Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
CControls
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rower Elektryczny-grzejący się silnik dobra przekładnia.

02 Sie 2009 12:04 19501 81
  • #31 02 Sie 2009 12:04
    isa1970
    Poziom 13  

    witam pochylenie się pomaga ale tylko trochę ponieważ nawet przy pochylonej pozycji będziesz pełnił funkcję hamulca aerodynamicznego

    inaczej jest w rowerze poziomym to mój rower

    http://www.youtube.com/watch?v=5g0PeCnhOWA



    mniejsza powierzchnia czołowa skutkuje mniejszymi oporami poza tym w pozycji półleżącej powietrze po tobie spływa a nie jest łapane jak w żagiel jak w tradycyjnym rowerze

    dodatkowe zalety to nisko położony środek ciężkości co skutkuje większa stabilnością do tego typu rowerów należą wszystkie rekordy szybkości tradycyjny rower jest bez szans szczególnie w jeździe pod wiatr widać różnice nie wspomnę o komforcie podczas jazdy...

    wyliczono że człowiek jadący na zwykłym rowerze przy szybkości 30 km/h 80% energii zużywa tylko na pokonanie oporów powietrza

    tak wygląda mój rowerek jest przednio nependowym low racerem
    świetnie nadaje się do zamontowania silnika ponieważ napęd ma na przednie koło na tył można zamontować koło z kasetą a pod siedzeniem silnik..... tak się składa że bendę miał do sprzedania ramę do takiego rowerka :

    http://forum.poziome.pl/index.php?topic=371.0

  • CControls
  • #32 02 Sie 2009 12:09
    323493
    Użytkownik usunął konto  
  • #33 02 Sie 2009 12:11
    798109
    Użytkownik usunął konto  
  • CControls
  • #34 02 Sie 2009 12:31
    isa1970
    Poziom 13  

    Mictronic napisał:
    Taki rower wg mnie jest dobry ale jak chcesz pokonać rekreacyjnie wiele kilometrów.Ale to ma być rower do użytku codziennego,jazda po chodnikach/ulicach.Bałbym się podróżować tym 30kmh...


    jest bezpieczniejszy od tradycyjnego jeśli nawet upadniesz to z wysokości to tak jak byś spadł z krzesła nic ci nie grozi i nie lecisz na głowę co najważniejsze jest tez stabilniejszy od tradycyjnego a po płaskim kiedy miałem cienie oponki i korbę szosową wyciągałem 60 km/h (nie jestem kolażem jeżdżę rekreacyjnie) możesz nim jechać i wcale nie trzymać kierownicy :)

    dlatego jestem pewien że prędkość,stabilność by wzrosła i aku by ci na dłużej starczyły

  • #35 02 Sie 2009 12:59
    798109
    Użytkownik usunął konto  
  • #36 02 Sie 2009 14:31
    parafka
    Poziom 20  

    tlock napisał:
    Ale proszę mi wyjaśnić dlaczego mi się grzeje a koledze Mictronik nie?

    Bo u Ciebie silnik bierze ponad 18A a u kolegi 16A.
    A przy niekorzystnej przekładni wychodzi pewnie ponad 20A ale to do Ciebie nie dociera.

  • #37 02 Sie 2009 15:00
    798109
    Użytkownik usunął konto  
  • #38 02 Sie 2009 15:14
    Stary1952
    Poziom 33  

    Witam .
    Bardzo dobrze by było dla Ciebie i twojego silnika gdybyś miał stałą kontrolę prądu pobieranego podczas jazdy . Jest mnóstwo takich małych amperomierzy z wewnętrznym bocznikiem , można je kupić za kilka do kilkunastu złotych . Dokładność takowych jest kiepska ale do Twojego celu w zupełności wystarczająca , np. taki :
    http://unitrel.pl/gif/5681.jpg
    Pozdrawiam .

  • #39 02 Sie 2009 15:26
    798109
    Użytkownik usunął konto  
  • #40 02 Sie 2009 15:33
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Tylne zębatki daj 40z.

  • #41 02 Sie 2009 15:39
    isa1970
    Poziom 13  

    mam pytanko chciałbym sobie zrobić też napęd elektryczny a z elektroniki to niewiele wiem :) tak sobie myślę ze najprościej byłoby akumulator 12v przetwornica napięcia z allegro 12 na 220v i jakąś wiertarkę odpadła by wtedy elektronika wiertarki maja regulacje obrotów a nawet te bazarowe sporo potrafią wytrzymać ? co o tym myślicie ?

    chciał bym to zrobić się nie narobić i jeszcze żeby tanio wyszło czy to zdało by egzamin ?:)

  • #42 02 Sie 2009 15:41
    parafka
    Poziom 20  

    tlock napisał:
    No tak ale ta nalepka to chwyt marketingowy przecierz silniki sa dokładnie takie same.....

    Dlaczego sądzisz po obudowie?
    Mierzyłeś prąd bez obciążenia twojego silnika i kolegi?
    To nie są te same silniki.
    Ten 500W jest silniejszy kosztem czasu pracy.

    Wracając do przełożeń to kup z allegro używaną zębatkę Shimano z trybem 34z i będzie trochę lepiej a kosztować cię to będzie 10zł.

  • #43 02 Sie 2009 16:10
    798109
    Użytkownik usunął konto  
  • #45 02 Sie 2009 18:00
    798109
    Użytkownik usunął konto  
  • #46 02 Sie 2009 18:07
    parafka
    Poziom 20  

    KrzysztofS napisał:
    ...Koleś go zajechał :) Nie on miał 250W .... Ale to samo wykonanie.

    Jak podłączył 24V silnik pod 36V to nic dziwnego że zajeździł i przegrzał.

    Dodano po 1 [minuty]:

    tlock:
    Przełożenia policz tak aby prędkość była 30km/h.
    To i tak dużo jak na silnik 500W.

  • #47 02 Sie 2009 19:17
    798109
    Użytkownik usunął konto  
  • #48 02 Sie 2009 19:26
    parafka
    Poziom 20  

    isa1970 napisał:

    chciał bym to zrobić się nie narobić i jeszcze żeby tanio wyszło czy to zdało by egzamin ?:)

    Nie, pomysł nie trafiony.
    Poszukaj na elektrodzie info o napędach elektrycznych.

  • #49 02 Sie 2009 21:17
    798109
    Użytkownik usunął konto  
  • #50 03 Sie 2009 04:23
    wada

    VIP Zasłużony dla elektroda

    tlock napisał:
    No ale koledze się nie grzeje dodam że on ma silnik taki jak ja wygląda tak samo a nalepki mam inne mi pisze:
    MY1020
    18,3A
    500wat
    36v

    Masz wyraźnie napisane
    moc maksymalna jaką z tego silnika można pociągnąć to 500W
    Prąd maksymalny jaki można na jego podać to 18.3A
    i napięcie pracy to 36V

    a jak masz złe przełożenie, przykładowo w hulajnogach jest 1/22 lub 1/34 zależy jaka wersja, dzięki temu silnik wchodzi bez problemu na swoje optymalne obroty, przy tym przełożeniu co masz na pewno nieźle przeciążasz silnik i pobiera on prąd ponad znamionowy może dochodzić do kilkudziesięciu amper, gdybyś miał oryginalny sterownik od hulajnóg czy rowerów, to one mają ogranicznik prądowy, dzięki czemu silnik płynnie i bez przeciążeń się rozpędza, bo sterownik pilnuje aby nie przekroczyć dla tego silnika 15A, a sam widzisz że nawet przy tych 36V i 18,3A to silnik pobiera 659 WAT !!!
    A przy w pełni naładowanym akumulatorze to 43,2V , 18,3A to aż 790 WAT
    a w twoim wypadku na tym sterowniku Atmegi, to pewnie i 25A spokojnie szarpie, a to już 900WAT - czyli jakieś 400Wat idzie w gotowanie silnika.

    A więc:
    kup oryginalny sterownik
    lub dorób ogranicznik prądowy do 15 Amper max

    i daj większe przełożenie (w twoim wypadku to na jeden obrót koła, to przynajmniej 30 obrotów silnika i 50km/h rozwiniesz bez gotowania silnika) zobacz jak dużą zębatkę ma kolega na kole, czym większa tym większą moc zyskujesz i mniejsze straty prądu, i jak najmniejsza na silniku.

    I co najważniejsze naucz się prawo OMA :D zanim zaczniesz bawić się elektryką.

    I NA PEWNO NIE PUŚCISZ SILNIKA Z DYMEM !!!

    Ciekawe rozwiązanie to założyć na silnik przekładnię zębatą, od jakiejś wiertarki dwubiegowej, choćby starej polskiej celmy.

    A na koniec to szczypta matematyki ze szkoły podstawowej, której chyba nie ukończyłeś jeszcze.

    Masz koła chyba 24 cale
    czyli średnica 0,6m
    a więc obwód ich to Π • d = O czyli 1,88m
    aby przejechać 50km na godzię, to musi koło zrobić 26596 obrotów w ciągu godziny, czyli w ciągu minuty 443 obroty/minutę
    A silnik ma optymalną pracę pomiędzy 2000 a 5000 obrotów/min
    a więc przyjmując te maxymalne obroty silnika i twoja maksymalną prędkość to przełożenie musisz mieć 1 (obrót koła) do 11,2(obrotów silnika) przy takim przełożeniu silnik powoli będzie się rozpędzał i dojdzie do tych twoich 50km/h
    przy większych przełożeniach silnik będzie się dużo szybciej rozpędzał, bez problemu pokonywał różne wzniesienia (będzie rower miał większego kopa) ale prędkość co nieco spadnie ale nie za bardzo bo silnik ma mniejsze wtedy obciążenie, przez co mniej prądu pożera i dalej dojedziesz na w pełni naładowanych akumulatorach.
    Ale niestety nie podałeś jaką prędkość optymalną podano na silniku
    Rated Speed: ****RPM trzeba wtedy obliczyć przełożenia dla tych obrotów.

    I ostatnia twoja sprawa to bezpieczeństwo
    Czy twoja konstrukcja wytrzyma tę prędkość?
    czy koła z zębatkami masz dobrze wyważone i wycentrowane?
    bo przy tych 50km/h to koło musi obrócić się 7,3 raza w ciągu sekundy - drgania 7.3Hz, są też szkodliwe dla twego serca i nie tylko.

  • #51 03 Sie 2009 09:10
    798109
    Użytkownik usunął konto  
  • #52 03 Sie 2009 09:37
    323493
    Użytkownik usunął konto  
  • #53 03 Sie 2009 15:49
    wada

    VIP Zasłużony dla elektroda

    Młody człowieku - przeczytaj mój post kilkakrotnie ze zrozumieniem o czym piszę, policz ponownie dla tych swoich kół 26" , to co pisze na silniku to są optymalne obroty jego, standardowo wkręcają się one do około ponad połowy więcej niż pisze, a standardowe chińskie sterowniki zabezpieczają twój silnik przed spaleniem i akumulator przed oderwaniem płyt z powodu przeciążenia, i na kilkadziesiąt chińczyków jeszcze nie trafił mi się uszkodzony sterownik, najczęściej są pourywane kable, lub kiepski montaż, a uszkodzenie może się zdarzyć jak ktoś źle zamontuje sterownik, pomyli kable lub nie zapewni chłodzenia.

    I policz sobie dokładnie swoje przełożenie - pokręć kołem i policz ile obrotów robi silnik na jeden obrót koła, i nie pisz bzdur o ilościach zębów.

    A przykładowo to lekko zmodernizowana chińska hulajnoga z silnikiem 250W i dwoma akumulatorami 26Ah, z dołożoną przekładnią od wiertarki celmy na pierwszym biegu jedzie do 15km/h, na drugim rozpędza się do 47km/h i na jednym naładowaniu robi bez problemu dystans 80km.

  • #54 03 Sie 2009 17:50
    798109
    Użytkownik usunął konto  
  • #55 03 Sie 2009 19:04
    Stary1952
    Poziom 33  

    tlock napisał:
    A twojego postu nie potrzebuję czytać kilkakrotnie gdyż nie mam takiej potrzeby, ani czasu.

    Młody człowieku , szanuję Twój zapał w realizacji swoich pomysłów ale tego typu odpowiedzi do ładnych nie należą . Kol. " wada " podsuwa Ci bardzo dobre rady a Ty je sobie lekceważysz , nieładnie .. :sm31:

  • #56 03 Sie 2009 20:21
    798109
    Użytkownik usunął konto  
  • #57 03 Sie 2009 20:32
    marek kolbusz
    Poziom 16  

    Wracając do sprawy kolegi, to ile każdy z was waży?

  • #58 03 Sie 2009 20:43
    parafka
    Poziom 20  

    tlock napisał:
    Przykro mi ale ja nie korzystam z gotowców :) Zastosowanie u mnie ograniczenia prądowego jest prawie nie możliwe gdyż jest PWM a pwm nie daję wtedy możliwości pomiaru cyfrowego prądu i odcinania gazu w danym momencie.

    Myślę, że powinieneś kupić gotowy rower bo nie potrafisz obliczyć nawet przekładni a co dopiero zmierzyć prąd "cyfrowy" jak to poetycko określiłeś.
    I zacznij czytać to co Ci ludzie piszą a nie pytasz w kółko o to samo
    i jeszcze się obrażasz.
    Pa!

  • #59 03 Sie 2009 20:51
    798109
    Użytkownik usunął konto  
  • #60 03 Sie 2009 21:05
    parafka
    Poziom 20  

    No to policz tak, abyś jechał max 30km/h przy 2500RPM