Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Projekt automatycznej bramy ogrodzeniowej

05 Sie 2009 21:06 2941 3
  • Poziom 9  
    On długiego czasu w domu rodziców mam rozwaloną bramę ogrodzeniową(mysz przeżarła kable, układ przerdzewiały - elektryk po oględzinak powiedział, że nie do naprawienia). Postawiłem sobie za zadanie samemu zbudowanie układziku i go zaprogramowanie

Z góry mowię, że jestem informatykiem i od strony softwarowej myśle, że dam sobie radę (na studiach robiliśmy troche na blackfinnach), ale z elektroniki to jednak raczej jestem cienki. Jedynie z cyfrowki coś więcej w obecnej chwili potrafiłbym złożyć. Lutownice też pierwszy raz trzymałem i używałem kilka dni temu :). Ale się nie zniechęcam i daje sobie trochę więcej czasu, aby ten projekt zrealizować do końca.

Myślę, że całość oparłbym na arduino. Nie chce całego układu realizować raczej od zera, bo pewnie szybko zapał by mi miął (jak mnie zabawa wkreci to pewnie i to popróbuje).
    Wole naukę na zasadzie od ogółu do szczegółu przynajmniej na początek.

Brama była sterowana na podczerwień jednym przyciskiem, który zmieniał kolejne stany na:, 'przesuń w lewo', 'zatrzymaj', 'przesun w prawo', 'zatrzymaj'. W przyszłości zamierzałbym dodać moduł bluetooth i sterować z komórki, jeśli byłoby to możliwe.
    Poniżej załączam screeny "puszki" bramy z tego co zostało. Ogólnie nasuwa mi się kilka pytań. Nie liczę, że mi ktoś poda rozwiązanie krok po kroku, ale nakieruje bardziej (linki, słowa kluczowe) na zagadnienia, które powinienem obadać - szczególnie, jeśli chodzi o cześć hardwareową.

1. Czy arduino to dobra decyzja? Wiem, że w Polsce mało popularne, ale na netcie jest dosyć dużo materiałów szczególnie dla początkujących. Jeśli miałym rozszerzyć o bluetooth to też wydaje się to realne. Ew. ma ktoś inne propozycje?