Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Omega B 2.5 TDS - niepokojąco grzeje się

02 Sie 2009 20:27 5801 11
  • Poziom 9  
    witam wszystkich,
    problem jest następujący: półtora tygodnia temu zagotowałem chłodnicę - wzrost temperatury był momentalny, czerwone pole, lekkie szarpnięcia podczas dotaczania się na pobocze, wygotowany płyn w zbiorniku wyrównawczym, laweta do serwisu; następnego dnia diagnoza: uszkodzona pompa płynu chłodzącego - widziałem ją, skrzydełka były popękane; po wymianie i przejechaniu około 2 km w ruchu miejskim przy 1500 obrotów najpierw powolny wzrost temperatury do 95 stopni a później błyskawiczny skok do 100 - wtedy zgasiłem silnik. Wymienione zostało również sprzęgło wiskotyczne (bez zmian) a w końcu chłodnica (auto ma 13 lat więc stwierdziłem że nie zaszkodzi). Po wymianie chłodnicy wydawało się że wszystko gra, samochód trzymał 92-94 stopnie nawet przy nieco dynamiczniejszej jeździe (2500-3000 obr). Niestety dzisiaj postał trochę na upale i później objawy jak zaraz po naprawie pompy - najpierw powoli zagrzał się do 95 stopni, później szybki skok do 100 i zatrzymałem się żeby ostudzić silnik.
    Reasumując wymienione mam: pompę, wiskozę i chłodnicę, termostat ma trzy lata, dwa serwisy twierdzą że jest ok - podejrzewam pęknięcie głowicy lub uszkodzenie uszczelki (mam nadzieję że uszczelka) - czy może szukać jeszcze czegoś innego? Gdzie można zdiagnozować taką usterkę? Serwis diesla czy firmowy Opla? a może ktoś z Krakowa skieruje mnie w konkretne miejsce? z góry dziękuję

    --
    tomek domański
  • Poziom 17  
    Popytaj na tym forum: http://forum.omegaklub.eu/, pokierują Cię do kogoś kto zdiagnozuje silnik w pobliżu Ciebie.
    Poza tym masz zwykły motor TD.
    TDSy chodziły w BMW, chyba, że był swap.
  • Poziom 9  
    gobo napisał:

    TDSy chodziły w BMW, chyba, że był swap.


    to jest właśnie silnik BMW
  • Poziom 17  
    Opel montował seryjnie dwa rodzaje silników od BMW do Omegi.
    12 zaworowy X25DT oraz 24 zaworowy Y25DT. Czasami z intercoolerem.
    Oba niestety zwykłe turbo klekoty.
    Nie chciałem nikogo urazić ale takie są fakty.
    TDS w Omedze istnieje tylko po swapie. Inne opowieści to mit.
  • Poziom 23  
    Mamy rozumieć, że filtr powietrza masz czysty?
  • Poziom 14  
    Może warto było by wymienić termostat, może się przycina niewielki koszt w porównaniu z naprawą głowicy lub wymianą uszczelki.bo jeżeli to już nie pomoże to sam sobie odpowiedziałeś na zadane pytanie.
  • Poziom 9  
    majsterek 1 napisał:
    Może warto było by wymienić termostat


    chyba rzeczywiście tak zrobię, wtedy będę miał pewność że tkwi gdzie indziej
  • Poziom 9  
    termostat zmieniony, przy okazji sprawdzili mi szczelność uszczelki pod głowicą - nie cieknie

    filtr powietrza był porządnie przykurzony, ale jeszcze się nie lepił - tak czy inaczej zmieniłem od razu

    po wymianie pojeździłem trochę, trzymał 94 stopnie, zobaczymy co będzie jak upały wrócą; generalnie na moje pytanie co można jeszcze zrobić jeżeli dalej będzie się grzać mechanicy nie potrafią odpowiedzieć
  • Poziom 23  
    Może Sprawdzić drożność układu wydechowego
  • Poziom 14  
    Może masz niedrożny układ chłodzenia mam na myśli chłodnicę,czy auto jezdziło kiedyś na wodzie?
  • Poziom 9  
    Jędrek59 napisał:
    TDoman chłodnicę wymienił, niewykluczone że ma zakamieniony blok i głowicę (jeśli jeździł na wodzie). Sprawdziłbym również drożność przewodu odpowietrzającego(górny powrót do zbiorniczka wyrównawczego), i czy wtryskiwacze nie leją.


    po wymianie termostatu jest na razie ok - wygląda na to że być może zacinał się przy wyższych temperaturach, na razie auta nie katuję bo muszę na wakacje dojechać i wrócić, pół godziny po autostradzie wytrzymało bez zgrzania się...