Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

T.amp 2400 vs. 2 wzmaki. Jakie kolumny do tego?

djsmol 31 Lip 2009 17:48 2211 11
  • #1 31 Lip 2009 17:48
    djsmol
    Poziom 10  

    Witam. Mam malutki zespół - 3 saksofony, gitara basowa, perka + wokal, akordeon lub organy jak nam wygodnie. Mam konsoletę Chilton CM2 więc jak tylko dokompletuję mikrofony to nie ma problemu. Napędzałem to (teraz UWAGA!!!!) home made 4*100W TDA7294 (trafo ponad 600VA przewijałem by uzyskać ok. 45 symetryka w spoczynku) plus http://www.allegro.pl/item695350716_e_x_t_r_a_kolumny_bass_20cm_8ohm_cena_za_2szt.html na alpierdach. Wiem - żenada ale nagłaśniałem tylko wokal + bas i ludziom się podobało. Wzmak sam sie spalił po włączeniu bez sygnału i zabrał ze sobą też kolumny (padły 4 końcówki mimo, że obciążone były 2). Czas na zmiany!!

    1. http://www.thomann.de/gb/search.html?xsid=7c0...pc=show&chk41025=on&chk119154=on&chk127772=on

    t.amp 2400 kuszący choć nie wiem czy nie lepszy ten behringer 4000 (2 ohmy stabilny choć opinie sa różne). PO co kupować DAP p1600 za 1500zł, jak za 275 euro + 20 transportu mozna mieć coś z tego sklepu??
    POboczne pytanie (w ramach edukacji) - dlaczego t.amp 2400 cieższy, niż mocniejszy behringer i TSA2200 który moze w mostku pracować?

    2. Jakie kolumny do tego? Nie ukrywam że budżet malutki :(:( Czytałem na jakimś forum, że lepiej gorszy wzmak a lepsze kolumny bo 70% brzmienia i efektu to kolumny. Gdzie indziej doradzono, że lepiej lepszy wzmak bo kiedyś można jeszcze 2 kolumny dokupić i całość hula w 4 lub 2 ohmach(opcjonalnie) i jest głośniej (łatwiejsza rozbudowa).

    http://www.allegro.pl/item700436546_mocne_kolumny_700w_najtaniej_2x15_hf.html
    http://www.allegro.pl/item699435762_mega_wyprzedaz_omnitronic_dx_2222_1000w.html

    Wiem, że te kolumny to obciach ale chyba jednak wolę lepszy wzmak na początek i gałka wzmocnienia skręcona w lewo by nie przedobrzyć. Ewentualnie jakie kolumny by to grało?

    Jeżeli przy poprzednim nagłosnieniu dawało to jakośradę, to chyba te tanie kolumny i tak bedą lepsze niż to co było?

    Sorki za czasem może naiwne pytania ale gdybym też uzyskał odpowiedzi na poboczne pytania w tym poscie to też by mi to pomogło przy ewentualnej jakiejś późniejszej modyfikacji. Znam się trochę na sprzętach muzycznych i siedzę poniekąd w branży, ale mam już tak przeładowaną głowę, że nie wiem co wybrać. Jednak naród jak ma za dużo do wyboru to głupieje :) DZIĘKI :):)

    0 11
  • #2 01 Sie 2009 15:03
    DYLU BADBOY
    Poziom 27  

    Z końcówek tylko T.amp 2400, ten nowy behrigner to porażka. Co do wagi to dużo zależy od klasy końcówki, najlżejsze i najmniejsze są D z zasilaczem impulsowym.

    Te kolumny to badziew, ja tu widzę tylko DIY w twoim przypadku.

    0
  • #3 01 Sie 2009 15:19
    djsmol
    Poziom 10  

    Tak też myślałem, bo te parametry Behringera to jest moc szczytowa - znalazłem instrukcję w necie. Czyli parametry przekombinowane.

    CO do kolumn to w tym samym sklepie znalazłem to:

    1. http://www.thomann.de/gb/tapco_6925_by_mackie_b_stock.htm
    2. http://www.thomann.de/gb/the_box_pa_252_eco_mkii.htm

    Ktoś mi polecił opcję drugą. Ja jednak osobiście chyba stawiałbym na pierwsze kolumny bo jest gniazdo speakon i mają 8ohm. Kiedyś bedzie mozna dokupić dodatkowe dwie i równolegle zgrają a t.amp 2400 spokojnie na 4 ohmah by je pociagnął - co nie??

    0
  • #4 02 Sie 2009 11:31
    DYLU BADBOY
    Poziom 27  

    Spokojnie by pociągnał 4szt. 8ohm
    Ale te kolumny to budżetówki, chodź i tak na 100% lepsze niż te co wcześniej podałeś, więc z tych wybrał bym THE BOX.

    0
  • #5 02 Sie 2009 22:05
    djsmol
    Poziom 10  

    Szkoda, że te The Box są tylko w 4 ohmach :/

    0
  • #6 03 Sie 2009 00:48
    DjMapet
    Poziom 43  

    Żadne z w/w kolumn nie nadają się do nagłośnienia zespołu a zwłaszcza do odtwarzania wokalu. To na czym teraz gracie... no comment.
    Jeśli gracie, to i pewnie zarabiacie. Nie lepiej raz wydać kasę i kupić (zrobić) kolumny które będą BRZMIAŁY i służyły długie lata?
    Ze względu na instrumentarium, potrzebujesz kolumn, które w równym stopniu odtworzą całe pasmo.
    Jesli 2x15", to driver 2". Kompromis to kolumny trójdrożne. Jednak zestaw nadstawki plus sub (suby), najlepiej odtworzy brzmienie i pasmo używanych przez was instrumentów.
    Poszukaj tez w używkach. Niekiedy zdarzają się okazje. Lepiej kupić dobrej jakości używany sprzęt, niż nowe kiepsko grające cuda.
    Przemyśl sprawę i spróbuj zweryfikować (w górę :-)) budżet. Napisz co i gdzie gracie.

    Pozdrawiam.

    0
  • #7 03 Sie 2009 09:36
    djsmol
    Poziom 10  

    I tu dochodzimy do sedna sprawy... że troche się rynek zepsuł:/ Gramy głównie chałturę, jakieś malutkie festyny, tzw. polterabendy (noc przed weselem u Pani młodej - trzaskanie porcelany i takie tam...). Ogólnie to bardzo mało zarobiliśmy bo trochęgraliśmy bez nagłośnienia, nie zawsze braliśmy pieniadze.... Wiecie - kiedys to się robiło z nudów. Teraz moze być okazja ale trzeba ci nieco zainwestować. A przyznam że większośc kosztów i tak ja poniosę.... no i kumpel ewenualnie bo reszta to tak nie bardzo.... jeden kolo ma 65 lat, drugi gra i pije....heeeeh....do dupy to wszystko. Zdajesobie sprawę, że te Tapco czy nawet T.box to nie jest cud, ale iu tak lepsze to niż Hollywood czy omnitronic za 300zł sztuka.

    NIe ma narazie żadnego nagłośnienia. Wczoraj tymczasowo wziąłem stary wzmak home made na TDA7294 + ZG30C i tym napedziłem wokal + basówka. Nawet pokusiłem się o to by saksofon tenorowy przez mikrofon nagłośnić - brzmiało nawet dobrze. DOszedłem do wniosku, że jak bedę miał te nagłośnienie to moja perkusja zginie.... więc już i tak zawyżyłem na zestaw t.bone DC4000 ze statywami i okablowaniem za kolejne 388 Euro (słuchałem próbek i nawet nawet, w porównaniu z najtańszym DC500 to gra wyśmienicie a na shure czy zestaw AKG to na pewno się nie szarpnę:/). Na konsolecie już wszystkie wejscia mokrofonowe zajmę bo mam 9 paneli do niej mikrofonowych + 2 linie stereo na jednym tłumiku. A co do miksera to dopiero w październiku bede kupował alesisa 8 mix usb bo ze stanów na wyprzedaży mająje za 80$ a w POlsce nowy za 1300 zł.

    NIe chcę hi-end'u. NIe stać mnie na hi end a zysk czy bedzie i czy bedzie sukces z graniem jest niepewny. Dlatego mniej wiecej celuję nisko, że jak nie wyjdzie to bedzie sprzet do na.....ania techniawy w domu (joke). A jak wyjdzie to się bedzie inwestowało w coś więcej. No chyba że mój sposób myślenia jest zły

    0
  • #8 04 Sie 2009 22:54
    DjMapet
    Poziom 43  

    Dobre nagłośnienie i oczywiście instrumentalista, to podstawa. Tu i tam dobrze zagrasz, czysto zabrzmisz to wzięcie będzie większe a i odpowiednio zapłacą.
    Niestety: "na TDA7294 + ZG30C" to będzie nieosiągalne.
    Był taki okres, że większość sprzętu była moją własnością, więc pobierałem od innych muzyków z zespołu opłatę za korzystanie z niego. Wokalistę pijaka po kilku ostrzeżeniach wyrzuciłem z kapeli. Klawiszowiec w porę się zmitygował (przestał chlać i zaczął chodzić na próby) i został.
    Na razie daj sobie spokój z zestawami do perkusji, jak nie masz do czego tego podłączyć.
    Odpowiednie nagłośnienie i dobre brzmienie, to podstawa!
    Pogadaj z chłopakami, ustalcie jakąś kwotę i kupcie przynajmniej jakiś porządny wzmacniacz i w miarę dobre kolumny.
    Dobrze brzmiące kolumny możecie zrobić sami. Na forum jest sporo projektów i fachowców.
    Będziesz znał budżet to napisz.

    Pozdrawiam.

    0
  • #9 05 Sie 2009 08:22
    djsmol
    Poziom 10  

    Dzięki za radę. Już prawie kupowałem z mikrofonami do perkusji bo napaliłem się na nie.
    Tak więc zostaje T.amp 2400 + te 2 kolumny 'By Mackie' (swoją drogą Mackie to dobra firma - w pracy pracuję na mikserach tej marki i słowa złego na nie nie mogę powiedzieć. NIestety co do Behringera to jużgorzej, bo porcesor Ultra dyne Pro 9024 brzmi raczej średnio i ustawić go to sztuka...).

    Do tego zakupiłem juz Alphard ETP-757 bo na kilku forach były dosyć pochlebne opinie o tym sprzęcie w tym przedziale cenowym. Pytałem o Azusę (też temat na tym forum) bo ma 4 kanałowy odbiornik ale nikt nie napisał czy to miał i jak to brzmi więc stawiam narazie Na Alharda. Myślę że i tak bedzie o 2 nieba lepiej niż z tym co grałem wcześniej (pierwszy post - aż sam siez tego śmieję:P).

    Dzięki za pomoc:)
    A jak obronię magisterkę we wrześniu to wtedy pomyślę o Subbasach do tych paczek a kiedyś to i moze nadstawki się wymieni:)

    0
  • #10 06 Sie 2009 02:28
    DjMapet
    Poziom 43  

    Mikrofony sobie na razie odpuść. Kupisz w odpowiednim czasie.
    Tych Tapco już chyba nie ma w ofercie thomanna. Poza tym Tapco to nie Mackie. Daaaaleko im do jakości Mackie. Poza tym driver (raczej tweteer) 1" :-( ... = kiepski wokal i w ogóle średnie pasmo.
    Bezprzewód? Hmm, nie lepiej było kupić porządny mikrofon przewodowy?
    Po co w tak krótkim czasie wymieniać nadstawki? nie lepiej zrobić takie które posłużą lata? Projektów na forum trochę jest.
    Jeśli już chcesz kupić, to proponuję LDM PDP-612. Są - wg mnie - bezkonkurencyjne, jeśli chodzi o gotowce, w tej kwocie. Na razie pogracie na nich a po "obronie" dorobisz suby.

    Pozdrawiam.

    0
  • #11 24 Wrz 2009 00:49
    macko979
    Poziom 14  

    djsmol napisał:



    t.amp 2400 kuszący choć nie wiem czy nie lepszy ten behringer 4000 (2 ohmy stabilny choć opinie sa różne). PO co kupować DAP p1600 za 1500zł, jak za 275 euro + 20 transportu mozna mieć coś z tego sklepu??
    POboczne pytanie (w ramach edukacji) - dlaczego t.amp 2400 cieższy, niż mocniejszy behringer i TSA2200 który moze w mostku pracować?



    t.amp 2400 kosztuje w niemczech 295 euro dla polaków, ale dla anglików juz 275, hamstwo, wiem bo kupowałem, wejdz sobie np na: http://www.thomann.de/de/t-amp_ta2400.htm Juz cena inna...

    0
  • #12 24 Wrz 2009 09:19
    djsmol
    Poziom 10  

    Kupiłem tego T.ampa i sam się przekonałem. Bo na stronie są ceny według VAT 19% a nie 22% jaki mamy w Polsce. No ale już za późno. Zamówiłem T.amp2400 oraz cały set mikrofonów perkusyjnych wraz ze statywami, klampami i kablami :)

    0