Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Corolla E10 przekręcenie silnika.

magal84 01 Aug 2009 09:38 6648 4
  • #1
    magal84
    Level 14  
    Witam. Miałem wczoraj bardzo nie miłą przygodę. Zdarzyło mi się to po raz pierwszy i mam nadzieję, że ostatni. Podczas rozpędzania się na 3 biegu, zahaczając już o czerwone pole omyłkowo wbiłem dwójkę zamiast czwórki. Przeliczając później prędkości na danym przełożeniu względem obrotów oszacowałem skok na coś pomiędzy 8200 a 8400 obr/min. Całość trwała dosłownie ułamek sekundy i natychmiast wcisnąłem sprzęgło ale w oczach mignął mi zamknięty obrotomierz na 8000. Silnik po za iście hondowskim vtec'owym "wryym" nie wykazał innych objawów. Pasek nie przeskoczył, tym bardziej się nie zerwał. Mocy nie ubyło, żadnych niepokojących stuków i nowych odgłosów. Silnik nie zarzygany olejem, uszczelniacze trzymają (zresztą wszystkie niedawno wymieniane). Sam silnik to 4E-FE 1332cc uchodzący za bezkolizyjny po zerwaniu rozrządu(bo przy przekręceniu jest ryzyko kontaktu tłoków z zaworami - właśnie jak przy zerwaniu rozrządu) i choć przejechane ma prawie 300 tys. km cały czas zalany Castrolem Edge 5 W30 tuż poniżej górnej kreski bez nadmiarowych popitek.
    Zasadnicze pytanie jest takie: czy miałem więcej szczęścia niż rozumu czy jednak mogło się coś stać o czym mogę nie wiedzieć?
  • #3
    romoo
    User under supervision
    Normalka ja kręce polonezowski 1,5 OHV do 6800obr/m więc twoja honda była w 7 raju.
  • #4
    magal84
    Level 14  
    To była nie honda a toyota corolla :), która max mocy osiąga na 6200 i od tej wartości zaczyna się czerwone pole. Hondowskie to było tylko porównanie doznań akustycznych. W sumie to odpowiedniki hondy 1,4 z tego okresu czerwień widzą dopiero od 7000 więc może toyota zrobiła pewien margines bezpieczeństwa jako marka z odrobinę mniej sportowym zacięciem. Generalnie od tego momentu pyknięte prawie 2000 kilometrów, na kapciach większych od seryjnych zaliczone kontrolne 180km/h, spalanie po mieście poniżej 7 litrów na setkę. Wniosek: wszystko ok, choć nie zamierzam tego powtarzać drugi raz:)
  • #5
    emeryt2
    Level 42  
    Bardzo dobrze , nie powtarzaj i szerokiej drogi.