Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kłopotliwa konfiguracja falownika LG ic5 2,2kw 1F

ramire_z 31 Lip 2009 17:34 5563 13
  • #1 31 Lip 2009 17:34
    ramire_z
    Poziom 9  

    witam, proszę o pomoc w konfiguracji falownika 1F bo nie wiem gdzie robię błąd, do falownika mam podpięty silnik (400V, 1,5A, 1400Rpm, 0,55Kw, 50Hz), uzwojenie silnika mam połączone w trójkąt a falownik skonfigurowany następująco

    drv 0 -stop/start przyciskiem z falownika
    Frq 2 -sterowanie potencjometrem znajdującym sie na falowniku
    H40 3-sterowanie wektorowe
    H41 jak dam tak(automatyczny pomiar rezystancji i induktancji silnika) to wyskakuje mi jakieś napis FuŁ i migają 2 diody
    I2 0V
    I3 0Hz
    I4 10V
    I5 60Hz
    H30 0,75
    H31 4
    H32 ?
    H33 1,5A
    H34 0.8A

    coś jeszcze muszę skonfigurować bo nie bardzo wiem? Nie wiem ile tego poślizgu mam wpisać H32

    0 13
  • #2 31 Lip 2009 18:53
    atlantel
    Specjalista Automatyk

    Witam!
    Zrób tak:
    Drv 0 -stop/start przyciskiem z falownika
    Frq 2-sterowanie potencjometrem znajdującym sie na falowniku
    H40 3-sterowanie wektorowe
    I2 0V
    I3 0Hz
    I4 10V
    I5 50Hz
    H30 0,75
    H31 4
    H32 3,33
    H33 1,5A
    H34 0.8A
    F22 50 Hz
    H41 jak dasz tak(automatyczny pomiar rezystancji i induktancji silnika) to powinno być OK.!

    Pozdrawiam

    0
  • #3 31 Lip 2009 20:12
    ramire_z
    Poziom 9  

    Ustawiłem te parametry tak jak Pan podał i cos nie działa, ten silnik ogółem zasila tokarkę na której mam przełącznik prawe lewe obroty i 2 przyciski jeden czerwony i zielony. Gdy chce nacisnąć ten zielony aby uruchomić silnik to słyszę takie czaśnięcie w tym włączniku i nic ale silnik sie ruszy i kilka razy sie obróci. Nie mogę tym przyciskiem tego uruchomić tak jakby wybijało mi ten zielony przycisk. Za 2 próba uruchomia silnika na falowniku wyskakuje mi błąd EŁH zabezpieczenie termiczne falownika spowodowane przegrzaniem silnika.

    0
  • #5 01 Sie 2009 09:39
    kasjo
    Poziom 25  

    Czy aby na pewno silnik ma być skojarzony w trójkąt?
    Może temu wyrzuca przegrzanie silnika? Przydało by się zdjęcie tabliczki znamionowej silnika

    0
  • #6 01 Sie 2009 09:45
    grzeko1
    Poziom 21  

    Witam.
    Kolego dlaczego chcesz sterować falownikiem z jego klawiatury skoro maszynę prubujesz uruchomić poprzez jej przyciski sterownicze jak piszesz.
    Falownik powinien być sterowany właśnie tymi przyciskami.
    Pozdrawiam.

    0
  • #7 01 Sie 2009 11:18
    clipper7
    Poziom 14  

    Przeważnie falownik zasila bezpośrednio silnik, przejmując funkcje start/stop, lewo/prawo oraz zabezpieczenie silnika przed przeciążeniem itp.
    Radziłbym połączyć bezpośrednio silnik do falownika i zrezygnować z przycisków sterujących. Można przyciski zostawić na ich miejscu, ale nie podłączone. W mojej tokarce silnik jest zasilany bezpośrednio z falownika i jest OK.

    0
  • #8 01 Sie 2009 13:16
    ramire_z
    Poziom 9  

    Czyli mam podłączyć falownik bezpośrednio pod silnik. Start stop będę zadawał przyciskami na falowniku. Prędkość obrotową silnika będę zadawał potencjometrem na falowniku. Teraz pozostaje kwestia prawe/lewe obroty. To mam rozwiązać na zaciskach sterowniczych falownika P1-praca do przodu, P2 praca do tyłu i odpowiednio je połączyć z zaciskiem CM. Czyli żeby to rozwiązać mogę wykorzystać przełącznik który juz mam w maszynie od prawych i lewych obrotów. Jeśli sie mylę proszę o poprawienie mnie.

    0
  • #9 01 Sie 2009 17:19
    clipper7
    Poziom 14  

    Ja niestety mam inny falownik, więc szczegółów nie podam. Podłącz falownik bezpośrednio do silnika nowym przewodem i steruj start/stop, obrotami i lewo/prawo za pomocą przycisków podłączonych do falownika. W ten sposób zachowujesz oryginalną instalację. Po upewnieniu się, że wszystko jest OK, możesz użyć istniejących przycisków. W ten sposób jesteś cały czas "po bezpiecznej stronie".

    0
  • #10 02 Sie 2009 09:24
    grzeko1
    Poziom 21  

    Witam.
    Najprościej jest założyć przełącznik sterujący 1-0-2
    i tym przełącznikiem załatwiasz i kierunek i pracę falownika. Po przełączeniu w pozycję 1 masz np.ruch w prawo pozycja 0 to stop a pozycja 2 to ruch w lewo.
    Pozostaje Ci tylko regulacja prędkości potencjometrem na falowniku pod warunkiem, że falownik jest pod ręką a nie pod osłonami maszyny.
    Pozdrawiam.

    0
  • #11 02 Sie 2009 22:58
    ramire_z
    Poziom 9  

    falownik został skonfigurowany jak wyżej i wszystko działa, pod wyjścia analogowe został podpięty przełącznik prawe lewe obroty i wszystko śmiga, jest tylko mały problem, jak na falowniku zostanie zadane np 20hz i przełącznik dam w prawo lub lewo aby odpalić silnik to nie chce on ruszyć, dla mniejszych częstotliwości ok 10-15 silnik wchodzi na obroty, z czym to może być związane??bez sensu jest to bo za każdym odpaleniem przełącznika trzeba zmniejszać częstotliwość bo silnik z wyższej Hz nie chce ruszyć,
    czas przyśpieszania mam ustawiony 5s, czy można go zmniejszyć na 2s??

    0
  • #12 03 Sie 2009 12:07
    clipper7
    Poziom 14  

    Jeżeli silnik nie osiąga zadanych obrotów, to falownik zgłosi błąd. Nie podałeś, jaki. Częstą przyczyną jest ustawienie forsowania momentu rozruchowego, wtedy falownik zgłasza przeciążenie. Ustaw podstawową konfigurację bez dod. funkcji, daj dłuższy czas rozruchu i zobacz, co się dzieje. Jeżeli falownik pozwala na wyświetlenie wartości prądu, to włącz tę opcję lub monitoruj prąd miernikiem.

    0
  • #13 06 Lis 2009 14:14
    jakmutam
    Poziom 2  

    Z tego co przeczytałem problem jest to : Falownik iC5 1F jest na 3x230V a silnik 3x400 V i w tym problem , sprawdź czy można przepiąć silnik na 3x230V .

    0
  • #14 07 Lis 2009 00:08
    edwaku
    Spec od PLC

    Kolego!
    Przeczytałem wszystkie posty - i na prawdę nie wiem, czy śmiać się, czy płakać.
    Falowniki LG są bardzo proste w ustawieniach, proszę pamiętać o jednym, podstawowym parametrze: Falownik 1F (czyli o zasilaniu jednofazowym wytwarza na wyjściu 3 fazy po 230V każda ), czyli 3x230V AC. Proszę sprawdzić tabliczkę znamionową silnika - jeśli ma zapis Δ/γ - tzn. 230/400 - można zasilać silnik z falownika 1F przy połączeniu w Δ 3x230V, a w γ 3x400V - tylko przy zastosowaniu falownika o zasilaniu trójfazowym (3F).
    Jeśli warunki są spełnione - mogę podać, wg życzenia wszelkie możliwe i koniecze parametry ustawień.

    1