Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Avensis T22 1,6 4A-FE rozrząd wymiana

BC313 31 Jul 2009 16:35 15122 10
  • #1
    BC313
    Level 17  
    Witam ponownie, nie wiem dlaczego otworzony przeze mnie temat został zablokowany, więc go ponawiam ponieważ moim zdaniem jest on ciekawy i przydatny a można by mówić dużo więcej na ten temat i dużo więcej informacji uzyskać. Sam dołączam swoje wątpliwości.

    Poszukuję schematu lub sposobu sprawdzenia poprawności i ustawienia rozrządu do silnika Toyoty Avensis T22 1,6 4A-Fe 1999r, na mieszankę zwykła ( nie L.B - nie wiem czy te silniki pod tym względem się różnią, być może że nie). Za porady z góry dziękuję.

    Dzięki za zainteresowanie tematem, ale o ile mi wiadomo ten silnik posiada dwa wałki rozrządu i tu pytanie: czy obydwa wałki są napędzane paskiem, czy jeden wałek jest napędzany paskiem a ten drugi napędzany jest od pierwszego? czy możliwe jest przestawienie położenia jednego wałka względem drugiego i czy przy wymianie (co się z tym wiąże) jest możliwość przestawienia tylko jednego wałka tak aby drugi był w prawidłowym położeniu względem wału korbowego. Temat więc ponawiam.
  • Helpful post
    #2
    lnl
    Level 12  
    Tez mam Avensis'a z tym silnikiem :)
    Tutaj jest link do tematu nawiazujacego do sprawdzenia poprawnosci rozrzadu w 4A-FE z rysunkiem pogladowym: Link
    Wg ksiazki ktora posiadam (jak bede mial dostep do skanera to wrzuce tu skan o rozrzadzie), sa 2 walki rozrzadu, z tym, ze jeden napedzany jest paskiem, a drugi jest napedzany kolem zebatym od tego pierwszego. Nie wiem czy jest mozliwosc ustawienia ich w zlych polozeniach, napewno mozna obydwa zdjac. Ale z tego co wiem, przy wymianie paska i/lub rolki walkow sie nie sciaga.

    Pozdrawiam,
    Michal
  • Helpful post
    #3
    bandi21
    Level 30  
    Sposób ustawienia podany w linku wyżej jest prawidłowy.Nie ma możliwości żeby ustawienie wałków względem siebie uległo zmianie w sposób samoistny. ustawienie wałków można łatwo sprawdzić zdejmując górną pokrywę i obracając wałem doprowadzić do najechania na siebie znaków na kołach zębatych i sprawdzić w tej pozycji znaki główne(według rysunku patrz link powyżej).Znaki znajdują się od wewnątrz kół.

    Dodano po 2 [minuty]:

    dodam że silniki 4AFE zwykle i ubogomieszankowe oraz7AFE (1,8) mają taki sam rozrząd

    Dodano po 54 [sekundy]:

    7AFE to 1800cm3
  • #4
    BC313
    Level 17  
    ok, dzięki za odpowiedzi już jestem zaopatrzony w wyczerpujące odpowiedzi, rysunki i prawie całą wiedzę. Trochę na ten temat zamieściłem tu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1387128.html

    Jednak myślę że spostrzeżenia z tego zakresu mogą się niektórym przydać..:D
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    bandi21
    Level 30  
    Toyota wprowadziła w końcu lat 90-tych silniki zasilane mieszanką ubogą to znaczy że w określonych zakresach pracy silnik otrzymuje więcej powietrza niż to wynika z ogólnie znanych proporcji.Konstrukcyjnie jest to zrobione tak że każda rurka kolektora dolotowego jest podzielona na dwa niezależne kanały w którym jeden ma wewnątrz przepustnicę .Cztery takie przepustnice połączone są listwą do siłownika sterowanego podciśnieniowo.To cala tajemnica tego wynalazku,który ma wpływ na zużycie paliwa.Silniki takie były w Carinie E Corolli i chyba w avensis ale pewności nie mam. Z moich obserwacji wiem że Carina 1,8 w trasie z obciążeniem 4 osobami i klimą paliła 6,5litra przy prędkości do100 km,ale przy wyprzedzaniu to zawsze trzeba było redukować bo na 5 przy 100 wcale nie przyspieszała.Ale coś za coś.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    bandi21
    Level 30  
    No własnie nie pamiętam czy tam też to było.
  • #9
    lnl
    Level 12  
    W Avensisach tez bylo, taka wersja nazywala sie "Lean Burn". Tylko nie wiem czy w Polsce byla dostepna ta opcja. Z tego co wiem to napewno nie bylo 1,6 Lean Burn w Polsce.

    Pozdrawiam,
    Michal
  • #10
    bandi21
    Level 30  
    wczoraj robiłem avensis 1,8 z 1998 i tam też jest to ustrojstwo
  • #11
    *paweł*

    Automation specialist
    Na Polski rynek silnik na ubogą mieszankę nie był wprowadzony. Np. 1,6 4a-fe był w 2 wersjach 110 i 101 koni.