Witam
Pozstanowiłem napisać tutaj bo to chyba moja ostatnia deska ratunku
czyli Wy "elektrodowe mózgi "
Już mówie w czym rzecz
Kolega przywiózł mi fieste mk3 z 93r z motorkiem 1.3 na mono-wtrysku(zajechany
oraz silnik na wymiane z osprzetem z Escorta 96r jest to silnik 1.4 na wielopunkcie:
Fotka silnika juz w fiescie czyli sprawa przekładki ogarnięta
dla jasności o jaki chodzi
a teraz pytanko czy jest ktoś w stanie ogarnąć wiązkę z fiestyy i escorta razem do kupy ??
o co mi konkretnie chodzi, już tłumaczę:
Fiesta ma kostkę w której znajduje się 7 przewodów - oto one w kolejności slotów w kostce:
1 -Brązowy
2 -Puste (Obrotomierz ?)
3 -Brązowy ( Masa do pompy Paliwa)
4 -Czarny ( + na cewke )
5 -Czarno-Czerwony
6 -Czerwony ( stały + do ECU)
7 -Zielono-Brązowy (kontrolka cisnienia oleju)
8 -Czarno-Zielony ( sterowanie pompą paliwa )
9 -Puste
10-Puste
11-Puste
12-Puste
Oto kostka Escorta
1 -Fioletowo-Niebieski
2 -Niebiesko-Czarny
3 -Biało-Czarny
4 -Czarno-Czerwony
5 -Fioletowo-Niebieski
6 -Czarno-Zielony
7 -Pomarańczowo-Niebieski
8 -Fioletowo-Żółty
9 -Puste
10-Fioletowo-Czarny
11-Czarno-Niebieski
12-Puste
No i tak to wygląda jeżeli chodzi o kostki jednej i drugiej instalacji
szukam po schematach ale kaplica ;/ doszedłem tylko do kilku kabli w fieście opisałem w nawiasach przy kolorach.
i niestety na tym wszystko się zatrzymuje
Również po wypowiedziach i poradach na forach escorta i fiesty próbowałem łączyć kostki w następujący sposób:
przewód 4 z fiesty z przewodem 1 w escorcie
przewód 3 z fiesty z przewodem 2 w escorcie
przewód 6 z fiesty z przewodem 7 w escorcie
przewód 7 z fiesty z przewodem 6 w escorcie
przewód 8 z fiesty z przewodem 5 w escorcie
na takim połaczeniu po właczeniu zapłony pompa paliwa włacza się i działa ciągle do momentu kiedys wył zapłon i po 3 sek. się wyłącza
Również po włączeniu zapłonu pśtyka coś jakby potencjomert połozenia przepustnicy lub cos tej okolicy
Gdy chcę odpalic silnik śmierdzi paliwem ale niestety brak iskry
I do tego tylko doszełem
Mam nadzieje że znajdzie sie jakaś mądra głowa która to ogarnie
Dodam jeszcze ze Esiek miał Poduchy,Abs i Immo (mam kluczyk i ten pierścionek na stacyjkę i przy próbie odpalania kładę klucz na tym oringu) może ma ktoś róznież schemat podłaczenia immo lub diody bo nawet nie wiem czy miga czy nie miga
Pokazuje również zdjęcie któro ukazuje mała kostkę immo z kolei nie wiem czy kolejność kabli w niej jej dobra ponieważ przy demontażu pękła ze starości starałem sie łapac kable w pozycji jak wypadły i tak też je poskładałem ale ręki nie dam uciąć ze jest poprawna kolejność, oraz druga wolna kostka idąca od ECU do wnętrza samochodu ale myślę ze jest to kostka od wiązki AirBag z Escorta ale również moge się mylić
Bardzo proszę o pomoc
Pozdrawiam Piotrek
Pozstanowiłem napisać tutaj bo to chyba moja ostatnia deska ratunku


Już mówie w czym rzecz

Kolega przywiózł mi fieste mk3 z 93r z motorkiem 1.3 na mono-wtrysku(zajechany

Fotka silnika juz w fiescie czyli sprawa przekładki ogarnięta



a teraz pytanko czy jest ktoś w stanie ogarnąć wiązkę z fiestyy i escorta razem do kupy ??
o co mi konkretnie chodzi, już tłumaczę:
Fiesta ma kostkę w której znajduje się 7 przewodów - oto one w kolejności slotów w kostce:
1 -Brązowy
2 -Puste (Obrotomierz ?)
3 -Brązowy ( Masa do pompy Paliwa)
4 -Czarny ( + na cewke )
5 -Czarno-Czerwony
6 -Czerwony ( stały + do ECU)
7 -Zielono-Brązowy (kontrolka cisnienia oleju)
8 -Czarno-Zielony ( sterowanie pompą paliwa )
9 -Puste
10-Puste
11-Puste
12-Puste
Oto kostka Escorta
1 -Fioletowo-Niebieski
2 -Niebiesko-Czarny
3 -Biało-Czarny
4 -Czarno-Czerwony
5 -Fioletowo-Niebieski
6 -Czarno-Zielony
7 -Pomarańczowo-Niebieski
8 -Fioletowo-Żółty
9 -Puste
10-Fioletowo-Czarny
11-Czarno-Niebieski
12-Puste
No i tak to wygląda jeżeli chodzi o kostki jednej i drugiej instalacji

szukam po schematach ale kaplica ;/ doszedłem tylko do kilku kabli w fieście opisałem w nawiasach przy kolorach.


Również po wypowiedziach i poradach na forach escorta i fiesty próbowałem łączyć kostki w następujący sposób:
przewód 4 z fiesty z przewodem 1 w escorcie
przewód 3 z fiesty z przewodem 2 w escorcie
przewód 6 z fiesty z przewodem 7 w escorcie
przewód 7 z fiesty z przewodem 6 w escorcie
przewód 8 z fiesty z przewodem 5 w escorcie
na takim połaczeniu po właczeniu zapłony pompa paliwa włacza się i działa ciągle do momentu kiedys wył zapłon i po 3 sek. się wyłącza
Również po włączeniu zapłonu pśtyka coś jakby potencjomert połozenia przepustnicy lub cos tej okolicy
Gdy chcę odpalic silnik śmierdzi paliwem ale niestety brak iskry

I do tego tylko doszełem

Mam nadzieje że znajdzie sie jakaś mądra głowa która to ogarnie

Dodam jeszcze ze Esiek miał Poduchy,Abs i Immo (mam kluczyk i ten pierścionek na stacyjkę i przy próbie odpalania kładę klucz na tym oringu) może ma ktoś róznież schemat podłaczenia immo lub diody bo nawet nie wiem czy miga czy nie miga

Pokazuje również zdjęcie któro ukazuje mała kostkę immo z kolei nie wiem czy kolejność kabli w niej jej dobra ponieważ przy demontażu pękła ze starości starałem sie łapac kable w pozycji jak wypadły i tak też je poskładałem ale ręki nie dam uciąć ze jest poprawna kolejność, oraz druga wolna kostka idąca od ECU do wnętrza samochodu ale myślę ze jest to kostka od wiązki AirBag z Escorta ale również moge się mylić



Bardzo proszę o pomoc
Pozdrawiam Piotrek