być krótsze. Długości mają różne, pierwszy 20cm, dwa środkowe ok 15 cm i ostatni 17cm. Może je trochę skrócić i wyrównać do jednakowej długości ok 12cm?
    Nie wiem czy reduktor jest wpięty równolegle, nie znam zasad montażu, może na fotkach będzie coś widać, ewentualnie dorzucę potrzebne zdjęcia...
    Cytat:
    Zdarza się instalatorom pomylenie przewodów wtryskiwaczy. W przypadku naszych silników ustalenie jakie pary wtryskiwaczy będą pracować na gazie wspólnie.

    No właśnie tego nie jestem pewien czy gazownik na pewno wiedział jak tu powinny być sparowane wtryskiwacze. Czy to się ustawia w komputerze czy to zależy od podłączenia kablami?
    Cytat:
    Nie znam oprogramowania Versusa ale w Stagu notowane są wejścia do ECU z datą i IP komputera.

    Program mogę podesłać dla rozeznania w jego obsłudze... jest darmowy.
    Cytat:
    Gazownik powiedział że to też jest półsekwencja, a co to właściwie znaczy?

    Cytat:
    Powiedział tak o silniku czy o ustawieniach komputera gazu? Bo jak o silniku to niech się podciągnie z wiedzą. Mamy silniki (seria XU) gdzie wtryskiwacze benzyny otwierane są wszystkie jednocześnie, jest to właśnie fulgrupa. Półsekwencja to sterowanie otwieraniem wtryskiwaczy parami . Sekwencja zaś to sterowanie pojedyńczo każdym z wtrysków.

    Powiedział tak raczej o funkcjonowaniu gazu, więc chyba wiedział o co biega, tylko czy odpowiednio są ustawione pary wtrysków, to tego w tym momencie nie sprawdzę...
    I czy to poprawne że moja instalacja działa jako półsekwencja a nie pełna sekwencja?

    Xantia szarpie na LPG przy puszczaniu gazu Versus/Tomasetto Xantia szarpie na LPG przy puszczaniu gazu Versus/Tomasetto




    Xantia szarpie na LPG przy puszczaniu gazu Versus/Tomasetto Xantia szarpie na LPG przy puszczaniu gazu Versus/Tomasetto Xantia szarpie na LPG przy puszczaniu gazu Versus/Tomasetto
    Xantia szarpie na LPG przy puszczaniu gazu Versus/Tomasetto Xantia szarpie na LPG przy puszczaniu gazu Versus/Tomasetto Xantia szarpie na LPG przy puszczaniu gazu Versus/Tomasetto Xantia szarpie na LPG przy puszczaniu gazu Versus/Tomasetto

    1
  • #6 07 Sie 2009 22:55
    mirben
    Poziom 22  

    Są dwie ścieżki działania w sprawie "fachowców" od montażu LPG. Pierwsza, częściej polecana to "zamęczenie" fachowca do momentu aż doprowadzi instalację do poprawnego działania albo się załamie i zdejmie "sprzęt" zwracając pieniądze. Druga to przyjęcie do świadomości, że za instalowanie LPG biorą się ludzie bez uprzedniego przygotowania teoretycznego i praktycznego i efekt ich pracy zmusza klienta do opanowania problemów we własnym zakresie. Obie metody są dla klienta kosztowne. Pierwszy wymaga częstych wizyt u fachowca (czas, dojazdy), druga opcja wymaga poświęcenia na własne zdobywanie wiedzy, Ta metoda ma jednak małą zaletę możemy uniezależnić się od fachowca raz na zawsze.
    Zerknąłem na stronę dystrybutora instalacji Versus. Ciekawostka "centrala" (pewnie jak to bywa w zamierzeniach "centrali" celem działania jest stworzenie sieci zakładów) mieści się w mieście Kolegi Mińsku Mazowieckim. Jeśli centrala zaczyna od takiego poziomu to już wyobrażam sobie "sieć zakładów". Niestety tak wygląda 90% rynku LPG. Tak można położyć nawet najlepszy produkt, żlym montażem. Potem powstanie opinia o kiepskiej instalacji i będzie się to ciągnąć za Versusem długo i boleśnie.
    Przepraszam za zbyt długi wstęp ale nie mogę się opanować jak widzę "taką robotę".
    Ale do rzeczy, jeśli mamy opanować tego Versusa będzie potrzebny interfejs i połaczenie z komputerem gazu. Tam będzie najwięcej do zrobienia a będzie dużo bo jeśli fachowiec nie trzyma się podstawowej zasady, że długość przewodów wtryskiwacze/kolektor powinna być równa to możemy spodziewać się jeszcze innych kwiatków.
    Obejrzałem sobie demo programu niby nie widać w nim notowania wejść do ECU ale czasem niektóre funkcje ujawniają sie dopiero po połączeniu z kompem. No nie wiem, trzeba pomyśleć jak zachowa się instalator, żeby mądrala nie zwalił potem problemu na użytkownika, że ten "popsuł" program, he, he.
    Nie wiem czy reduktor jest wpięty równolegle, nie znam zasad montażu, może na fotkach będzie coś widać, ewentualnie dorzucę potrzebne zdjęcia..
    Rownoległe wpięcie reduktora widać w pierwszym załączniku, równoległe do nagrzewnicy. Na zdjęciu nie widać gdzie jest wpięty drugi przewód od wody, mam nadzieję, że w dobrą rurę. Nie wiem jak jest w tym reduktorze ale jeśli ma określone kierunki przepływu wody (in/out) to wypadałoby się tego trzymać.
    Dobrze jest montować elektrozawór przy redukturze cewką do góry. W pozycji do dołu zapycha się zanieczyszczeniami z gazu tor trzpienia i zacina się.
    Należy sprawdzić też pozostałe połączenia, podciśnienie z kolektora do reduktora i map sensora, powinno być rozdzielone trójnikiem. Nie podoba mi się miejsce wpięcia w kolektor, za bliko przepustnicy. W tym kolektorze fabryka zostawiła dodatkowy krócieć (obok tego dla regulatora ciśnienia benzyny). Zaślepiła go jakby w naszym celu - dla LPG.
    Połączenie (wężyki) wtryskiwacze/kolektor należy wyrównać i skrócić do minimum. Wkrętki w kolektorze narazie zostawmy w spokoju, może "wytrzymają". Nie zastosować jakiś małych chociażby zacisków na tych wężykach to trochę niebezpieczna oszczędność instalatora.
    Oczywiście wkrętki (króćce) w kolektorze wykonane zostały bez demontażu kolektora (komu by tam chciało się dobierac do krawędzi kolektora w pobliże wtryskiwaczy benzyny). Osobiście żeby zmusić swojego instalatora do prawidłowych nawiertów to dałem mu do łapy specjalnie kupiony drugi kolektor, niestety.
    Trochę o prądach.
    Wydaje mi sie, że na zdjęciach jest listwa wtryskowa: RAIL/GIAC/AC 4CYL-3OHM. Jeśli mam rację to nie będzie ona dobrze pracowała w zakresie niskich obrotów. Jest za wolna. Silnik XU ma szybkie wtryskiwacze benzyny (krótkie czasy wtrysków w zakresie niskich obrotów silnika). Listwę należy wymienić na MagicJet - najlepsze z najtańszych, jeśli zastosowane wtryskiwacze są 3 omowe a nie 1 omowe.
    Najlepiej byłoby użyć pojedyńczych wtryskiwaczy MagicJet wtedy dałoby się skrócic węzyki do 5-6 cm ale to chyba przerasta możliwości instalatora.

    No właśnie tego nie jestem pewien czy gazownik na pewno wiedział jak tu powinny być sparowane wtryskiwacze. Czy to się ustawia w komputerze czy to zależy od podłączenia kablami?
    Zastanawia mnie dlaczego wtryskiwacze są ponumerowane od prawej do lewej.Na drugim załączniku jest schemat połączeń elektrycznych. Trzeba sprawdzić wg kolorów przewodów jaka jest faktycznie kolejność podłącznia wtryskiwaczy - pierwszy powinien być z lewej strony i.t.d. Każdemu z nich powinien odpowiadać w tej samej kolejności wtryskiwacz benzynowy "wpięty' w komputer gazu.

    I czy to poprawne że moja instalacja działa jako półsekwencja a nie pełna sekwencja?
    Nie zastanawiałem jak uzasadnione jest programowanie naszych silników jako półsekwencji gdy wiadomo, że to fulgrupa i komputer ma opcję fulgrupa. Wiem natomiast, że jest to dość powszechna praktyka i dlatego nie zastanawiałem się nad tym. Intuicja mówi mi coś o płynniejszym zasilaniu cylindrów jak będzie mi to potrzebne to 'rozgryzę" temat.
    Na koniec załączam plik o "strojeniu" instalacji. Nie jestem jego autorem, ale proszę się zorientować jaka czeka Kolegę przeprawa. Dzięki za punkty, pomagam nie wtym celu, mam sentyment do Xantii.

    0
  • #7 09 Sie 2009 22:00
    Krzysiek_X
    Poziom 9  

    Super, ogromne dzięki za tak wyczerpującą odpowiedź.
    Chciałem brać się sam za te poprawki, jednak boję się utraty dwuletniej gwarancji.
    Stwierdzam że zastosuję metodę zamęczenia gazownika i każę mu poprawiać tę partacką robotę. Teraz już wiem co na pewno należy poprawić.
    Dobrze by było też wymienić te wtryskiwacze na MagicJety. Zastanawiam się tylko czy one z tą instalacją będą działały? To są jakieś uniwersalne wtryskiwacze?
    Czy mam mocniej przycisnąć gazownika żeby mi je zamienił, czy jest możliwość że w tym przypadku mogą nie współgrać?
    I jakie mają być 1-omowe czy 3-omowe?
    Pozdrawiam

    1
  • #8 10 Sie 2009 00:08
    mirben
    Poziom 22  

    Jeśli te zastosowane maja 1 Ohm to w zasadzie obsłużą ten silnik ale są mniej trwałe i mniej precyzyjne od MagicJetów a różnica w cenie to jakieś 50-70 PLN za całą listwę. Magici mają dobrą opinię za relację ceny do jakości, współpracują ze wszystkimi komputerami, które są w stanie sterować 1 omowymi wtryskiwaczami, chodzi o prąd obciążenia tranzystorów.
    MagicJety mają nieco mniej niż 2 Ohmy, w programie należy wybrać jako Matrixy, nie powinno być żadnych problemów ze strony komputera, obsługuje 1 omowe wtryskiwacze.
    Dosyć dobrze opisane podzespoły LPG ma hurtownia \ sklep Megapol.
    Interesuje mnie czy reduktor w Kolegi Xantii hałasuje i czy przenosi się to do środka auta. Jeśli tak to najprostsza metoda na minimalizację problemu to powieszenie go na gumowych uchwytach. U mnie reduktor Zavoli tłucze jak diesel i rezonuje, jest do przeróbki miejsce montażu jak i sposób zasilania listwy.
    Na zdjęciach widzę, że zasilanie reduktora u Kolegi, jak i sam reduktor jest powyżej chłodnicy. Istnieje prawdopodobieństwo, że zapowietrzać się będzie grzanie reduktora. Trzeba w najwyższym miejscu węża wstawić trójnik i rurką np. 4mm (wewnątrz) połączyć się z cienkim przewodem naczynka wyrównawczego (znowu trójnik). Będzie to stałe odpowietrzenie, skuteczne i przydatne przy każdym spuszczaniu płynu przy jakichkolwiek naprawach.
    Ciekawi mnie jaki przebieg będzie miała batalia z gazownikiem, ja swojemu odpuściłem, a niech ma ten biznes "przyczepiania"do samochodu instalacji na opaski (8 godzin -założenie instalacji i jakieś 1000 PLN w kieszeni). Uczę się sam może do mnie będą przyjeżdżać jego klienci do poprawek.
    A i jeszcze jedno, króćce (inaczej wkrętki) w kolektorze powinny spełniać warunek: jeśli już nie najbliżej wtryskiwaczy benzyny to przede wszystkim wszystkie w jednakowej odległości od zaworów i pod takim samym kątem co daje równe zasilanie każdego cylindra.
    Gratuluję czystej komory silnika, w Mińsku chyba dobrze ulicę zamiatają i nie ma kurzu.
    Powodzenia !

    0
  • #9 17 Sie 2009 13:35
    Krzysiek_X
    Poziom 9  

    Faktycznie w Mińsku jest jakaś centrala tego Versusa, ale instalatora mają jakiegoś fatalnego ... Dałem sobie z nimi spokój.
    Znalazłem gaziarza w Warszawie, który robi te Versusy i wygląda na dużo bardziej kumatego w temacie. Podjechałem do niego i stwierdził że nie będzie się bawił w konfiguracje itp, tylko po swojemu rozbierze i jeszcze raz założy tę instalację, w obrębie wtrysków, wtryskiwaczy, elektryki, bo faktycznie są błędy w montażu.
    W środę termin tej operacji. Wszystko robione na gwarancji, więc przynajmniej nie dokładam do tego. Zobaczymy co wymodeluje, bo twierdzi że robił już kilka takich Citroenów i wszystkie śmigają bez problemu.

    Mam tylko pytanie, czy ten komputer gazu może jakoś rozprogramowywać pracę silnika na benzynie? Np Mapę benzyny?
    Bo jak pojeżdżę na gazie to po przełączeniu na benzynę też czasem występują falowania i poszarpywania...
    Chyba że jeszcze coś innego silnikowi dolega.
    (Przepustnica i silnik krokowy dokładnie zostały przeczyszczone).

    PS. O autko dbam i komora silnika została umyta po zakupie w maju. Od tamtej pory tylko trochę się przykurzyło :)

    Pozdrawiam

    0
  • #10 17 Sie 2009 14:04
    mirben
    Poziom 22  

    Mam tylko pytanie, czy ten komputer gazu może jakoś rozprogramowywać pracę silnika na benzynie? Np Mapę benzyny?
    Niestety tak. Komp od benzyny nie wie głupi, że jeździ na gazie i wprowadza poprawki w swoich ustawieniach jeśli warunki spalania mieszanki każą mu tak robić, podobno gdy odchyłki są większe niż 10 % od normy. Dlatego po pewnym czasie dostosowując się do źle wyregulowanej instalacji gazu odchodzi od dobrych ustawień na benzynie.
    Reset komputera i ponowna jazda na benzynie tak długo aż stworzy sobie poprawne ustawienia dla benzyny, potem ustawianie gazu.
    Trzeba znać wymagania kompa benzyny co do autokalibracji, niestety chyba mam ten problem u siebie ale jeszcze się nie dokształciłem - komputer Bosch 5.2.

    PS. Co z tym hałasowaniem reduktora, występuje?

    0
  • #11 17 Sie 2009 16:33
    Krzysiek_X
    Poziom 9  

    No to chyba muszę pojeździć teraz na benzynce, żeby się komputer nawrócił na dobre ustawienia przed oddaniem go do gazownika, bo skalibruje mi znów na takich samych wadliwych ustawieniach ...

    Tylko jak najpierw zrobić reset kompa benzyny? - czy wystarczy odpięcie akumulatora np na pół godzinki?

    Co do reduktora to nie zauważyłem żadnych hałasów. Ani podczas pracy silnika przy podniesionej masce, ani w czasie jazdy w środku auta, nie słychać żadnych niezwykłych dźwięków. Ten element akurat u mnie chyba jest jednym z najpoprawniej działających :)

    0
  • #12 17 Sie 2009 18:15
    mirben
    Poziom 22  

    Cytat:
    Tylko jak najpierw zrobić reset kompa benzyny? - czy wystarczy odpięcie akumulatora np na pół godzinki?

    Właśnie w tej kwestii jestem nie dokształcony, nie będę bajek opowiadał. Jeśli nie ma jakiś informacji w sieci, ale powinny być bo Bosch 5.2 to od dawna używana jednostka, rónież przez Peugeota i Fiata i coś tam jeszcze.., to mam u siebie podgląd przez sterownik gazu na pracę wtryskiwaczy benzyny i mogę zobaczyć co daje "resetowanie akumulatorem". Niestety nie mam kiedy pojeździć. Na pewno można zrobić operację przywracania ustawień za 50-60 zł w stacji z właściwym oprogramowaniem ale może to nie konieczne jeśli nie wyświetla błędów kontrolką silnika.

    0
  • #13 17 Sie 2009 18:57
    Krzysiek_X
    Poziom 9  

    No właśnie czasem się zapala kontrolka "Check Engine" tak podczas jazdy na LPG jak i sporadycznie po przełączeniu na benzynę. Więc jakieś błędy sterownik gazu musi wrzucać do benzyny.
    No nic, spróbuję zresetować komputer odłączając akumulator i pojeździć na benzynie z nadzieją, że się komputer uspokoi i oddam auto do gazownika.

    0
  • #14 26 Sie 2009 21:38
    Krzysiek_X
    Poziom 9  

    Tak jak powiedziałem tak zrobiłem, oddałem auto do gazownika obeznanego z Versusem, ale w Warszawie.
    Okazało się że faktycznie ci "magicy" z Mińska spartaczyli elektrykę tej instalacji. Po 3 godzinkach odebrałem auto z zakładu i chodzi prawie jak należy.
    Minął tydzień od tej naprawy, oczywiście nie może być idealnie, ale jest o niebo lepiej. Nie powiedzieli dokładnie co było, ale poprawili elektrykę i skonfigurowali na nowo. Nic nie poprawiali w instalacji wtryskowej, chociaż mnie to nadal gnębi, że te przewody są nie równe. Wg nich to nie ma znaczenia bo komputer sobie ustawia na każdy wtrysk dawkę oddzielnie ... no nie wiem...
    Ale nic, spadło spalanie gazu (teraz ma ok 9-10 litrów) i prawie nie ma szarpań. Występują jedynie przy ok 2000 obrotów, nie wiem czemu akurat w tym momencie, jakiś musi być to próg przejściowy.
    Czasem zaświeca się też kontrolka silnika, ale to muszę się podpiąć pod kompa w serwisie i sczytać kody błędów.
    Pojeżdżę jeszcze ok tygodnia i pojadę do nich na regulację. Robią to wszystko na gwarancji, więc skorzystam póki mogę.
    Dzięki za wszystkie rady, jeszcze się na pewno przydadzą, bo coś czuję że to nie koniec zabawy z tą instalką.

    0
  • #15 27 Sie 2009 08:30
    mirben
    Poziom 22  

    Cytat:
    Nic nie poprawiali w instalacji wtryskowej, chociaż mnie to nadal gnębi, że te przewody są nie równe. Wg nich to nie ma znaczenia bo komputer sobie ustawia na każdy wtrysk dawkę oddzielnie ... no nie wiem...

    Taka teoria oznaczała by, że komputer kontroluje zachowanie każdego z cylindrów osobno. Tak pięknie to nie ma. Niby jak miałby niwelować róznice w długości przewodów zasilających. Dla dłuższego zacząć wcześniej wtryskiwać gaz?
    Nie znaczy, że nie uda im się zestroić tej instalacji, różnice w długości nie są aż takie wielkie ale po co dopuszczać "tandetę" w tak prostej kwestii jak chociażby wyrównanie przewodów wtryskiwaczy.
    Cytat:
    prawie nie ma szarpań. Występują jedynie przy ok 2000 obrotów, nie wiem czemu akurat w tym momencie, jakiś musi być to próg przejściowy.

    Zobaczymy czy nie będą musieli zająć się miejscem ulokowania wkrętek od przewodów wtryskiwaczy. Duża odległość od zaworów powoduje, że po zamknięciu przepustnicy zostaje w kolektorze porcja gazu jaka była przygotowana do spalenia w warunkach ostatniego "gazowania". Wtryskiwacze benzyny będąc bardzo blisko zaworów momentalnie zamykają dopływ paliwa a tu mamy coś w rodzaju "zalewania" silnika.
    Odczyt błedów z komputera silnika zapewne będzie dotyczył sondy lambda. Ciekaw jestem jakie będą teorie fachowców. Chyba będą na początku sugerować jej uszkodzenie. Pozostaje jeszcze sprawa typu wtryskiwaczy....
    Proszę uzbroić się w cierpliwość, byc trochę nieustępliwym w kwestii wymagania poprawnego działania gazu to będziemy z przypadku Kolegi mieć "pokazową" historię przygód klienta co chciał LPG mieć w aucie.
    Mamy w tej chwili do czynienia z nieco wyższym poziomem serwisu ale czy wystarczającym do pełnego sukcesu ?
    Trzymam kciuki.

    0
  • #16 07 Mar 2010 00:10
    agniesia110
    Poziom 9  

    swiece przewody cewka zaplonn

    0
  • #17 30 Cze 2011 22:01
    nejs
    Poziom 9  

    mirben napisał:
    Są dwie ścieżki działania w sprawie "fachowców" od montażu LPG. Pierwsza, częściej polecana to "zamęczenie" fachowca do momentu aż doprowadzi instalację do poprawnego działania albo się załamie i zdejmie "sprzęt" zwracając pieniądze.


    Muszę zapytać: czy znasz fachowców którzy potrafią doprowadzić instalację do poprawnego działania, albo zdejmują "sprzęt" i zwracają pieniądze? Najlepiej w Małopolsce, albo w okolicznych województwach?

    Ci z którymi ja mam do czynienia a) zasugerują co może nie działać, b) wymienią jakiś element i wezmą kasę, nawet gdy nie ma żadnej poprawy.

    A ja naprawdę wolałbym zapłacić więcej za zrobienie, a nie rzucać pieniążki za dobre chęci.

    0
  • #19 30 Cze 2011 22:35
    nejs
    Poziom 9  

    Łał! Dzięki za odpowiedź. Rozumiem że ich testowałeś / masz z nimi dobre doświadczenia?

    Oczywiście jutro pierwsza rzecz z rana jaką robię to zadzwonię dowiedzieć się czy faktycznie naprawiają (a nie biorą pieniądze za próbę naprawy), ale jeśli mógłbyś coś na ich temat dopowiedzieć, byłbym wdzięczny!

    0
  Szukaj w 5mln produktów