Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiesta 97 1,3 8V Wymiana łańcucha rozrządu.

domex32 02 Sie 2009 09:30 16661 32
  • #1 02 Sie 2009 09:30
    domex32
    Moderator Samochody

    Witam.

    Czy ktoś z was jest w posiadaniu materiałów pomocnych w wymianie łańcucha rozrządu, kub czy ktoś mógłby mi opisać procedurę?

    Konkretnie chodzi mi o to czy trzeba wyciągać silnik, i czy wymagany jest demontaż misy olejowej do zmiany łańcucha i kół zębatych?

    0 29
  • Pomocny post
    #2 02 Sie 2009 19:35
    majsterek 1
    Poziom 14  

    Witam,silnika nie musisz wyciągać do wymiany łańcucha,rozrząd prosty taki jak Fiat 126p znaki na kołach mają się pokrywać równolegle do siebie,natomiast z miską nie jestem pewien czy musisz ją zdemontować ponieważ ja ją odkręcałem bo wymieniałem wałek rozrządu+szklanki i już nie pamiętam czy napinacz da się wyjąć bez jej demontażu.Ale masz tu schemat to naświetli trochę umysł.Pozdrawiam.

    1
  • #3 02 Sie 2009 21:31
    domex32
    Moderator Samochody

    Super kolego, wielkie dzięki, tylko jeszcze jak byś powiedział co to jest na pierwszym rysunku od góry to by było git :)

    0
  • #4 02 Sie 2009 23:40
    majsterek 1
    Poziom 14  

    Mam niestety opis rozrządu po angielsku,ale z tego co mniej więcej zorientowałem to chodzi o pomiar wysokości napinacza krzywki powyżej korpusu silnika.Rozebrałem ten rozrząd i złożyłem,autko to przejechało już 55 tyś.km. i bez zarzutu, także myślę że i Ty dasz radę.Pozdrawiam.

    0
  • #5 02 Sie 2009 23:59
    domex32
    Moderator Samochody

    Czy po wymianie rozrządu autko nabrało nieco mocy, spalanie zmniejszyło się i ustało to denerwujące grzechotanie?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Z jakiej firmy najlepiej zamówić zestaw?

    1
  • #6 03 Sie 2009 00:17
    majsterek 1
    Poziom 14  

    Ja miałem wytartą krzywkę na wałku rozrządu więc przy okazji wymieniłem rozrząd marki Ruville ale dobre rozrządy też są firmy SWAG.Co do spalania i mocy silnika to zacząłbym od regulacji zaworów .Wydechowe 0,30 mm,
    ssące 0,20mm, na zimnym silniku.

    0
  • #7 03 Sie 2009 00:27
    domex32
    Moderator Samochody

    Zaworki reguluje raz do roku, faktycznie na mniejsze luzy niż zalecane wiec raczej sprawa zaworów odpada. A jaki miałeś objaw wytartej krzywki? coś klepało czy bezobjawowo?

    0
  • Pomocny post
    #8 03 Sie 2009 00:59
    majsterek 1
    Poziom 14  

    Auto paliło na trzy cylindry a w silniku był taki metaliczny dżwięk jakby ktoś małym młotkiem intensywnie stukał,więc pierwsze co zrobiłem to odkręciłem pokrywę klawiatury bo z początku myślałem że się zawór urwał.Ale patrzę a tu laska popychacza lużno leży obok konika zaworu wydechowego więc już wiadomo było że wałeczek rozrządu kaput.A powodem klepania była szklanka popychacza którą wałek resztą krzywki ją podbijał w korpusie silnika.

    0
  • #9 03 Sie 2009 08:17
    domex32
    Moderator Samochody

    Wszystko jasne. Jeszcze Tylko przydała by się potwierdzone zdanie o wyciąganiu bądź nie wyciąganiu silnika i bym ruszał do działania.

    0
  • #10 03 Sie 2009 09:30
    ociz
    Moderator Samochody

    domex32 napisał:
    ustało to denerwujące grzechotanie??

    Nigdy nie ustąpi dopuki zawory będą prawidłowo ustawione, ten typ tak ma :P.

    0
  • #11 03 Sie 2009 10:49
    marek1977
    Poziom 33  

    Nie rozrząd, a raczej wałek się skończył.

    0
  • #12 03 Sie 2009 14:43
    domex32
    Moderator Samochody

    Czyli to grzechotanie to wina wałka a nie łańcucha tak? i czy do wymiany muszę wyciągać silnik?

    0
  • #13 03 Sie 2009 16:09
    marek1977
    Poziom 33  

    W tych silnikach padały wałki rozrządu i to nie jest rzadki przypadek, bo dużo tego się wymieniało.
    Jak luzy są mniejsze niż powinny to wypali zawory.
    Nie słyszę tego dźwięku więc ciężko mi powiedziec czy to z rozrządu, może to pompa oleju grzechocze?

    0
  • #14 03 Sie 2009 17:26
    domex32
    Moderator Samochody

    A jeśli luzy zaworowe w normie, i klawiatura wygląda ok, to jak ocenić czy to wałek się zużył czy łańcuch?


    230 tys to nie czas na wymianę łańcucha?

    0
  • #15 03 Sie 2009 19:38
    marek1977
    Poziom 33  

    łańcuch powinien wystarczyć do końca silnika. Jakie ciśnienie na cylindrach? Osłuchaj pompę oleju.

    0
  • #16 03 Sie 2009 21:42
    domex32
    Moderator Samochody

    Ciśnienie 16,5 16,0 15,5 15.0

    Pompę normalnie z kanału osłuchać?

    1
  • #18 03 Sie 2009 22:50
    majsterek 1
    Poziom 14  

    Opisz dokładnie skąd wydobywa się metaliczny dzwięk,bo jeżeli od strony dekla rozrządu to zasadniczo można przyjąć że mógł ulec wytarciu ślizg łańcucha i obija on o dekiel.Rozrządy na łańcuch nie zawsze są niezawodne jak nieraz nam by się zdawało,sam niedawno rozbierałem silnik PT Cruiser gdzie montowane są silniki mercedesa 2,2 CRD a autko młodziutkie atu w silniku żempoliło że aż miło w uszach.Jeżeli chodzi o pomiar wałka rozrządu to najlepiej było by go zdemontować.Ale ja bym spróbował bym zmierzyć chłopski sposobem,mianowicie miernik zegarowy podparłbym na głowicy natomiast na laskę popychacza oparłbym trzpień miernika zegarowego obracał bym silnikiem aby krzywka popychacza wałka znalazła się w dolnym położeniu,wyzerowałbym miernik po czym obracał bym silnikiem aby znaleść górny wznios krzywki spisał wymiar i tak dalej sprawdzałbym wymiary innych krzywek.Jeżeli wymiary krzywek lub krzywki będą znacznej różnicy to albo wytarciu uległa krzywka lub szklanka.Jeżeli chodzi o wymianę wałka to proponuję wyciągnąć silnik ja robiłem to bez wyciągania ale drugi raz jak bym miał robić to silnik na zewnątrz.

    0
  • #19 03 Sie 2009 23:30
    domex32
    Moderator Samochody

    Dźwięk dobywa się dokładnie z pod głównego koła pasowego, taki metaliczny brzęk na wolnych obrotach, oraz drugi nie co mniej głośny patrząc od góry na silnik to z lewej strony z pod pokrywy zaworów.

    0
  • #20 03 Sie 2009 23:46
    majsterek 1
    Poziom 14  

    Noto trzeba zakasać rękawy i do dzieła,bo od czegoś trzeba zacząć.Możemy tak pisać i medytować w nieskończoność a ponoć liczą się czyny.Do rozrządu nie musisz wyciągać silnika.Przyjemnej pracy.Pozdrawiam.

    0
  • #21 03 Sie 2009 23:48
    domex32
    Moderator Samochody

    :D Jutro z rańca się biorę, porobię fotki wstawię i opisze co tam widziałem ;p

    1
  • #22 04 Sie 2009 09:07
    domex32
    Moderator Samochody

    Trzeba demontować pompę wody?

    0
  • #23 04 Sie 2009 21:01
    majsterek 1
    Poziom 14  

    Pompę wody musisz zdemontować.

    0
  • #24 04 Sie 2009 23:47
    domex32
    Moderator Samochody

    Wymieniłem, bez demontażu pompy, brzęk ustał, zostało tylko podregulować zawory, bo teraz one hałasują ;]

    paranoja,żeby wymienić ślizg trzeba misę opuścić, a zęby ją odkręcić, to trzeba silnik od skrzyni rozdzielić.

    Fiesta 97 1,3 8V Wymiana łańcucha rozrządu.

    Fiesta 97 1,3 8V Wymiana łańcucha rozrządu.

    0
  • #25 06 Sie 2009 17:26
    majsterek 1
    Poziom 14  

    Sorki ale zapomniałem dodać żeby miskę zdjąc to musisz skrzynkę odstawić na bok żeby dostać się do dwóch śrubek M-6 . A co do pompy wodnej to musiałem ją zdemontować żeby silnik opuścić na dół żeby wyciągnąć wałek.

    0
  • #26 06 Sie 2009 19:52
    Moto124
    Poziom 9  

    A wyciagales walek rozrzadu aby wymienic rozrzad? I jakie tam sa znaki wedlug ktorych trzeba ustawic?

    0
  • #27 06 Sie 2009 23:28
    domex32
    Moderator Samochody

    Żeby wymienić łańcuch nie trzeba wyciągać wałka, na kołach są znaki które muszą się zgrać. Koło na wałku rozrządu można przykręcić tylko w jednej pozycji, po obróceniu o 180 stopni otwory nie pasują.

    0
  • #28 07 Sie 2009 11:54
    Moto124
    Poziom 9  

    To najlepiej sobie zaznaczyc chyba co? Na kole od walka rozrzadu i na bloku, czy tam sa wystarczajace znaki?

    0
  • #29 07 Sie 2009 22:21
    domex32
    Moderator Samochody

    Znaki na kołach muszą się pokryć, przyłóż linijkę do środka jednej i drugiej oski, i znaki powinny być w jednej linii ze środkami obydwóch osi.

    0
  • #30 03 Cze 2010 14:21
    domex32
    Moderator Samochody

    Witam brać pracującą ;]

    No i znowu klepie, aktualnie 257 tys.

    Przymierzam się do wymiany wałka, teraz mam zamiar również wymienić popychacze, i mam pytanko czy popychacze wyjdą do góry czy trzeba wyciągać głowice?

    0