Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

16687 - Cylinder 3 nie pali, Passat 1,9 TDI

hubiwit 06 Sie 2009 23:44 18232 16
  • #1 06 Sie 2009 23:44
    hubiwit
    Poziom 25  

    Witam
    Silnik 1,9 TDI, Pompo - wtryskiwacze, Passat B5 po liftingu
    Kopci, śmierdzi olejem napędowym, szarpie, mniej mocy

    Odczyt VAG:

    VAG-COM Version: Release 311.2-N

    Control Module Part Number: 038 906 019 EP
    Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1464
    Software Coding: 00002
    Work Shop Code: WSC 05314
    Additional Info: WVWZZZ3BZ2E******* VWZ7Z*******
    1 Fault Found:
    16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
    P0303 - 35-00 - -

    Po polskiemu:
    16687 Cylinder #3 - wykryto przerwę zapłonu

    Sprawdziłem wiązkę od komputera do wtryskiwaczy i jest ok,
    co może mu dolegać?

    0 16
  • #3 07 Sie 2009 06:59
    Sztomel
    Poziom 34  

    zamień miejscami pompowtryski tj. ten podejrzany w miejsce np. 2 cylindra a ten w miejsce 3 i zobaczysz wtedy jaka będzie reakcja, jeśli błąd pójdzie za pompowtryskiem to już wiesz co masz wymienić aby było dobrze.

    2
  • #4 07 Sie 2009 09:13
    hubiwit
    Poziom 25  

    możecie mi napisać jak się wyjmuje pompo wtryskiwacz - odkręciłem już górną pokrywę i wypiąłem złączkę z przewodami

    0
  • #6 20 Sie 2009 22:09
    hubiwit
    Poziom 25  

    Problem rozwiązany - przyczyną był zgięty zawór w 3 cylindrze, przez co nie było kompresji.

    Czy ktoś może ma jakieś przypuszczenia czemu zawór mógł się zgiąć?

    0
  • #7 21 Sie 2009 03:36
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Coś się dostało pod zawór. Nie napisałeś który zawór? Wydechowy czy ssący?

    1
  • #8 21 Sie 2009 07:32
    Sztomel
    Poziom 34  

    Pawel wawa napisał:
    Coś się dostało pod zawór


    jeśli nikt nie grzebał wcześniej przy silniku to prawdopodobnie oderwany kawałek nagaru (albo z obudowy zaworu EGR albo kolektora ssącego) przyblokował zawór, proponuję wypiąć odmę z dolotu i zaślepić zawór EGR (po uprzednim czyszczeniu dolotu z nagaru, czyszczenie kanałów ssących w głowicy bez jej zdejmowania pozostawiam Twojemu wyborowi) aby zapobiec powtórce z rozrywki.

    0
  • #9 04 Wrz 2009 23:41
    hubiwit
    Poziom 25  

    Zawór i głowica została naprawiona u innego mechanika, potem zostały wymienione uszczelki od pompowtryskiwaczy (~500zł), teraz pali na wszystkie cylindry ale trochę szarpie wolnych obrotach. Na 3 cylindrze jest coś za dużo.
    Spaliny trochę śmierdzą. Więcej też pali - na wolnych obrotach było ok. 0.6 a po tej awarii jest 0.8

    Screeny z vag com: (na jednym trochę wcisnąłem gaz, na drugim gazu nie dotykałem)
    16687 - Cylinder 3 nie pali, Passat 1,9 TDI16687 - Cylinder 3 nie pali, Passat 1,9 TDI

    i jeszcze plik plik logu z ok. 9 minutowej jazdy, w czasie: 27.17 obroty są na zero by mi zgasł przy ruszaniu pod górkę (mój błąd):

    0
  • #10 05 Wrz 2009 12:00
    hubiwit
    Poziom 25  

    I jeszcze jedno ważne pytanie - czy w takim stanie mogę jechać w 200 km trasę? Jutro musiał bym jechać, a nie chcę niczego rozwalić.

    0
  • #11 05 Wrz 2009 12:17
    Sztomel
    Poziom 34  

    Wskazanie na korekcję 3 wtrysku raczej nie jest optymistyczne, chyba źle wykonana naprawa.

    0
  • #12 07 Wrz 2009 20:58
    hubiwit
    Poziom 25  

    Kompresja sprawdzona i jest dobra.

    Czy to może być kwestia źle ustawionej śruby regulacyjnej od pompowtryskiwacza? - regulowałem sprawdzając suwmiarka czy jest w najniższym położeniu, dokręciłem śrubę do oporu i poluzowałem o 120 st.

    Podczas naprawy zostały zmienione miejscami 3 z 4 pompowtryskiwacze.

    0
  • #13 25 Lis 2009 13:39
    n0w3y_pl
    Poziom 10  

    wg instrukcji trzeba poluznic o 225* ale wiekszosc poluznia o 180* wiec skad sie wzielo twoje 120* ?

    1
  • #14 29 Lis 2009 16:37
    hubiwit
    Poziom 25  

    Tak było napisane w instrukcji z elsy..

    Jeszcze jedno pytanie:

    1 Fault Found:
    18077 - Valve for Pump-Jet: Cylinder 4 (N243): Electrical Malfunction
    P1669 - 35-00 - -

    Czy to oznacza elektryczne uszkodzenie pompo-wtrysku ?

    0
  • Pomocny post
    #15 29 Lis 2009 19:03
    Sztomel
    Poziom 34  

    hubiwit napisał:
    18077 - Valve for Pump-Jet: Cylinder 4 (N243): Electrical Malfunction
    P1669 - 35-00 - -

    Czy to oznacza elektryczne uszkodzenie pompo-wtrysku ?


    Niekoniecznie, najbardziej podejrzana jest zawsze wtyczka do cewki pompowtryskiwacza i wiązka.

    1
  • #16 29 Lis 2009 23:45
    hubiwit
    Poziom 25  

    A czy da się jakoś sprawdzić/pomierzyć pompo wtryskiwacz - mam go wyjętego z auta?

    0
  • #17 11 Lut 2010 14:04
    hubiwit
    Poziom 25  

    Pompowtrysk wymieniony,
    wszystko wróciło do normy.

    Dziękuje wszystkim za pomoc.

    TEMAT ZAMYKAM

    0