Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControlSterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dziwne objawy silnika corsa B 1,5 TD isuzu

01 Sie 2009 18:23 6400 11
  • Poziom 11  
    Witam Wszystkich. Mam corse B jak w temacie i mam taki problem z nią: Została ściągnięta głowica (poprzedni właściciel mówił że woda poszła do oleju). Ja głowice zrobiłem (kapitalny remont - wymiana zaworów, prowadnic, spr. szczelności, planowanie) założyłem na uszczelke reinza wielowarstwową (gr. 1,40 MM) poskładałem, wlałem płyn chłodzący, olej (10w40), ustawiłem rozrząd, (w międzyczasie kupiłem akumulator). W końcu odpalił). I bardzo mnie niepokoją objawy: Na bagnecie Białe smugi na oleju (jakby woda w oleju), ciężko pali, jak już odpali to na niskich bardzo przerywa. Trzeba przytrzymać na ok 2000 obr/min dłuższą chwilę to wtedy jakoś pracuje, ale tak jakby miał "wapadanie zapłonów". Poza tym bardzo mocno kopci na niebiesko (uszczelniacze zaworów wymienione). Teraz nie wiem co zrobić. Jeśli chodzi o olej to chyba wymienie na 15w40 (może mniej będzie kopcił na niebiesko) ale pozostaje do dyskusji jakość pracy silnika. Proszę o pomoc
  • SterControlSterControl
  • Poziom 2  
    Prawdopodobnie woda jeszcze zalega..ponieważ silnik skacze czyli nierówno pracuje . Skacze w tedy gdy jest nieprzepalony Jeśli potrzymasz go przez dłuższą chwilę na 2000 obr/min to woda automatycznie się wymiesza z olejem i silnik w miarę pracuje...kopci z powodu zalegającej wody.Podejrzewam że jak postoi dłużej to znowu będzie skakał...Pzdr ;):D:D
  • Poziom 11  
    A w jakich miejscach może zalegać? Silnik został dogrzany do 90 st.C Aż do otwarcia termostatu. I to kilka razy. Mam podejrzenia że może blok być pęknięty. Dodatkowo pompa wtryskowa może powoli się kończyć. Tylko czy to nie za dużo dla silnika o przebiegu 148 tys km? Głowica szczelna. powierzchnia bloku bez skazy. Jeżeli blok pęknięty to chyba w takim miejscu że woda idzie do oleju, a to kopcenie na niebiesko jest chyba typowe dla brania oleju a nie wody. Miałem jakiś czas temu mazde w dieslu i pękła mi głowica. To kopcił na biało a nie na niebiesko. Troche w mechanice grzebałem z zamiłowania. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić. Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • SterControlSterControl
  • Poziom 11  
    A kopcenie na czarno?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Witam ponownie. Samochód postał cały dzień. Odpalenie nawet dośc dobrze. Dalej kopci na niebiesko. Cały czas kopci tak, jak kiedyś jeździły lokomotywy parowe i z komina wydobywały się kłęby białego dymu z tym, że tu dym jest niebieski. Silnik dalej pracuje bardzo nierównomiernie. Nawet po zagrzaniu. Jak już się zagrzeje i caly czas trzymam ok 1500 obr i puszcze gaz to spadnie poniżej 1000 i tak jakby 2 cylindry raz pracowały a raz nie. I tak cały czas. Dopiero dodanie odrobine gazu i silnik pracuje normalnie. Druga sprawa, jak lałem olej przed pierwszym uruchomieniem to było na bagnecie troszke powyżej pół podziałki. Po odpaleniu spadło do powyżej minimum (czyli normalne, że filtr został zalany, kanały, troche na głowicy zostało, itp). Wczoraj po dość długiej próbie "oleju" już było max. Dzisiaj wieczorem przed odpaleniem było prawie max i po odpaleniu (ok 20 minut pracy) tak samo (prawie max). Płynu w zbiorniczku wyrównawczym raczej nie ubyło, a jeśli ubyło to może 100 ml.
  • Poziom 10  
    Witam.
    Mógł byś kolego dopisać co było w końcu przyczyną tego kopcenia?
    I druga kwestia to ustawienie rozrządu,jak możesz to opisz jak to zrobić bo szukam trochę w necie i ciężka sprawa żeby(może osobny temat?).
    Napisałem bo jest to bardzo ciekawy temat i myślę,że nie jednemu by pomógł.
    Z góry dziękuje w imieniu wszystkich forumowiczów.
  • Poziom 11  
    przyczyną było pęknięcie bloku. najprawdopodobniej poprzedni właściciel zostawił na zimę wode w układzie chłodzenia. jak woda zamarzła to rozerwało blok. Dodatkowo przemawia za tym fakt, że chłodnica była wymieniona na nówkę oraz zakamieniała nagrzewnica. Silnik wymieniłem na inny (w całości, sprawny) a głowice w idealnym stanie mam do sprzedania. Również mam uszczelkę do niej oraz pompę wtryskową. Zresztą mam cały spód silnika z pękniętym blokiem. Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    samochód ponad rok temu został sprzedany. za to za ile go kupiłem, zrobiłem kapitalny remont głowicy + bardzo droga uszczelka + termostat. W konsekwencji wymieniłem cały silnik a ten stary razem z tym rzeczami które wymieniłem został mi. Podsumowując wszystkie koszta przy sprzedaży i tak na nim zarobiłem. No i jeszcze mam głowice w idealnym stanie, bardzo drogą uszczelkę, termostat (nówka), i całą resztę silnika z pękniętym blokiem NA SPRZEDAŻ
  • Poziom 2  
    Kolego, a tą uszczelkę masz do sprzedania za ile?? i jeszcze interesuje mnie pokrywa zaworów... bo mam właśnie wyciek spod uszczelki, głowica do planowania... :/
  • Poziom 11  
    uszczelka jeszcze jest. Kosztowała mnie na hurtowni (po upustach dla warsztatów) 250 zł. Myślę że mogę ją odsprzedać za 200. Jest firmy REINZ. Niestety opakowania nie mam.