Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Szafy RackSzafy Rack
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ciśnienie paliwa na listwie zasilającej - Astra C14SE

03 Sie 2009 23:29 4064 8
  • Poziom 9  
    Witam
    Bardzo proszę o odpowiedź jakie ciśnienie paliwa powinno być na listwie zasilającej w astrze z silnikiem C14SE (wielopunkt).
    Mam bardzo rozbieżne informacje od 2,2 - 3,2bara
    Borykam się dobre kilka miesięcy z mułem astry na ciepłym silniku i chciałem wyeliminować z podejrzeń pompę paliwa.
    Mierzyłem ostatnio i wyszło mi 2,0bar i teraz nie wiem czy jest to wartość w normie czy też pompa może już "siadać"?
    Dzięki za każdą pomocną odpowiedź ;-)
  • Szafy RackSzafy Rack
  • Szafy RackSzafy Rack
  • Moderator Samochody
    2,5 z zapiętym wężykiem podciśnieniowym do regulatora, 3 z odłączonym
  • Poziom 9  
    Czyli waszym zdaniem moje 2,0 to już za mało (pompa do wymiany) czy jeszcze jest w porządku??
    Drugie pytanie: czy takie ciśnienie paliwa może być przyczyną muła + "dziury w gazie" na ciepłym silniku?
    Dodam, że wydajność pompy jest bardzo dobra.
    Przelała mi 2,2litra w ciągu minuty (czytałem, że powinna przelać co najmniej 1,5litra)
  • Moderator Samochody
    2 bary to za mało, na próbę zaciśnij kombinerkami wężyk powrotu paliwa przy pracującym silniku i z podłączonym manometrem, jeśli nie będzie żadnej zmiany to pompa do wymiany, możesz odłączyć też ten wężyk, jeśli z regulatora nie leci paliwo, to masz pewność, że ciśnienie paliwa jest zbyt niskie
    Może to być spowodowane zużytą pompą, ale też może być nie szczelny wężyk łączący ją z pokrywką baku
  • Poziom 9  
    carrot napisał:
    2 bary to za mało, na próbę zaciśnij kombinerkami wężyk powrotu paliwa przy pracującym silniku i z podłączonym manometrem, jeśli nie będzie żadnej zmiany to pompa do wymiany, możesz odłączyć też ten wężyk, jeśli z regulatora nie leci paliwo, to masz pewność, że ciśnienie paliwa jest zbyt niskie
    Może to być spowodowane zużytą pompą, ale też może być nie szczelny wężyk łączący ją z pokrywką baku

    a regulator ciśnienia może nawalać? - słyszałem że to raczej sporadycznie występująca usterka.
    Co do wężyka przy pompie to raczej odpada, wyciągałem ostatnio pompę i ogladałem ją czy czasem nie przytkana brudem na smoku - opaska metalowa dobrze trzyma.
    Dzięki za pomysł z kombinerkami ;-) przetestuję i zobaczymy.
    Podejrzewam pompę, bo nic innego mi już nie pozostało, pół samochodu wymienione, ale przed wymianą pompy chciałem się upewnić bo 160zł za sam silniczek piechotą nie chodzi, a każda kolejna złotówka wydana na bezskuteczną naprawę doprowadza mnie już do szału.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    owik napisał:
    Carrot i inni - myślicie że on wie gdzie jest powrót, gdzie regulator ciśnienia. Myślisz że faktycznie je mierzył? Czym i jak? To zapytaj gdzie się wpinał.

    zwykłym manometrem, a wpiąłem się w listwę zasilającą wtryski. Po prawej stronie jest coś w rodzaju wentyla. Coś jeszcze chcesz wiedzieć panie kolego?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Jedyne usterki regulatora ciśnienia z którymi się spotkałem, to uszkodzenie membrany, paliwo leci wtedy wężykiem podciśnieniowym bezpośrednio do kolektora ssącego i zalewa silnik.