Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Domofon urmet 1131 - cichy dźwięk w głośniku

pa-trick 29 Jul 2009 19:51 5078 7
Eltrox Hurton
    pa-trick
    Level 2  
    Witam jestem raczej laikiem jesli chodzi o elektronike. Moze ktos bedzie w stanie mi pomoc. Mam domofon URMET 1131, jest dosc stary ale jeszcze dziala, problem polega na tym ze w glosniku slychac bardzo cichy dzwiek (taki jaki jest podaczas naciskania przycisku jak dzwoni sie domofonem), wyciagnalem caly ten "osprzet" z bramy, odlaczylem wszytskie kable i przestalo no wiadomo nie bylo pradu, wiec postanowilem tylko zostawic tylko kablelki od pradu i zadnych innych dziwek sie pojawil. powiem tylko tyle ze dziwek ten tez slychac rowniez jak podniose sluchawke w domu. domofon dziala otwiera brame slychac romozwe i w sluchawce i w bramie. stalo sie to po burzy nie wiem co to moglo byc moze ktos mi pomoze. dzieki i pozdrawiam
  • Eltrox Hurton
    jatzek j
    Level 21  
    Siemanko . Wynika z tego , że na sieć domofonu ,, nanosi '' się częstotliwość sieci czyli 50 Hz .Mogą być dwie przyczyny . Albo uszkodzony jest zasilacz [ dioda lub kondensator filtrujący] albo najnormalniej zamokła instalacja domofonu . [czy to między przewodami czy do ,,ziemi ''] .Na początek podłączyć ,,bramę ''ze słuchawką krótkim przewodem .
  • Eltrox Hurton
    pa-trick
    Level 2  
    A jakis inny sposob. bo kabel jest puszczony w ziemi musialbym bym zrywac kostke.
    A jakim domowym sposobem moge sprawdzic ten kabel?
    Nowart
    Level 20  
    Jeśli to jest po burzy to problem nie tkwi w kablach, a w sprzęcie. Nie wiem jaki masz panel bramowy i centralę ale np. w Bastionach Laskomexu uszkadzają się podczas burzy diody w panelu lub kondensator i dioda w centralce. Faktycznie podłącz to sobie na stole krótkim kablem i wtedy wykluczysz kable ( lub nie )
    pa-trick
    Level 2