Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sony CDX GT24 - instalacja bez stacyjki, czy można inaczej ?

tmsx 04 Sie 2009 14:45 5791 13
  • #1 04 Sie 2009 14:45
    tmsx
    Poziom 12  

    Witajcie,

    w nowym seacie ibiza został zainstalowany odtwarzacz Sony CDX GT24 (Link ).

    Niestety, z jakiegoś powodu radio nie zostało podłączone pod stacyjkę, czyli po wyłączeniu zapłonu gra nadal. Po ręcznym wyłączeniu przechodzi w stan czuwania, z prądożernym podświetleniem itp... W setup-ie można wymusić wyłączenie (stan OFF) po np. 30s po stanie STDBY w takim właśnie przypadku, ale wymusza to jednak ingerencje i tym samym nie zapobiega to np. zostawieniu radia włączonego przez całą noc, a przyzwyczajanie kierowcy ciężko zmienić ;)

    I teraz pytanie - instrukcja instalacji twierdzi, ze taki montaż jest konieczny w przypadku braku w stacyjce stanu ACC (?!) a serwis odpowiada że tak jest wygodniej, ze radio gra nawet jak kluczyka nie ma itp... - czy taki montaż jest wymuszony przez brak ACC, czy przez moją "wygoda", czy instalacja zrobiona jest źle ? I czy ciężko ja poprawić (bez serwisu, auto na gw.)

    Pozdrawiam.
    t.


    EDIT1:
    Jest jeszcze opcja wyjmowania panelu, wtedy radio tez prawdopodobnie przejdzie w stan OFF, no ale to obejście, nie rozwiązanie...

    0 13
  • #2 04 Sie 2009 17:13
    pioart
    Poziom 37  

    Witam
    Jeśli auto ma do podłączenia radia kostki ISO to nie powinno być problemu z podłączeniem radia tak jak chcesz. Wymontuj radio i sprawdź resztę masz w instrukcji a to co mówią panowie to bzdura bo każdy ma swoje upodobania , jak chcesz żeby się wyłączało po wyjęciu kluczyka to tak ma być , Ty jesteś klient i tak samo masz prawo wymagać od innych jak inni wymagają od Ciebie
    Pozdrawiam

    0
  • #3 04 Sie 2009 18:25
    irek19
    Poziom 33  

    Podłączenie przez stacyjkę jest bardzo bezpieczne, i jest pewność że akumulator się nie rozładuje. Nie rozumiem tych fachowców.

    0
  • #4 04 Sie 2009 18:32
    ajpier
    Poziom 37  

    A ja nie rozumiem pytania. Czemu nie można od razu wyłączyć radia. Po jednym naciśnięciu przechodzi w stan czuwania, a po naciśnięciu i przytrzymaniu radio wyłącza się całkowicie więc o co chodzi. Może autor tego postu nie wie o tym. W tym modelu można podłączyć się bezpośrednio pod akumulator bez konsekwencji rozładowania go.

    0
  • #5 04 Sie 2009 19:55
    djlj24
    Spec od car audio

    Niezupełnie. Nowe radia Sony nawet po całkowitym wyłączeniu pobierają spory prąd co po kilku dniach postoju rozładowuje akumulator, że autko nie chce odpalić. Jedynie odłączenie czerwonego plusa powoduje wejście stan czuwania. Problem dostrzegany także przez serwisy samochodowe i można za takie podłączenie nawet utracić prawa gwarancyjne. Podobny problem miały radia Nakamichi.

    0
  • #6 04 Sie 2009 21:41
    pioart
    Poziom 37  

    Miałem taki przypadek chyba z radiem Panasonic jakiś czas temu . Szukałem pojadacza prądu w golfie i zmyliło mnie to że radio było ale panel miało zdjęty i podłączone zasilanie na ostro z akumulatora i w ciągu 2 dni wydoiło akku do zera,

    0
  • #7 04 Sie 2009 23:08
    tmsx
    Poziom 12  

    ajpier napisał:
    Po jednym naciśnięciu przechodzi w stan czuwania, a po naciśnięciu i przytrzymaniu radio wyłącza się całkowicie więc o co chodzi. Może autor tego postu nie wie o tym.


    Wie wie, ale przyzwyczajenie drugą naturą człowieka jest... Wygodnie jest wyłączając zapłon wyłączyć wszystkie akcesoria typu radio, cb, navi...

    Dodano po 5 [minuty]:

    pioart napisał:

    Jeśli auto ma do podłączenia radia kostki ISO to nie powinno być problemu z podłączeniem radia tak jak chcesz. Wymontuj radio i sprawdź resztę masz w instrukcji (...)


    A czy może to być niemożliwe z uwagi iż to auto nie ma stanu na stacyjce dla akcesoriów (ACC), po prostu od razu załącza się zapłon ?

    Choć na logikę nie powinno mieć to wplywu - załączam zapłon - radio ON - wyjmuje kluczyk - radio OFF - chcę wyłączyć ręcznie - radio STDBY.

    0
  • #8 05 Sie 2009 22:01
    Mat_91
    Poziom 25  

    Witam!
    Przepraszam ze podpinam sie pod temat, ale mam podobny problem z tym że... odwrotny;]

    Moje auto to Opel Vectra A (rocznik 92) zamontowałem w nim właśnie ten sam model sonego. Radyjko gra super i w ogóle ale niezależnie jak podłącze kable zasilania (testowałem wszystkie 3 kombinacje kabli żółtego i czerwonego) to radio i tak mogę włączyć dopiero po przekręceniu stacyjki... Jak to możliwe? Stare radio włączałem/wyłączałem stacyjka oraz bez kluczyka mogłem z niego normalnie korzystać a tu to nie działa...:(

    A i drugi mój problem to taki że radio nie zapamiętuje mi stacji... przykładowo zaprogramuje stacje 1,2,3 to po wyłączeniu zasilania i włączeniu go ponownie po np 5 minutach stacje są zaprogramowane, ale po zostawieniu samochodu na np godzinę nie ma żadnej stacji zapamiętanej. Ktoś wie może dla czego?

    EDIT: w instrukcji pisze że stacje są zapamiętywane jeżeli żółta linia zasilania jest na stałe podłączona, możliwe jest że kostka ISO która była dołączona do radia korzysta z innych wyprowadzeń niż standardowe radio? Z tego co widzę na naklejce starego radia wszystkie wyprowadzenia się zgadzają (zasilanie włączone, stałe, masa i siłownik anteny) ale jest tam jeszcze jedna linia zasilania +12V.
    Nie jestem pewny ale z tego wynika że teraz radio mimo że korzysta z zasilania z kabla czerwonego jak i żółtego to i tak gdzieś głębiej jest podłączone tylko pod stacyjkę... heh muszę się wybrać chyba do elektryka żeby sprawdził instalacje i podpiął żółty kabel bezpośrednio pod akumulator...

    0
  • #9 06 Sie 2009 14:30
    ajpier
    Poziom 37  

    A co za problem zmierzyć miernikiem albo żarówką gdzie się pojawia plus po stacyjce a gdzie jest na stałe. Poprawnie powinno być tak:
    Czerwony - akumulator
    Żółty - po stacyjce
    Jeśli złączysz czerwony i żółty razem i dasz po akumulator i po wyłączeniu radia dalej stacji nie trzyma to wina leży po stronie radia.

    0
  • #10 06 Sie 2009 16:01
    irek19
    Poziom 33  

    Podłączenie radia do instalacji samochodowej jest nie prawidłowe. Bez miernika raczej trudna sprawa. Radio jest na bank sprawne.

    0
  • #11 06 Sie 2009 20:31
    Mat_91
    Poziom 25  

    Heh wystarczyło zmienić kable zasilania w kostce i zapamiętywanie stacji jest załatwione.

    Ale tak sie zastanawiam czy to radio można w ogóle podłączyć tak żeby dało się nim sterować ze stacyjki (zapalam samochód radio-ON, gasze- radio OFF) oraz można go było włączyć bez kluczyka? Bo mi sie to jakoś nie udało:| Teraz po zamianie kabli mam podłączone jako "samochód bez ACC" czyli że bez kluczyka mogę go normalnie włączyć (akurat mi to nie odpowiada- wymogi rodzinki:/). Przy sprawdzaniu pozostałych 2 możliwości podłączenia zasilania radio reaguje tylko na stacyjkę, bez kluczyka włączyć go sie nie da. Ewidentnie wychodzi na to że radio do pracy potrzebuje +12V na obydwu liniach (kable czerwony i żółty) co uniemożliwia pracę bez stacyjki.

    Tak ma być w tym radiu czy po prostu ja nie wiem jak go podłączyć? Jakieś rady?

    0
  • #12 06 Sie 2009 20:35
    damiancz
    Moderator Radia Samochodowe

    Dokładnie ten typ tak ma fabrycznie. ;)

    0
  • #13 07 Sie 2009 11:13
    wit007
    Poziom 24  

    Tylko niektóre radia pozwalają się włączyć bez kluczyka (gdy są podłączone jak należy - źółty pod stały plus, czerwony po stacyjce). Np. Blaupunkt, Philips, Becker.

    0
  • #14 08 Lis 2010 20:11
    lukass90
    Poziom 2  

    Wystarczy, że wyjmiesz kompletnie radio z deski rozdzielczej i połączysz żółty kabel z czerwonym, a czerwony z żółtym.
    Wtedy masz radio w konfiguracji 'ze stacyjki'.
    Jak chcesz mieć spowrotem na guzik off to łączysz czerwony i żółty (od str. radia) z żółtym (od strony akumulatora) a czerowny pozotawiasz luzem.

    0