Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z rozrządem w Volvo V70 T5

06 Sie 2009 22:33 15905 17
  • Poziom 9  
    Witam Wszystkich
    Mój kolega ma problem w swoim Volvo V70 T5 (2001r) z poprawnym złożeniem i ustawieniem rozrządu po wymianie uszczelki pod głowica. Chciałbym się dowiedzieć ja ma wyglądać ustawienie tłoków, czy należy zdjąć koło pasowe aby ustawić wał na znaku, z przeczytanych postów wiem ze walki rozrządu muszą być ustawione poziomo i zablokowane. Na walku wydechowym jest również trzecie nacięcie, w jakim kierunku musi być ustawione?
    Bardzo proszę Was o pomoc, jak i również udzielenie innych celnych wskazówek.
    Pozdrawiam
    Tomek
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 16  
    Może tym pomogę jak chodzi o silnik 2.0 turbo chyba że o inny chodzi ale T5 to oznaczenie 2.0 turbo :)
  • Poziom 11  
    Po pierwsze, to jest silnik kolizyjny, dlatego uważaj na zawory, wykręć świece, ustaw wałki rozrządu na znakach, potem bardzo ostrożnie obracaj wałem korbowym, jeżeli napotkasz jakikolwiek opór to kręć w przeciwnym kierunku, do momentu kiedy natrafisz na znak na kółku wału korbowego. To wszystko. POWTARZAM! uważaj na zawory.!!

    Dodano po 2 [minuty]:

    po założeniu paska nie zapomnij przekręcić wałem korbowym ręką. pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Witam
    Dziękuje za posty, silnik ma pojemność 2.3l i 5cyl(20zaworow). Czy pierwszy tłok ma być ustawiony w GMP?
  • Poziom 11  
    tego nie wiadomo, bo nie wiadomo w jakim położeniu są wałki rozrządu. A przedewszystkim.... To nie jest przypadkiem diesel??

    Dodano po 2 [minuty]:

    Nie znam za bardzo tych silników, dlatego pytam. Jeżeli to diesel to trzeba tez pamiętać o poprawnym ustawieniu pompy paliwowej.
  • Poziom 9  
    Nie, jest to silnik benzynowy. Z tego co czytałem to na kole zębatym znajdują się dwa znaki na dwóch poprzedzających się zębach jednak nie wiem gdzie jest jakiś znak na bloku silnika?
  • Poziom 11  
    A stary pasek rozrządu jest ciągle założony??
  • Poziom 9  
    Niestety został już zdjęty, wałki rozrządu zostały wyciągnięte do szlifowania głowicy. Wszystko jest w częściach niestety.
  • Poziom 11  
    Najlepiej jest zrobić własne znaki przed zdjęciem paska. A na znaki trzeba też uważać bo 1 obrót wałka rozrządu nie jest równy obrotowi wału korbowego. Dla pewności załóż klucz na wał korbowy po założeniu paska i przekręć całym tym interesem. POZDRO
  • Poziom 18  
    Tylko że w tym silniku z tego co wstawiłem wynika że koła "zgrywa " się z wałkami , gdybyście nie demontowali kół od wałków to nie było by problemu .
  • Poziom 11  
    tomoto19811 =>

    jesteś w błędzie... zauważ że koło wału korb. i koła wałków są innych rozmiarów. Wszyscy mechanicy o tym pamiętają i robią swoje dodatkowe znaki. Koła wałków rozrządu można spokojnie zdejmować z wałków bo wałki mają miejsce na kliny dzięki czemu jest tylko jedna możliwość ich powtórnego założenia.
  • Poziom 9  
    Witam ponownie,
    dziękuje za wszystkie odpowiedzi i wskazówki, silnik zapala, auto jeździ jednak nie wkręca się na obroty, nie trzyma wolnych obrotów i czasami strzela w kolektor dolotowy. Rozebrałem jeszcze raz obudowę rozrządu i zauważyłem ze punkt na kole walka wydechowego (zmiennych faz rozrządu) jest przestawiony o ok 5 zębów w lewa stronę. Czy mogli byście mi pomóc jak mam to ustrojstwo poprawnie ustawić??!!
  • Poziom 11  
    z tym naprawde trzeba się pobawić... Zakładając pasek musisz to koło ustawić z odpowiednim wyprzedzeniem w prawo ponieważ napinacz przestawi znaki w taki właśnie sposób jak stało się to u Ciebie. Pozdro.

    Dodano po 2 [minuty]:

    ja nigdy nie zakładałem blokad tak jak inni Ci doradzają, choć możesz spróbować.
  • Poziom 18  
    maniana18 napisał:
    tomoto19811 =>

    jesteś w błędzie... zauważ że koło wału korb. i koła wałków są innych rozmiarów. Wszyscy mechanicy o tym pamiętają i robią swoje dodatkowe znaki. Koła wałków rozrządu można spokojnie zdejmować z wałków bo wałki mają miejsce na kliny dzięki czemu jest tylko jedna możliwość ich powtórnego założenia.



    W porządku ale widzisz w tym co ja dałem jest opis że wałek można przestawić o pewien kąt względem koła i tu jest cała zabawa , twoja metoda sprawdza się tylko w przypadku gdy koło i wałek mają punkt centrujący {czyt wypust}, spróbuj sobie porobić znaki np :ESCORT 1,6 16V i zdejmij koła z wałków {tam nie ma klina } i zaczyna się problem .

    tom_maka weź sobie ściągnij to co ja ci posłałem zobaczysz jak przebiega prawidłowy montaż tegoż rozrządu .
  • Poziom 11  
    Co do wałka w escorcie to tam też robi się znaki... to nie stwarza problemów, a dzięki temu mamy wszystko jak na dłoni i potem nie trzeba się pytać nikogo "co począć"... a co do tego volva to nie rozbierałem jeszcze tam rozrządu. Miałem nadzieje że moje rady się przydadzą. Pozdro.
  • Poziom 16  
    We wspomnianym przez kolegów escorcie wystarczy zdjąć porywe zaworów i po prawej stronie są naciecia na wałkach rozrządu i wystarczy je tam zblokować.Ja osobiście do takich operacji używam zniszczonej suwmiarki.