Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Swap z 1.3 mono na 1.4 efi i wielki problem :(

Piotrek13910 03 Aug 2009 19:53 3602 14
Wago
  • #1
    Piotrek13910
    Level 10  
    Witam

    Pozstanowiłem napisać tutaj bo to chyba moja ostatnia deska ratunku :) czyli Wy "elektrodowe mózgi ":D

    Już mówie w czym rzecz :)

    Kolega przywiózł mi fieste mk3 z 93r z motorkiem 1.3 na mono-wtrysku(zajechany :( oraz silnik na wymiane z osprzetem z Escorta 96r jest to silnik 1.4 na wielopunkcie:

    Fotka silnika juz w fiescie czyli sprawa przekładki ogarnięta :D dla jasności o jaki chodzi :)

    Swap z 1.3 mono na 1.4 efi i wielki problem :(


    a teraz pytanko czy jest ktoś w stanie ogarnąć wiązkę z fiestyy i escorta razem do kupy ??

    o co mi konkretnie chodzi, już tłumaczę:

    Fiesta ma kostkę w której znajduje się 7 przewodów - oto one w kolejności slotów w kostce:

    1 -Brązowy
    2 -Puste (Obrotomierz ?)
    3 -Brązowy ( Masa do pompy Paliwa)
    4 -Czarny ( + na cewke )
    5 -Czarno-Czerwony
    6 -Czerwony ( stały + do ECU)
    7 -Zielono-Brązowy (kontrolka cisnienia oleju)
    8 -Czarno-Zielony ( sterowanie pompą paliwa )
    9 -Puste
    10-Puste
    11-Puste
    12-Puste

    Oto kostka Escorta

    1 -Fioletowo-Niebieski
    2 -Niebiesko-Czarny
    3 -Biało-Czarny
    4 -Czarno-Czerwony
    5 -Fioletowo-Niebieski
    6 -Czarno-Zielony
    7 -Pomarańczowo-Niebieski
    8 -Fioletowo-Żółty
    9 -Puste
    10-Fioletowo-Czarny
    11-Czarno-Niebieski
    12-Puste


    No i tak to wygląda jeżeli chodzi o kostki jednej i drugiej instalacji :(

    szukam po schematach ale kaplica ;/ doszedłem tylko do kilku kabli w fieście opisałem w nawiasach przy kolorach.:idea: i niestety na tym wszystko się zatrzymuje :(

    Również po wypowiedziach i poradach na forach escorta i fiesty próbowałem łączyć kostki w następujący sposób:

    przewód 4 z fiesty z przewodem 1 w escorcie
    przewód 3 z fiesty z przewodem 2 w escorcie
    przewód 6 z fiesty z przewodem 7 w escorcie
    przewód 7 z fiesty z przewodem 6 w escorcie
    przewód 8 z fiesty z przewodem 5 w escorcie

    na takim połaczeniu po właczeniu zapłony pompa paliwa włacza się i działa ciągle do momentu kiedys wył zapłon i po 3 sek. się wyłącza
    Również po włączeniu zapłonu pśtyka coś jakby potencjomert połozenia przepustnicy lub cos tej okolicy
    Gdy chcę odpalic silnik śmierdzi paliwem ale niestety brak iskry :(
    I do tego tylko doszełem :(

    Mam nadzieje że znajdzie sie jakaś mądra głowa która to ogarnie :)
    Dodam jeszcze ze Esiek miał Poduchy,Abs i Immo (mam kluczyk i ten pierścionek na stacyjkę i przy próbie odpalania kładę klucz na tym oringu) może ma ktoś róznież schemat podłaczenia immo lub diody bo nawet nie wiem czy miga czy nie miga :(

    Pokazuje również zdjęcie któro ukazuje mała kostkę immo z kolei nie wiem czy kolejność kabli w niej jej dobra ponieważ przy demontażu pękła ze starości starałem sie łapac kable w pozycji jak wypadły i tak też je poskładałem ale ręki nie dam uciąć ze jest poprawna kolejność, oraz druga wolna kostka idąca od ECU do wnętrza samochodu ale myślę ze jest to kostka od wiązki AirBag z Escorta ale również moge się mylić :(

    Swap z 1.3 mono na 1.4 efi i wielki problem :(
    Swap z 1.3 mono na 1.4 efi i wielki problem :(

    Bardzo proszę o pomoc
    Pozdrawiam Piotrek
  • Wago
  • #2
    Macosmail
    Level 34  
    Witam. Po pierwsze i najważniejsze zdobyć schematy obydwu modeli i wersji silnikowych i wszystko poskładać do kupy tak jak powinno być. Bez wiedzy radzę się za to nie brać, podłączysz coś źle i uszkodzisz ECU lub jakiś inny osprzęt silnika. Pozdrawiam.
  • #3
    Piotrek13910
    Level 10  
    Wiec może masz takie schematy ?? bo ja jeśli coś znajde na necie to są nieczytelne a do silnika 1.4 efi z immo z resztą bez immo w tej wersji Escorta w ogóle nie ma takich schematów :(
  • #4
    Macosmail
    Level 34  
    Nie wiem czy to takie silniki bo nie podałeś oznaczeń kodowych, ale coś znalazłem.

    Escotr 1.4 F4b 96
    Swap z 1.3 mono na 1.4 efi i wielki problem :(

    Fiesta 1.3CAT J6B 93
    Swap z 1.3 mono na 1.4 efi i wielki problem :(

    Swap z 1.3 mono na 1.4 efi i wielki problem :(

    Pozdrawiam.
  • #5
    Piotrek13910
    Level 10  
    tzn ten 1.3 nie wiem jakie oznaczenie ale ten nowy 1.4 z escorta jest to silnik EFI PTE z PATS i szukam schematu na którym pierwszy pin komputera czyli zasilający ma kolor pomarańczowo żółty :)
  • Wago
  • #6
    Macosmail
    Level 34  
    No to ten pierwszy schemat jest do tego. Chodzi bardziej o oznaczenie kodowe typu F4B czy F6F. Głównie wątpliwości mam co do silnika 1.3, ale to też pewnie ten schemat bo starsze miały oddzielnie moduł zapłonu, a ten ma zintegrowany. Pozdrawiam.
  • #7
    Piotrek13910
    Level 10  
    no jeżeli chodzi o ten moduł to własnie 1.3 miał oddzielnie EDIS'a a 1,4 ma juz w kompie wbudowanego jak i ten nieszczęsny immobilaizer :/

    I na co patrze bo 1 pin u mnie na kompie czyli ten zasilający mam w kolorze pomarańczowo-żółtym a na schematach ciezko o ten model :(
  • #8
    andrzej1982
    Level 18  
    Na immo składa się pierścień przy stacyjce, puszka immo (znajduje się za schowkiem pasażera) oraz kluczyk. To wszystko musisz mieć z escorta.
  • #9
    Macosmail
    Level 34  
    Ale mi chodzi tylko o 1.3 bo też mam jeden schemat z modułem, a drugi bez. Co do kolorów to przecież na schemacie nie jest zaznaczony kolor pinu zasilającego.
  • #10
    Piotrek13910
    Level 10  
    hmmm dziwne bo ja kupiłem ten silnik z escorta mam do niego wiązke po silniku, ECU wraz z patsem, pierścionek na stacyjkę i kluczyk.
    Jeżeli chodzi o ta puszke nic takiego nie mam ani nie było w tym Escortcie jedyne co zostaje to wolna kostka w kabinie własnie z tej wiązki od kompa
    i jest w niej 4 kabelki

    Swap z 1.3 mono na 1.4 efi i wielki problem :(

    jak widać
    znajduje się w niej grubszy przewód żółto-zielony, i 3 cienkie:
    szaro pomarańczowy, i dwa pomarańczowo-niebieskie (migająca dioda LED IMMO) i wydaje mi się że też żółty jest to kabel zasilający wiązke poduszek w escorcie ponieważ mam zdjęcie wiązki AIR-BAG escorta i jest w niej właśnie druga część tej kosteczki no i na żółtym kabelku jest napięcie 12v.
    Więc mój model chyba nie posiadał tej puszki.
  • #11
    Macosmail
    Level 34  
    Dorzucam jeszcze spis komponentów dla silnika 1.4 F4B.

    Swap z 1.3 mono na 1.4 efi i wielki problem :(

    Pozdrawiam.
  • #12
    Piotrek13910
    Level 10  
    super dzięki tylko jedno pytanie wytłumacz mi podłaczenie PATS'a bo wg schematu wchodzi do niego 4 przewody i wychodzi 3 a u mnie jak widać na fotce mam 4 przewody i żadnego zapętlenia w sumie by kolorki grały jeżeli chodzi o obie kostki do czujnika immo przy stacyjce mam kolory
    biało zielony
    czarno zielony
    szaro pomarańczowy
    żółto zielony

    a przy tej wtyczce
    szaro pomaranczowy
    2x pomaranczowo niebieskie (dioda)
    i zółto zielony

    wiesz jak to sklecic ??
  • #13
    Piotrek13910
    Level 10  
    ok dzięki Bogu zrobiłem :D:D Pali jeździ :D:D Dzięki za schematy ;) troszke inne ale pomogły dużo :)

    Żeby nie zaśmiecać proszę o zamknięcie tematu ;)

    Pozdrawiam Piotrek
  • #14
    Moto124
    Level 10  
    I jak doszles do tego wszystkiego jak to popodlaczales?
  • #15
    Piotrek13910
    Level 10  
    schemat, schemat i jeszcze raz cierpliwość :D:D gdyby ktoś miał problem moge pomóc ;) przy swapie z 1.1/1.3 na 1.4 EFI/1.6 16v i z 1.6 16v na 2.0 16v

    Pozdr