Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Motorower Suzuki.problem z iskrą

Siekier81 03 Sie 2009 23:16 3742 11
  • #1 03 Sie 2009 23:16
    Siekier81
    Poziom 17  

    Witam.
    Problem polega na tym że brak jest iskry na świecy. Podpiąłem kontrolkę do masy i do wsuwki na cewce, sterowanie jest kontrolka przy kręceniu miga. Wymieniłem cewkę zapłonową, co prawda od kłada ale wyjścia ma takie same. Teraz jest tak, że przy wpiętej wsuwce na cewce sterowania niema a przy wypiętej sterowanie jest. Może jest to wina cewki czy ginące napięcie przy obciążeniu cewką.

  • #2 04 Sie 2009 17:34
    cezarrr79
    Poziom 9  

    A próbowałeś sprawdzić iskrę bez fajki? Na samym przewodzie wysokiego napięcia. Jeśli masz prąd z cewki przy kole magnesowym ważny jest jej odstęp od koła w granicach 0,3mm

  • #3 04 Sie 2009 19:42
    BANANvanDYK
    Poziom 36  

    Napisz dokładnie jaki to motorower, czy skuter. To bardzo ważne gdyż w skuterach z silnikiem Morini AC (Suzuki Adres itp.) były stosowane moduły zapłonowe "bezimpulsatorowe" a to nie o samo co cewka z quada.

  • #4 08 Sie 2009 08:11
    Siekier81
    Poziom 17  

    nie wiem jaki to dokładnie motorower bo nie mam dowodu.zdjąłem koło magnesowe i są tam dwie cewki.jedna z jednym uzwojeniem a druga z dwoma uzwojeniami.ta pierwsza jedno wyjście z cewki ma do masy a drugie bezpośrednio do cewki zapłonowej.no a na cewce zapłonowej mam tak że jak kręcę na zdjętym przewodzie to mam 30 v zmiennego prądu a jak przewód założę na cewkę zapłonowa to 0 v.czy ta cewka od kłada psuje mi całą sytuację?postaram się dowiedzieć co to dokładnie za typ tego motorka.

  • #5 08 Sie 2009 19:00
    BANANvanDYK
    Poziom 36  

    Masz tam przerywacz zapłonu popularnie zwany "platynkami"?
    Zdjęcie statora i cewki zapłonowej (oryginalnej), ew. motoroweru powinno wszystko wyjaśnić.

  • #6 09 Sie 2009 00:09
    Siekier81
    Poziom 17  

    Witam.
    Zdjęcia statora, przerywacza z platynkami tam niema, jest tylko koło z 4 magnesami i w środku dwie cewki. Żadnego przerywacza, na oryginalnej cewce zapłonowej są tylko numery na fajce a na cewce nic nie ma poza białym napisem AB. Szukałem tego wynalazku na allegro, żeby sprawdzić jaki to model motorka ale tam nawet jednej sztuki nie znalazłem, to chyba jakieś ufo, ten sprzęt.

    Motorower Suzuki.problem z iskrą

  • #7 09 Sie 2009 20:07
    Staszek49
    Poziom 33  

    Kolego sprawdź jeszcze raz na oryginalnej cewce, tj. na samym przewodzie wysokiego napięcia, lecz bez tzw. fajki. W skuterze Suzuki w fajce jest wprasowany opornik przeciwzakłóceniowy, który lubi się uszkodzić tj. rozsypać w proszek. W takim przypadku powstaje duża przerwa (pomiędzy stykami) o długości nieco mniejszej od opornika, tym samym nie będzie właściwej iskry, bądź też może być bardzo słaba.

  • #8 09 Sie 2009 22:14
    Siekier81
    Poziom 17  

    to już sprawdzałem.zdjąłem fajkę i przytykałem sam przewód blisko masy i nic a impulsy na cewkę były.już nie mam pomysłów na ten pocisk. patrzyłem na allegro za nowym statorem i takiego nie znalazłem.nie wiem ale już chyba tego nie produkują.

  • #9 09 Sie 2009 22:55
    BANANvanDYK
    Poziom 36  

    Już wszystko jasne. Masz rozwiązanie podobne jak w skuterach Suzuki Adres - zapłon "bezimpulsatorowy" który wytwarza dwie iskry na obrót wału. Niegdyś miałem do naprawy mofę Puch, stator był taki: http://www.motelek.net/andere/iskra/12v50w_stator.jpg a przyczyną braku iskry uszkodzona cewka zasilająca (nie można było dostać).
    Musisz się zaopatrzyć w nowy cewko-moduł. Powinien pasować moduł od Suzuki Adress lub Italjet Formula czy też skutera Simson Star. Moduły te wyzwalane są ujemną połówką napięcia zasilającego, w Puchu był moduł Ducati z wyzwalaniem dodatnią połówką. Rozbierałem moduł od Italjeta w celu ściągnięcia schematu, efekt mojej pracy: http://www.motelek.net/andere/cdi/idm_zuendbox2.png , taki nowy moduł kosztuje powyżej 100 zł więc najlepiej zrobić sobie samemu, koszt 10zł + zwykła cewka WN od chinola (od 30 zł).

  • #10 09 Sie 2009 23:37
    Siekier81
    Poziom 17  

    Jeżeli dobrze rozumiem, muszę zamówić nowy stator z modułem od modeli, które podałeś i na tej cewce od quada to ruszy. Zastanawia mnie tylko jedno, ta cewka ma oporności 120 omów, po podaniu na nią napięcia 12 v brzeszczot przyciąga a mimo to jest uszkodzona. Czyżby wytwarzała za małe pole magnetyczne?

  • #11 10 Sie 2009 07:12
    BANANvanDYK
    Poziom 36  

    Gdzie ja pisałem że masz kupić nowy stator? Pisałem że musisz załatwić nowy cewko-moduł a nie cewkę od quada.

  • #12 26 Sie 2009 23:10
    Siekier81
    Poziom 17  

    panowie wracam do tematu bo znalazłem cewko moduł na allegro ale z dwiema końcówkami męskimi a oryginalna ma jedno wejście.czy ten cewko moduł będzie działał i jak podłączyć te dwie końcówki.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME