Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Favorit - pytanie do praktyków ?

tomo19811 01 Sie 2009 10:56 6558 12
  • #1 01 Sie 2009 10:56
    tomo19811
    Poziom 18  

    Witam panowie , chciałbym zapytać kogoś kto przerobił kilkukrotnie wymianę uszczelki pod głowicą w tym samochodzie , jak to jest z tymi podkładkami miedzianymi pod cylindrami , czy zawsze jak zdejmę głowicę to muszę je wymieniać ustawiając prawidłową wysokość tulei w stosunku do płaszczyzny bloku silnika ? Rzecz ma się tak że , mam samochód gdzie jeźdżono bez płynu chłodzącego , po napełnieniu układu ewidentnie wylewa się płyn między głowicą a blokiem , jak wiadomo głowica do naprawy {planowania} , no ale niestety pozostaje sprawa tych tulei , czy jakbym zdjął głowicę i wysokość tulei była by na tyle prawidłowa jak podaje książka , i nie ruszając nimi założył ponownie głowice z nową uszczelką to czy taka naprawa była by wykonana w sposób prawidłowy ? Przyznam szczerze nie uśmiecha mi się rozbieranie dołu silnika do wymiany tych podkładek :cry: . W takiej sytuacji i cena robocizny wzrosła by znacząco . Tym bardziej że silnik kompletny idzie dostać za jakieś 400-500 pln a robocizna z częściami wyszła by podobnie jak nie drożej . Zależało by mi na wypowiedziach osób które przerobiły ten temat kilkukrotnie .Dziękuję

    0 12
  • Pomocny post
    #2 01 Sie 2009 11:42
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    Jak nie ruszysz tulei ( poderwiesz jej) to składaj i już. Tuleja ma wystawać o ile pamiętam 0,15mm ponad płaszczyznę bloku ale przy pierwszym montażu. Należy mierzyć liniałem w kilku płaszczyznach. Bywały uszkodzone bloki ( zwichrowana krawędź przylegania) i taki blok poddawało sie obróbce.

    0
  • #3 01 Sie 2009 13:56
    maszan
    Poziom 23  

    Tak jak przedmowca pisze zdjac glowice ,zblokowac tuleje zeby sie nie ruszyly.Sam zmienialem u siebie glowice w Felicji na Fabiowa i juz 20kkm smiga bez problemow.Dokrecanie polecalbym jednak kluczem dynamometrycznym w kilku etapach .U siebie ostatni krecilem na ok 95Nm.Po 1000km dokrecalem ponownie, ale w zasadzie nie trza bylo.Aha polecam uszczelke z Fabii 1.4 OHV.

    0
  • #4 02 Sie 2009 09:22
    tomo19811
    Poziom 18  

    maszan napisał:
    Tak jak przedmowca pisze zdjac glowice ,zblokowac tuleje zeby sie nie ruszyly.Sam zmienialem u siebie glowice w Felicji na Fabiowa i juz 20kkm smiga bez problemow.Dokrecanie polecalbym jednak kluczem dynamometrycznym w kilku etapach .U siebie ostatni krecilem na ok 95Nm.Po 1000km dokrecalem ponownie, ale w zasadzie nie trza bylo.Aha polecam uszczelke z Fabii 1.4 OHV.



    Ta uszczelka z Fabii pasuje na oryginalną głowice ? ile mniej więcej może kosztować ? jak jest z dostępnością uszczelniaczy zaworowych do tego silnika ? I jeszcze jedno, w książce nic nie wspominają ale czy trzeba może nowe śruby głowicy ? Dosyć duża ci tam siła wyszła 9,5 kgm :? , tam w zasadzie to polecają dokręcać kątowo .

    0
  • Pomocny post
    #5 02 Sie 2009 16:01
    maszan
    Poziom 23  

    Uszczelka pasuje tak jak pisze z czeskiego 1.4 OHV.Koszci ok 50PLN.Uszczelniacze bez problemu cena ok 25PLN.Sruby moga byc stare .NA katy wychodzi podobnie jak nie wiecej .Dynamometrem etapami wychodzi rownomierniej bo na katy nierzadko sie okazuje ze srodkowe sruby potem sa za slabo.

    0
  • #6 05 Sie 2009 21:22
    tomo19811
    Poziom 18  

    Witam ponownie jeszcze jedno pytanko czy tu czasem nie ma być tulejki centrującej ? wiem tylko tyle że jak ściągałem to w zasadzie mi nic nie poleciało a z reguły jak robiłem głowice to zawsze była tulejka centrująca jak nie dwie ?

    Skoda Favorit - pytanie do praktyków ?



    Jest to jedyne miejsce gdzie można by taką tulejkę wstawić .

    0
  • #7 05 Sie 2009 21:50
    maszan
    Poziom 23  

    Nic tam takiego nie wystepuje.Tam dajesz najkrotsza srube.Przy skladaniu zwroc uwage jak dajesz uszczelke pod glowica tzn po prawej stronie bloku jak patrzysz od gory jest kanal olejowy do glowicy i uszczelka tez ma otworek obrobiony miedzia - wazne zeby te otworki sie pokryly bo inaczej smarowania klawiatury nie bedzie.

    0
  • #8 08 Sie 2009 14:30
    tomo19811
    Poziom 18  

    Gdyby to kogoś interesowało moment {bezpieczny} na śrubach wychodzi w granicach 7-8 kgm {70-80 Nm} , nie polecam ciągnąc na upartego zwłaszcza tej śruby najkrótszej .
    Oporność cewki aparatu zapłonowego ok 3,5-3,7 kOhm , tak się składa że nie miałem iskry zaraz po złożeniu i padnięta okazała się cewka aparatu ..

    0
  • #9 08 Sie 2009 21:10
    maszan
    Poziom 23  

    tomo19811 napisał:
    Gdyby to kogoś interesowało moment {bezpieczny} na śrubach wychodzi w granicach 7-8 kgm {70-80 Nm} , nie polecam ciągnąc na upartego zwłaszcza tej śruby najkrótszej .
    Oporność cewki aparatu zapłonowego ok 3,5-3,7 kOhm , tak się składa że nie miałem iskry zaraz po złożeniu i padnięta okazała się cewka aparatu ..

    Ale sprawdziles ciagnac na katy czy jechales etapami i doszedles do tych 70 -80Nm?

    0
  • #10 08 Sie 2009 21:20
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 09 Sie 2009 22:40
    maszan
    Poziom 23  

    owik napisał:
    Po co kąty, przecież to pytanie do praktyków. Prawdziwy praktyk zawsze wie lepiej przecież. Musiałeś się odezwać, mnie korciło od wczoraj :D Te 4 z "przodu" też na 70 - 80 Nm?

    Nakretki na 25Nm jesli pijesz do mnie :)

    0
  • #12 09 Sie 2009 23:44
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 10 Sie 2009 00:49
    tomo19811
    Poziom 18  

    Widzę że zrobiłem małe zamieszanie :) i mnie się oberwało za wprowadzanie ludzi w błąd . a więc tak w gwoli ścisłości wyjaśniam , nie ciągnąłem tych śrub kluczem ustawiając pewien moment i jadąc sobie etapami!!!! . Dokręcenie wykonałem wg ogólnie dostępnej instrukcji

    -20Nm .
    -kąt 90*
    -kąt 90*

    I tak się składa żeby się nie urobić kręciłem to kluczem dynamometrycznym {jest dłuższy od zwykłej grzechotki }.
    Zdziwił mnie tylko fakt że kolega wcześniej zarzucił że jemu udało się osiągnąć 95Nm na śrubach M11 kręconych w aluminium !!!! Jestem ciekaw który z was przyłożył by taką siłe w tej SKODZINIE {przy założeniu że to co na kluczu to i na śrubie :P} .

    Kolego OWIK temat założony został nie po to żeby krok po kroku wykonać naprawę tylko ażeby zapytać ludzi jak to jest w przypadku rozbierania góry silnika z tulejami morkymi . Do tej pory robiłem głowice gdzie tuleje nie były wyciągane i nie wiedziałem jak to jest z tymi podkładkami pod nimi, czy należy je wymieniać za każdym razem {w końcu nie każdy rodzi się ALFĄ i OMEGĄ }.


    p.s
    Kolego OWIK

    Wiem że na forum różni są cudacy {uzdrowiciele samochodów } ale proszę cię nie zaginaj mnie tekstem "śruba M8 na 70-80Nm" . Gdybyś mnie znał prywatnie to nie pisał byś tak .

    0