Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Zasilacze UPS
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

elektryczna pompa wspomagania - adaptacja

03 Sie 2009 01:43 11997 18
  • Poziom 19  
    Witam .
    Potrzebuję zaadoptować do swojego autka elektryczna pompę wspomagania . I teraz mam pytanie , jakie sygnały dochodzą do pompy na pewno + po stacyjce i + na stałe i masa . Ale zazwyczaj jest jeszcze jeden . Czy on ma iść do diod wzbudzenia ?
    Jaką pompę polecacie jako najmniej awaryjną ?
    Jaki moc elektryczną rozwija silnik w tej pompie , domyślam się że jest jakiś układ który steruje ciśnieniem w zależności od obciążenia pompy .
    Pozdrawiam
  • Zasilacze UPS
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik obserwowany
    Kolego ratuje cię wspoma z: corsy B, twingo, i clio.
    Mogą pracować autonomicznie.
    Pobierają ok 500W na maxymalnym obciązeniu.
  • Poziom 35  
    Z astry G tez sie nada.
  • Zasilacze UPS
  • Poziom 22  
    Cytat:
    Pobierają ok 500W na maxymalnym obciązeniu.


    Taka pompa może pobrać dużo więcej mocy. Kiedyś w Fabii, aż światła przygasały jak ruszyło się kierownicą, a napięcie spadało do 12,5 V na uruchomionym silniku.
  • Użytkownik obserwowany
    Fakt jest niezaprzeczalny że to bierze więcej prądu niż alternator jest w stanie wyprodukować.
  • Poziom 19  
    projekt jest taki mam teraz klasyczny układ wspomagania pompa hydrauliczna napędzana z paska , z racji wymiany silnika na inny w którym praktycznie nie ma miejsca na zastosowanie hydraulicznej pompy muszę się ratować pompą elektryczną .
  • Użytkownik obserwowany
    To zatosuj maglownice taka jak jest w orginale przy tym silniku.
    Bo trochę się boję o bezpieczeństwo po takiej rzeźbie.
  • Poziom 19  
    W samochodzie mam przekładnię czyli ślimacznicę i wąs który rusza drążkami . Co do bezpieczeństwa to nie rozumiem zbytnio bo przecież bez obiegu płynu też da się zakręcić kierownicą bez większych trudności .
  • Użytkownik obserwowany
    Masz fabie czy punto?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik obserwowany
    Punto II na niskich obrotach nie wydala.
    Jest tam chyba 60A. W bezklimowcu.
  • Poziom 42  
    gdy pobiera 60 A to moc jest ponad 700 W.
  • Poziom 19  
    nie jest to 125p ze wspomaganiem z poloneza ale wypada org silnik FSO a wpada coś innego, niestety nie ma możliwości montażu koła 2 bieżniowego do napędu pompy bo nie zmieści się w komorze silnika . Nnie ma możliwości założenia wspomagania na wałku kierowniczym tak jak część z was proponuje ala punto 2 . Chodzi mi o pompy stosowane np w oplach astra 2, i w części dostawczych np vivaro itp . Hydrauliczna pompa !!
    Nikt nie wie do czego są dodatkowe przewody które do niej dochodzą ?
  • Użytkownik obserwowany
    Dodatkowe przewody to komunikacja z ECU.
    Możesz na krótko pompe podłaczyć.
    Jaki silnik wstawiasz?
  • Poziom 15  
    mylicie 2 urządzenia.... wspomaganie elektryczne (EPS) (clio2, punto, fabia...) gdzie nie ma płynu hydraulicznego i silnik elektryczny skręca kierownicą - i to pobiera duuuużo prądu...
    z
    pompą hydrauliczną o napędzie elektrycznym (clio, twingo....) która to pompuje płyn hydrauliczny zamiast pompy umieszczonej na silniku i napędzanej z paska - to urządzenie nie pobiera jakoś strasznie dużo prądu i za pewne o takie chodzi w tym wątku. Pompa taka pracuje ze stałą wydajnością - podobnie jak pompa przy silniku z zaworem regulującym ciśnienie, żeby nie rosło wraz z obrotami silnika. Jest zasilana bez kombinacji... +/-/zapłon (tzn nie fabrycznie, ale może być tak zasilana)

    Jeśli chodzi o pompy renault to szukaj takiej starszego typu - są duuużo mniej awaryjne od tych nowszych...
  • Poziom 19  
    dzięki , nareszcie konstruktywna odpowiedź . w których modelach renaulta występowały te pompy ?
  • Poziom 24  
    kolego polecam pompe z opla (były 2 typy, jeden dobry, drugi miał jakis feler i sie przegrzewal)
    u mnie już drugi rok jeździ od założenia (nie w oplu), gwinty pompy pasują pod przekladnie/weże z FSO.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=320393&highlight= tutaj o pompie i sterowaniu +,-,+stacyjce,+kontrolki ladowania.

    ogólnie to radze zkładać dedykowane wspomaganie, chyba, że jak w moim przypadku oryginalna pompa była 15krotnie droższa od elektrycznej.
  • Poziom 18  
    A które te pompy z opla były te lepsze a które gorsze.
    Jedne mają dół aluminiowy żebrowany a inne zwykłą gładką aluminiową puszkę.
    Inna opcja zbiorniczek płynu z długa szyjka i krótka.